Dne 25.9.2012
TISKOVÁ KONFERENCE č. 5
Hosté:
Roman Šotola – předseda představenstva DPMLJ, a.s.
Luboš Wejnar – ředitel společnosti DPMLJ, a.s.
Ludvík Lavička – provozně-technický ředitel DPMLJ, a.s.
Ing. Jiří Hána - zástupce společnosti PRAGOIMEX, a.s.
Program:dvojčlánková tramvaj EVO2 se poprvé zařadí do provozu MHD v Liberci dle platného jízdního řádu
Nová tramvaj typu EVO2 vjela do vozovny DPMLJ dne 10.5.2012 očekávána desítkami zaměstnanců a dopravních nadšenců. V sobotu 22.9.2012 projezdila do posledního místa naplněna nadšenými cestujícími na akci Den otevřených dveří v tramvajové vozovně a dnes 25.9.2012 se již zařadí mezi ostatní vozidla vozového parku dopravního podniku.
Tramvaj EVO 2 opustila poprvé brány vozovny krátce po svém příjezdu, a to v červnu, kdy se stala součástí expozice 13. ročníku mezinárodního veletrhu drážní techniky CZECH RAILDAYS. Další měsíce probíhaly desítky homologačních zkoušek stanovených Drážním úřadem nutných ke schválení typu vozidla. Zkoušky tramvaje byly prováděny ve vlastní vozovně a převážně v noci na trati.
Nová liberecká tramvaj v současné době projde ještě několika posledními zkouškami. Jednou z nich, je zkušební provoz s cestujícími. Vozidlo musí najet bez zásadních problémů 7 000 km za období 90 – ti dní. S navazujícími dalšími zkouškami, např. měření vnitřní teploty, musí technici počkat až na zimním období.
Zkušební provoz s cestujícími je povolen. Termín ukončení zkoušky „zkušební provoz s cestujícími“ je stanoven na 31. března 2013.
Pozn.
Cena tramvaje EVO2: 38 mil. Kč bez DPH
Výrobce:společnost PRAGOIMEX, a.s.
Současný vozový park libereckých tramvají je založen na čtyřnápravových vozech typové řady T v celkovém počtu 66 ks. Jediní v České republice používáme dva rozchody kolejí – 1000 mm a 1435 mm. Tramvajová vozidla v majetku DPMLJ, a.s. jsou vyrobeny v letech 1963 až 2008, z toho 24 kusů z let 2003 -2008. Na liberecké koleje je také vypravován typ T2, který se honosí datem narození 1959. Liberecké tramvaje díky investicím do opravárenského zázemí v letech 1993 – 2003 jsou v dobrém technickém stavu.
Dlouhodobá strategie obnovy kolejových vozidel počítá v budoucnu s nákupem nových vozů a s modernizací stávajících. Další nové tramvajové vozy tohoto typu EVO2 se již kompletovaly ve libereckých dílnách z dodaných komponentů vlastními zaměstnanci. Současně pokračuje modernizace provozovaných vozidel s dosazením nové elektrické výzbroje a úpravou pro možnost přepravy imobilních občanů – doposud je v provozu 12 ks a třináctý se dokončuje.
Společně s nasazením tramvaje EVO2 jsme připravili také speciální kampaň, která umožní cestujícím se během cestování novou tramvají ozvat se svými zkušenostmi při jízdě, a to přímo z vozidla přes svůj mobilní telefon (více na místě).
Těšíme se na setkání a první jízdu společně s Vámi.
Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ, a.s