logo dpmlj

Překlad
  1. Aktuality
  2. Výluky - Odklony
  3. Jízdní řády MHD Liberec
  4. Jízdní řády MHD Jablonec nad Nisou
09. 04. 2024

Posunutí zastávky MHD a PAD Košická

Posunutí zastávky MHD a PAD Košická Z důvodu opravy povrchu vozovky zálivu zastávky Košická, ve směru z centra, bude od pondělí 15.4.2024 07:00 hod. posunuta o cca 40 metrů dál ve směru jízdy.
Více
08. 04. 2024

Posunutí zastávky Tržní náměstí

POSUNUTÍ ZASTÁVKY TRŽNÍ NÁMĚSTÍ Od 15. dubna 2024 04:00 hod. do odvolání (cca 3-4 týdny) bude zastávka Tržní náměstí, pro linky č. 14, 18, 25 a 34 ve směru do centra, posunuta o cca 100 metrů zpět před čerpací stanici EuroOil. DPMLJ,a.s.
Více
27. 03. 2024

Posunutí nástupní zastávky OC Nisa

Vážení cestující, z technických důvodů bude od 1. dubna 2024 do odvolání, nástupní zastávka linky č. 22 a 500 OC Nisa, posunuta do výstupní zastávky u kruhového objezdu.  DPMLJ,a.s.
Více
26. 03. 2024

Tisková zpráva 24/04 - historická tramvaj

Liberec, 26. 3. 2024 Na jeden rok bude mít Liberec zapůjčenou historickou tramvajovou soupravu z podnikového muzea MHD pražského dopravního podniku. Tramvajová souprava dnes dorazí na speciálním silničním návěsu do areálu tramvajové vozovny Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ)...
Více
26. 03. 2024

Posunutí zastávka MHD České mládeže

Vážení cestující, z důvodu výkopových prací v obratišti, bude od 1. dubna 04:00 hod. do 22. dubna 2024 24:00 hod. zastávka linky č. 22 České mládeže přemístěna na protější stranu ulice České mládeže (do zálivu linky č. 97) DPMLJ,a.s.
Více
22. 03. 2024

Odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech DPMLJ

Od soboty 23.3.2024 bude NOVÝ odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech MHD v Liberci. Dopravní podnik ukončuje jeho testovací období a cestující se mohou spolehnout na možnost elektronického odbavení ve všech autobusech a tramvajích v Liberci. Změny v Integrovaném dopravním systému Libereckého kraje...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Sokolská - změna trasy linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39,...

Informace o objízdných trasách autobusových linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39, 51, 55, 99 a 600 v souvislosti s uzavírkou ulice Sokolská (rekonstrukce komunikace  úseku od křižovatky s ulicí Zhořelecká po křižovatku s ulicí Pastýřská) v době od 18. března 2024  do...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Doubská-změna trasy linky č. 17 a 36

Z důvodu uzavírky ulice Doubská (oprava propustku) bude v době  od 18. března 2024  04:00 hod. do odvolání  Linka č. 17 vedena ze zastávky Melantrichova objízdnou trasou ulicemi Dr. Milady Horákové, Vratislavická, silnice 1/14, OK Doubská, a 28. října do zastávky Zimní stadion...
Více
08. 12. 2023

Změny na lince č. 20 a 60 - částečné zprovoznění ulice Minkovická

Vážení cestující, od středy 13. prosince 2023 04:00 hod. do odvolání bude částečně zprovozněn uzavřený úsek ulice Minkovická, linky č. 20 a 60 budou ve směru do centra vedeny po původní trase, ve směru do Šimonovic pojedou po stávající objízdné trase....
Více
31. 08. 2023

Změna odbavovacího systému IDOL se dotkne i MHD v Liberci

Liberecký kraj vydal tiskovou zprávu shrnující změny v odbavovacím systému platné od 1.9.2023. Změny se týkají také cestujících MHD Liberec. Tisková zpráva KORID LK Liberec, 31. srpna 2023 Liberecký kraj již v červnu představil změny odbavovacího systému, které vejdou v platnost již v pátek 1. září t.r. Změna...
Více
31. 08. 2023

Změny od 1.9.2023 v odbavení!

Vážení cestující, od pátku 1.9. dochází v MHD Liberec k důležité změně. Na klasickou červenou Opuscard nebude možné nahrát časový kupón. Již nahrané kupony můžete i nadále využívat až do konce jejich platnosti ("dojezdit je"). Nově bude možné nahrávat časové kupóny pouze na "bílou"...
Více
31. 10. 2022

Posunutí zastávky linky č. 5 a 11

Vážení cestující, od 1. listopadu 2022 do odvolání bude linka č. 5 a 11 ze zastávky Fügnerova odjíždět pouze ze stanoviště č. 9 (společná s linkou č. 2 a 3). DPMLJ,a.s.
Více

Výluka na lince č. 11 - Vratislavice nad Nisou výhybna - Jablonec nad Nisou,...

Vážení cestující, Od 6. listopadu 2021 04:00 hod. vyjedou tramvajové vlaky po rekonstruované trati linky č. 5 a 11 v úseku Liberec Viadukt - Vratislavice n/N. výhybna. od 6. listopadu 2021 v...
Více

Jízdní řády MHD Liberec

kliknutím na číslo otevřete aktuální zastávkový jízdní řád linky. V detailu jsou pak zobrazeny všechny dostupné varianty podle data platnosti jízdního řádu. VYSVĚTLIVKY jízdního řádu

X11
2
3
5
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
91
92
93
94
97
98
99
500
600
next
prev
ico-rezervace
Ztráty a nálezy

Přihlásit

dotace dotace

 

Dne 14. 5. 2012

Místo konání : vozovna DPMLJ, a.s.

Pozvaní hosté:

zástupci médií
Martin Sepp – náměstek Libereckého kraje
Lukáš Martin – náměstek Statutárního města Liberec
Roman Šotola – předseda představenstva DPMLJ, a.s.
Členové představenstva a Dozorčí rady DPMLJ, a.s.
Luboš Wejnar – ředitel společnosti DPMLJ, a.s.
Ludvík Lavička – provozně-technický ředitel DPMLJ, a.s.
Ing.Jaroslav Křemen- generální ředitel společnosti PRAGOIMEX, a.s.

Očekávaná nová tramvaj typu EVO2 ve čtvrtek 10.5.2012 vjela do vozovny Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. sledována desítkami zaměstnanců a dopravních nadšenců.

Důvodem dnešní tiskové konference za přítomnosti mnoha hostů a hlavně novinářů je představit novou libereckou tramvaj typu EVO2. Liberecká veřejnost tramvaj uvidí o prázdninách, kdy plánuje vedení společnosti dopravního podniku vystavit nový vůz přímo na terminálu MHD. Do denního provozu by se měla tramvaj  rozjet v září 2012.

Zajímavostí určitě je , že v období 19. až 21. června opustí tramvaj vozovnu v Liberci a  bude prezentována na 13. ročníku Mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb CZECH RAILDAYS v Ostravě.

Tramvaj typu EVO2 musí v současné době projít řadou zkoušek, které budou stanoveny Drážním úřadem v rámci homologačního procesu. Jelikož se jedná o novostavbu vozidla (nový typ), je třeba provést tyto nařízené typové zkoušky vedle běžně prováděných výchozích a periodických prohlídek. Vozidlo bude podrobeno nejprve kontrole elektrických rozvodů dle dokumentace ve dvou fázích:

První fáze je kontrola a vyzkoušení rozvodů 24 V – řídících a komunikačních kabelů.

Druhá fáze je kontrola a vyzkoušení rozvodů 600 V včetně ověření funkce vlastní elektrické výzbroje. Poté se provede výchozí revize elektro.

Následuje nahrání řídícího SW a vlastní oživení vozidla – to znamená, že vozidlo se pohne vlastní silou. Poté se provedou Drážních úřadem nařízené zkoušky -  v současné době ještě není stanoven jejich rozsah. Jedna ze zkoušek je technicko bezpečnostní zkouška, kde jsou ověřovány především zábrzdné dráhy, dané Zákonem o dráhách. Následuje uvedení vozidla do zkušebního provozu bez cestujících se stanovenou umělou zátěží, v tomto případě se jedná o 16 tun za použití pytlovaného sklářského písku. Zátěž musí být přesně rozmístěna a koresponduje s rozložením cestujících v přeplněném vozidle. Rozsah zkušebního provozu (počet ujetých kilometrů) stanoví opět Drážní úřad.

Po nezbytných kontrolách po tomto zkušebním provozu ještě před uvedením do trvalého provozu bude následovat zkušební provoz s cestujícími, kde jako zásadní je 90 denní zkouška spolehlivosti vozidla, která již ale probíhá za běžného provozu s cestujícími.

Současný vozový park libereckých tramvají je založen na čtyřnápravových vozech typové řady T v celkovém počtu 66 ks. Jediní v České republice používáme dva rozchody kolejí – 1000 mm a 1435 mm. Tramvajová vozidla v majetku DPMLJ, a.s. jsou vyrobeny v letech 1963 až 2008. Z toho 24 kusů jsou z let 2003 -2008. Stále je ještě na liberecké koleje vypravován typ T2, který se honosí datem narození 1959. Tyto doslova veteránky jsou staré neuvěřitelných 53 let a jsou určeny pro budoucí muzejní provoz. Liberecké tramvaje díky investicím do opravárenského zázemí v letech 1993 – 2003 jsou v dobrém technickém stavu. Dlouhodobá strategie obnovy kolejových vozidel počítá v budoucnu jak s nákupem nových vozů, tak s modernizací stávajících.

Další  nové tramvajové vozy tohoto typu se již budou kompletovat ve libereckých dílnách z dodaných komponentů vlastními zaměstnanci. Současně též bude pokračovat  modernizace provozovaných vozidel s dosazením nové elektrické výzbroje a úpravou pro možnost přepravy imobilních občanů – doposud je v provozu 12 ks a třináctý se dokončuje.

Cena tramvaje EVO2:  38 mil. Kč bez DPH

Výrobce:společnost  Pragoimex, a.s.

Martina Poršová, tisková mluvčí společnosti DPMLJ, a.s. , Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.,