logo dpmlj

Překlad
  1. Aktuality
  2. Výluky - Odklony
  3. Jízdní řády MHD Liberec
  4. Jízdní řády MHD Jablonec nad Nisou
DPMLJ Liberec - Jablonec
30. 11. 2017

17/31 Tisková zpráva

Roční předplatné bude nahrazeno 365denním Liberec, 28. 11. 2017 Časově nejdelší předplatné pro použití spojů integrovaného dopravního systému IDOL v zónách s MHD dosud umožňoval „roční kupon“, který si cestující mohl zakoupit vždy na období kalendářního roku. Od prosince bude Dopravní podnik...
Více

Jízdní řády MHD Liberec

kliknutím na číslo otevřete aktuální zastávkový jízdní řád linky. V detailu jsou pak zobrazeny všechny dostupné varianty podle data platnosti jízdního řádu. VYSVĚTLIVKY jízdního řádu

2
3
5
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
90
91
92
97
98
99
500
600

Jízdní řády MHD Jablonec nad Nisou

kliknutím na číslo otevřete aktuální sdružený jízdní řád v PDF, pro všechny jízdní řády klikněte zde


101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
112
113
114
115
116
118
119
120
121
122
126
131
132
133
N1
next
prev
Vyhledávání v jízdních řádech
Vyhledávání
v jízdních řádech
ico-rezervace
Rezervace
sociálního vozidla

Přihlásit

dotace dotace certifikaty

Články

Dopravní podnik už potřetí podpoří své zaměstnance při cyklotúře, tentokrát míří do Dánska

Liberec, 15. 5. 2017

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. podporuje své zaměstnance i v aktivitách, které je zaměstnávají v osobním volnu. Už tuto sobotu vyráží na cyklotúru z Liberce až do několik stovek kilometrů vzdáleného Dánska skupinka zaměstnanců dopravního podniku, které spojuje zdravotní hendikep. Právě je, se už potřetí rozhodl jejich zaměstnavatel podpořit vybavením i finančně.
„Odbory dopravního podniku nás i letos podpořili třemi tisíci korunami. Dopravní podnik nám půjčil velký vozík za auto v barvách podniku a přispěl dvěma tisíci korun na pohonné hmoty. I proto jsme si nechali na vlastní náklady vyrobit vlaječky České republiky, DPMLJ i odborů,“ shrnul Jiří Fulín, který se na cyklotúru vydá se svými kolegy už potřetí. Poprvé zamířili v roce 2012 s podporou dopravního podniku do Świnoujście a předloni do Peenemünde. „Není běžné, že by společnost takto podporovala své zaměstnance. Jde opravdu o solidního zaměstnavatele,“ dodal.
Samotné aktéry túry spojuje zdravotní hendikep, proto si také cyklisté říkají Hypochodr Team. „Hypochondrem mě nazvala zdravotní sestra mého bývalého obvodního lékaře, když jsem se nechtěl nechat odbýt a žádal vyšetření. Na ORL mi poté našli zhoubný nádor. Další z klubu vloni skončil v nemocnici s infarktem myokardu a též v loni dalšího hospitalizovali s růží v nohou. A aby toho nebylo málo, další člen má karpály v pravé ruce a doprovod musel skončit v autobuse, jelikož ho loni odvezla sanita s cukrovkou,“ doplnil Fulín.
Letos vyrazí Hypochodr Team vstříc několika stovkám kilometrů dlouhé cestě o nadcházejícím víkendu. V sobotu v 6:30 vyjedou z tramvajové vozovny v Liberci. Poté je čeká cesta do Berlína a Kielu. „Dojet bychom chtěli až do Dánska,“ dodal Fulín.
Šestici cyklistů budou na dálku podporovat jejich kolegové z dopravního podniku. „Je obdivuhodné, s jakou vervou tito zaměstnanci bojují se svým zdravotním problémem, a proto je rádi podpoříme“ uzavřel ředitel dopravního podniku Ing. Luboš Wejnar.

120524 prvni 120524 druhy

<tm>

Železnice i mašinka z dětského koutku prošla opět rukami mechaniků dopravního podniku

Liberec, 9.5.2017

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se už druhým rokem stará o to, aby v dětském koutku u liberecké zoologické zahrady fungoval vláček pro ty nejmenší tak, jak má a byl zároveň bezpečný. Kolejiště, které je v provozu už skoro půl století, teď prošlo důkladnou rekonstrukcí rukami zkušených mechaniků libereckého dopravního podniku.
„Bylo vyměněno kompletně štěrkové lože, položeny nové dřevěné pražce, opatřené ekologicky nezávadným nátěrem, namontováno nové napájecí vedení. Vše upraveno do lepší geometrické polohy,“ shrnul provozně-technický ředitel společnosti Ludvík Lavička.
Úplná demontáž kolejiště proběhla začátkem dubna, od 1. května je vláček opět v provozu. „Byl otočen směr jízdy z důvodu eliminace jednostranně sjetých okolků. Vláček jezdil mnoho let doleva, teď bude jezdit doprava,“ doplnil Lavička.
Renovace se dočkala taky samotná souprava. Ta byla odvezena do vozovny tramvají, kde byly provedeny především opravné práce na pojezdech a provedeny nové vrchní nátěry. Celá akce stála libereckou zoologickou zahradu, která dětský koutek provozuje, 350 tisíc korun.
„Po téměř padesáti letech odpracovaného a bezproblémového provozu si to už zasloužila a z opravy mám obrovskou radost. Pevně doufám, že se stane oblíbenou atrakcí i pro další generace“, dodává vedoucí Kulturního a společenského střediska Lidové sady, Petr Vostřák.
K navázání spolupráce došlo v loňském roce, kdy byl dopravní podnik požádán o rychlou pomoc, která by vedla k obnovení provozu dětského vláčku v dětském koutku. Provoz byl zastaven z důvodu vykolejení mašinky a to dvakrát během krátké doby. „V rychlosti jsme opravili provizorně rozchod koleje a zároveň byla prohlédnuta mašinka a opravena. Zároveň jsme se domluvili, že je třeba provést úplnou výměnu vyhnilých a rozpadajících se dřevěných pražců,“ uzavřel Lavička. Vláček je v provozu na tomto místě od roku 1980 a předtím byl devět let na Šaldově náměstí.

vlacek historie vlacek soucasnost

DPMLJ ,a. s.

Telematika - úspěšný projekt dopravního podniku

Liberec, 27. 4. 2017

Jedním z připravených projektů, který DPMLJ přihlásil do Integrovaného regionálního operačního programu v červnu 2016 je projekt „Odbavovací a platební systém v síti MHD Liberec
a Jablonec nad Nisou“.

Předmětem schváleného projektu je zpřístupnění veřejné dopravy pro větší okruh zákazníků, vedoucí ke zvýšení atraktivity veřejné dopravy pro obyvatele, pracující a návštěvníky regionu, využívající MHD.
Konkrétně půjde o dodávku a montáž 170 ks validátorů pro odbavení bezkontaktní bankovní kartou či kartou typu Mifare / Mifare DesFire, 30 ks mobilních automatů na výdej jízdenek, které budou umístěny v tramvajích MHD na lince č. 5 a č. 11.

Dále pak bude dodáno 5 ks stacionárních automatů na výdej jízdenek, které budou umístěny na nejzatíženějších zastávkách MHD v Liberci (Horní Hanychov, Rybníček, Nádraží, Šaldovo nám., Dobiášova), kdy oba typy automatů budou rovněž podporovat bezhotovostní platební styk a konečně 1 ks multifunkčního automatu na výdej jízdenek, který umožní i nákup integrovaných elektronických jízdních dokladů na Opuscard (krajská karta Integrovaného dopravního systému Libereckého kraje). Multifunkční automat bude umístěn v prostoru terminálu MHD Fügnerova ul. v Liberci.

V současné době DPMLJ připravuje zadávací řízení na nákup mobilních a stacionárních automatů, s plánovaným dodáním, následnou instalací a zprovozněním do konce dubna 2018. V druhé polovině roku 2017 bude zahájeno výběrové řízení na nákup validátorů a multifunkčního automatu. Tato zařízení se budou postupně instalovat do autobusů a tramvají s předpokládaným dokončením všech činností do konce roku 2018. U těchto zařízení DPMLJ spolupracuje s KORIDem na možném rozšíření funkcionalit SW při respektování podmínek (cílů) projektu v návaznosti na zachování kvalitního odbavení cestujících.

Částka způsobilých výdajů je celkem 22,95 mil. Kč bez DPH.
Z toho 85% dotace z Operačního programu Doprava činí 19,51 mil. Kč bez DPH.
Financování z vlastních zdrojů ve výši 15% činí 3,44 mil. Kč bez DPH.

Otázka: Proč linka č.2 a 3 nenavazuje na linku č. X2 a X3 a naopak (přestupní vazba) ?

Odpověď: S ohledem na vzdálenost mezi jednotlivými přestupními zastávkami a s přihlédnutím k méně pohyblivým cestujícím jsou výlukové jízdní řády linek č.X2 a X3  koncipovány tak, aby byl zaručen optimální čas pro přestup na linku č.2 a 3 v zastávce Fügnerova a to tak, že spoje linek č. X2 a X3 přijíždí v mezi intervalu mezi spoji tramvajových linek č.2 a č.3.  To znamená, že při  intervalu 10 minut je  doba čekání na následující spoj max. 5 minut, při intervalu 12 minut je doba čekání na následující spoj max. 6 minut a při intervalu 8 minut je doba čekání na následující spoj max. 4 minuty. Tento režim platí i v opačném směru. Ve večerních hodinách po 20. hodině je garantována přestupní vazba s max. dobou čekání na následující spoj 4 minuty. Platí pro oba směry.

 

Otázka: Proč autobusy linek X2 a X3 objíždí (vynechávají) zastávky „5. května, Průmyslová škola a Muzeum – Galerie Lázně?“

Odpověď: Vzhledem k lokalitě, kde uzavírka probíhá - křižovatka ulic Masarykova x Vítězná, nelze zvolit jinou alternativní objízdnou trasu. Autobusy náhradní dopravy jsou vedeny odklonem ze zastávky „Šaldovo náměstí" ulicí Husova a Fibichova do zastávky „Riegrova" a dále po své trase. V ulici Fibichova, u křižovatky s ulicí Masarykova, je zřízena náhradní autobusová zastávka za zastávku „Botanická zahrada". V opačném směru jedou linky X2, X3 po stejné objízdné trase. Zvolené objízdné trasy byly konzultovány a odsouhlaseny Odborem dopravy Magistrátu města Liberce. Za způsobené komplikace se cestujícím omlouváme.

Dopravní omezení týkající se MHD v souvislosti s dalšími výlukami

Liberec, dne 27. 4. 2017

V období od 29. dubna do 8. května 2017 se uzavře kruhový objezd v Růžodole 1.
Objízdné trasy se dotknou těchto autobusových linek MHD č. 12, 14, 23, 27, 28, 30, 32, 34, 92, 97 a 600.

Linky č. 12, 14, 34 a 92 budou vedeny obousměrně objízdnou trasou ulicemi Zahradní a Norská. V ulici Zahradní, v blízkosti křižovatky na Letce, bude zřízena náhradní zastávka za Růžodol I. Zastávka Růžodol I nebude po dobu uzavírky kruhového objezdu obsluhována. Na linkách bude platit objížďkový jízdní řád.

Linka č. 27 bude vedena z křižovatky na Letce ulicí Ostašovská (zřízena náhradní zastávka za Růžodol I) a dále pokračuje objízdnou trasou do zastávky Ostašovská. Zastávka Zelná bude náhradní za Úvozní. V opačném směru pojede linka po stejné objízdné trase. Linkou nebude obsloužena zastávka Růžodol I a Úvozní. Na lince bude platit objížďkový jízdní řád.

Linka č. 28 bude vedena z ulice Londýnská ulicí Zahradní (zřízena náhradní zastávka za Růžodol I) a dále objízdnou trasou do zastávky Pavlovice křižovatka a po své trase do zastávky Radčice. V opačném směru pojede po stejné objízdné trase. Zastávky Růžodol Mlýn, Stráž n. N. Oblouková, Stráž n. N. Neumannova nebudou linkou č. 28 obsluhovány, dopravní obslužnost zajistí linka č. 30. Zastávka Stráž n. N. Kateřinská, dříve Retex nebude po dobu uzavírky kruhového objezdu obsluhována.

Linka č. X23, X30 bude vedena z křižovatky na Letce objízdnou trasou ulicí Ostašovská (zřízena náhradní zastávka za Růžodol I) a přes zastávku Úvozní pokračuje po R35 do náhradní zastávky Stráž n. N. elektrárna (spojka mezi ul. Kateřinská a Studánecká) a dále jede po své trase do Stráže n. N. Zastávka Stráž n. N. bude přesunuta do ulice Werichova. Linka dále pokračuje přes zastávku Stráž n. N. Neumannova do zastávky Růžodol mlýn a dále pokračuje po objízdné trase, přes zastávky Stráž n. N. elektrárna, Úvozní a Ostašovská do centra. Zastávky, které linka na objízdné trase obsluhuje, budou v režimu „Na znamení“. Na lince bude platit objížďkový jízdní řád. Linkou nebude obsloužena zastávka Růžodol I.

Linky č. 32 a 97 budou vedeny odklonem do náhradní zastávky u křižovatky na Letce v ulici Ostašovská a dále pokračují po své trase. Linkou nebude obsloužena zastávka Růžodol I a Úvozní, náhradní Zelná. Na lince bude platit objížďkový jízdní řád.

Linka č. 600 bude vedena obousměrně objízdnou trasou do Globusu.

UPOZORNĚNÍ: zastávky uvedené na objízdných trasách budou v režimu „Na znamení“