logo dpmlj

Překlad

Hledaný tag: DPMLJ

16/19 TISKOVÁ ZPRÁVA

Vytvořeno úterý 31. květen 2016 15:22   »Tiskové zprávy 2016
DPMLJLiberec - Jablonec

Tisková konference

Liberec, 31. 5. 2016

Program tiskové konference: 

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí na městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
Ministerstvo financí ČR jako odvolací orgán zrušil a zastavil řízení ve věci povinnosti Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zaplatit odvod za porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě také ve druhém prošetřovaném úseku, tentokrát v lokalitě Klicperova – U Lomu, v částce 110 592 772,- Kč. Kontrola se zabývala modernizací trati ve dvou úsecích. První v úseku Fügnerova - Mlýnská – Klicperova ve výši 80 milionů a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu v částce 110 592 772,- Kč. Celkem byla prošetřována dotace ve výši 190 milionů korun, kterou získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu Severovýchod. Obě stavby byly šetřeny samostatně a proti tomuto rozhodnutí ministerstva financí již není odvolání. „Tříleté snažení dopravního podniku nevyšlo vniveč. Námitky uplatňované minulým a současným představenstvem ve spolupráci s vedením dopravního podniku se ukázaly jako oprávněné. Vypracování různých analýz a doplnění nás vyšlo na statisíce. Dopravnímu podniku hrozilo, že bude muset vracet 190 milionů korun a k tomu by platil také penále, které by bylo ve výši sto procent částky. Před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici potřebujeme mít takzvaně čistý stůl, proto jsme rádi, že toto rozhodnutí přišlo“, oznámil dnes na tiskové konferenci ředitel DPMLJ, a.s. Bc. Luboš Wejnar.
Předseda představenstva Ing. Pavel Šulc zdůraznil, že v případě opačného rozhodnutí by měl výsledek velký vliv na další investiční akce, které se v dopravním podniku plánují.

2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní
Druhým bodem tiskové konference bylo ukončení rekonstrukce tramvajové trati na křižovatce ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní. Stavební práce se podle všeho stihnou v plánovaném termínu 44 dní a křižovatka by tak měla být průjezdná nejpozději v pondělí 6. června. I po jejím otevření budou probíhat drobné dokončovací práce. Například instalace nového LED osvětlení by měla být realizována o prázdninách, v červenci. Na „svůj čas“ si bude muset počkat i kovové části zábradlí, které nelze natírat při vysoké prašnosti v místě rekonstrukce.

„Rekonstrukce křižovatky a tramvajové trati pod vlakovým nádražím se blíží ke konci. Naštěstí nás kromě jednoho sklepení v budově Skloexportu, které vedlo až pod komunikaci, nečekaly žádné nepředvídatelné záludnosti. Věříme, že i díky tomu se rekonstrukce stihne v termínu,“ doplnil tiskovou konferenci provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Vedení dopravnímu podniku se omlouvá cestujícím za snížení komfortu při cestování na tradičních linkách městské trati a linky č. 11. Oprava byla nezbytná. Mimo jiné měla za cíl zvýšení bezpečnosti, komfortu přestupu, ale i zlepšení pohybů chodců v dané lokalitě. Úpravu křižovatky ocení také řidiči a ostatní účastníci silničního provozu.

nadrazi

DPMLJ, a. s.

17/04 Tisková zpráva

Vytvořeno pátek 3. únor 2017 9:33   »Články, Tiskové zprávy 2017
DPMLJLiberec

Nový způsob informování cestujících v oblasti jízdních řádů
Liberec, 1. 2. 2017

Dnešním dnem 1. 2. 2017 představuje Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. nové způsoby prezentace jízdních řádů pro cestující. Avízované změny přinášejí řadu nových služeb v informovanosti o dopravě, zpřehlednění vkládaných „poznámek“ na tradičních zastávkových jízdních řádech a usnadnění používání QR kódů.
Dopravní podnik nově plánuje linkové vedení nad mapovými podklady a o tyto informace se podělí s cestujícími na nově spuštěném vyhledávači dopravních spojení. Ve vyhledavači si každý cestující může najít spojení i bez znalosti linkového vedení v daném městě a znalosti nejbližších zastávek v místě, ve kterém se právě nachází. Systém pro hledané spojení nalezne nejvhodnější zastávku sám. Tuto službu ocení zejména zákazníci, kteří používají MHD jen zřídka. Na novém mapovém systému lze získávat i informace o nejbližších odjezdech ze zastávek a ve zjednodušené podobě si prohlédnout také zastávkové jízdní řády. Nová webová aplikace je přizpůsobena pro mobilní telefony.
Další novinkou je změna prezentace zastávkových jízdních řádů na webu dopravního podniku. Doposud si cestující stahoval jízdní řády celé linky. Na jízdním řádu linky si poté musel vyhledat (klikat, rolovat) požadovanou zastávku např. na straně 35, a teprve pak si mohl přečíst či vytisknout jízdní řád. Navíc vždy byla dostupná jen jedna sada jízdních řádů a při jejich změnách např. na začátku a konci prázdnin byla dostupná jen jedna jejich verze, což komplikovalo cestujícím situaci.
V novém systému je na webu DPMLJ u každé linky dostupný seznam variant jízdních řádů a seznam zastávek pro oba směry. Cestující si pak zobrazí PDF požadované zastávky, čímž ušetří čas a množství stažených dat, což je v případě mobilního telefonu stále významné. Navíc bude mít na jediné stránce možnost si prohlédnout jízdní řád pro více období platnosti linky a neunikne mu přesná informace ani o výlukách.
QR kódy na každém jízdním řádu nově odkazují vždy na daný den platný jízdní řád. Cestující si tedy nemusí při změně jízdních řádů jít vyfotit nový QR kód, ale stačí mu jeden pro danou linku a zastávku.
Poslední novinkou je změna způsobu prezentace poznámek v zastávkových jízdních řádech. Doposud některé spoje měly u svého času i 3 poznámky a nebylo snadné zejména pro „občasného“ cestujícího nebo turistu zjistit, kam jaký spoj jede. Od 1. 2. 2017 má každý spoj nanejvýše jednu poznámku s časovou výjimkou psanou malým písmem a jednu trasovou poznámku psanou velkým písmenem. Na jízdním řádu jsou tyto údaje přehledně odděleny do dvou sloupců. Aby nebylo trasových poznámek na jízdních řádech tolik jako doposud, tak výjimečně projížděné zastávky jsou odsazeny vpravo od ostatních, aby bylo na první pohled patrné, že se skrz ně standardně neprojíždí.
Např. na lince č. 12, kde většina spojů končí na zastávce Zelené Údolí, měly všechny spoje poznámku o nějaké výjimce oproti seznamu všech zastávek. Nyní má poznámku jen několik spojů, které pokračují až do zastávky Broumovská. Příklad zobrazení pro cestující je vidět na obrázku právě u linky č. 12:

jr

Tento způsob trasových poznámek v informování cestujících je již znám v západní Evropě. V ČR je již zavedla Praha, Brno a Ostrava a na svém webu i Plzeň. Ve všech uvedených městech si cestující na nový systém velmi rychle zvykli a zvýšilo se porozumění jízdním řádům.
Všemi uvedenými novinkami v oblasti informování cestujících o jízdních řádech dopravní podnik ve spolupráci se společností PTT Software nejen dohání, ale i předhání ostatní dopravní podniky v Čechách a na Moravě.

<tm>

17/09 Tisková zpráva

Vytvořeno úterý 21. únor 2017 10:58   »Články, Tiskové zprávy 2017
DPMLJLiberec - Jablonec

Organizačně bezproblémová doprava z Liberce a Jablonce nad Nisou navozila do Bedřichova závodníky a diváky na jubilejní Jizerskou 50.

Liberec, dne 21. 2. 2017

Již podruhé zajišťoval Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. dopravu tisíců závodníků a diváků na závod letošní Jizerskou 50 v Bedřichově v Jizerských horách.

Jubilejní 50. ročník tohoto závodu byl daleko atraktivnější než minulý ročník, kdy se kvůli nedostatku sněhu musely hlavní závody rozdělit hned na několik částí do 2 dnů.

V sobotu 18. 2. 2017 se deštivé počasí promítlo do počtu závodníků a cestujících do Bedřichova, ovšem na hlavní závod v neděli 19. 2. 2017 do sluncem zalitých Jizerských hor již směřovaly tisíce běžců a návštěvníků.

Kyvadlová doprava z centra Liberce, z Jablonecké ulice do Bedřichova doplnila pravidelnou linku městské dopravy č. 18, která byla v průběhu obou dní posilována. Autobusy vyjížděly na zvláštní kyvadlovou linku v exponovaných časech před a po závodě po 4 minutách, nejdéle v 10 minutovém taktu.  V sobotu se liberecké autobusy do Bedřichova otočily 35x, v neděli již 91x. Celkem najezdily okolo 3 000 kilometrů.

Z Jablonce nad Nisou byl Bedřichov v době konání závodů obsluhován linkou č. 101 v půlhodinovém taktu s tím, že právě v neděli byly všechny ranní spoje na Bedřichov posíleny. Od soboty 18. 2. do neděle 19. 2. byly vybrané spoje linky MHD č. 101 Bedřichov – Rychnov prodloužené z Janova na Bedřichov a zpět. Celkově bylo vysláno 42 posil k jablonecké lince č. 101, pro srovnání v roce 2016 jich bylo jen 15. Bedřichov v době konání víkendového závodu z Jablonce nad Nisou obsloužilo i s posilami přes 100 spojů. Přepraveno bylo okolo 3500 cestujících a z toho přibližně 1000 závodníků.

Podle informací od řidičů autobusů z obou měst bylo otáčení vozidel na stadionu bez problémů a jejich pochvala patřila i samotným cestujícím. Někteří z nich v průběhu obou dní neváhali kladně ohodnotit nejenom práci pořadatelů, samotný závod, ale také práci řidičů.

17/31 Tisková zpráva

Vytvořeno čtvrtek 30. listopad 2017 9:48   »Tiskové zprávy 2017
DPMLJLiberec - Jablonec

Roční předplatné bude nahrazeno 365denním

Liberec, 28. 11. 2017

Časově nejdelší předplatné pro použití spojů integrovaného dopravního systému IDOL v zónách s MHD dosud umožňoval „roční kupon“, který si cestující mohl zakoupit vždy na období kalendářního roku. Od prosince bude Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. i další dopravci nabízet 365 denní předplatné.

Cestující si tak budou moci zvolit libovolný začátek platnosti takové jízdenky, cena ale zůstává stejná jako dosud. Dříve mohl cestující volit libovolně začátek předplatného maximálně u devadesátidenních jízdenek, roční jízdenku si mohl pořídit jen se začátkem platnosti 1. ledna a koncem na Silvestra téhož roku. Pokud si někdo pořídil roční jízdenku třeba až v únoru, tak mu platila jen do konce roku a předplatné na leden nevyužil. Novou jízdenku využije skutečně v délce 365 dní od zvoleného prvního dne platnosti. Do režimu 365 denních předplatných jízdenek přecházejí jak základní roční, tak třeba i zlevněné pro držitele Zlaté janského plakety a všechny další jízdní doklady integrovaného dopravního systému IDOL, tedy doklady pro tarifní zóny Liberec, Jablonec nad Nisou, relační doklady Liberec - Jablonec nad Nisou i celosíťové jízdní doklady IDOL. Rozsah nabídky jízdních dokladů ani jejich ceny se nemění. V zóně Jablonec nad Nisou se mění i půlroční jízdenky na 180 denní, zde je pak jedinou výjimkou zlevněná roční jízdenka vázaná svojí platností na školní rok.

Jízdenky IDOL nahrané na kartě Opuscard je možné využívat v rámci svojí platnosti vždy ve všech spojích integrovaného dopravního systému IDOL, který zahrnuje městskou hromadnou dopravu, všechny pravidelné vlaky včetně rychlíků a většinu autobusových linek v Libereckém kraji i v některých dalších lokalitách.

DPMLJ, a. s. a KORID LK spol. s r.o.

18/03 Tisková zpráva - OpenData

Vytvořeno pátek 9. březen 2018 14:42   »Tiskové zprávy 2018
DPMLJLiberec - Jablonec

DPMLJ dnes zveřejnil na svém webu „OPEN Data“ jízdních řádů městské dopravy a stal se tak prvním dopravním podnikem v ČR, který se „otevřenými daty“ otevírá veřejnosti.

Liberec dne 9. 3. 2018

Pojem “otevřená data” pro zákazníky MHD v praxi znamená, že data jízdních řádů jsou otevřená a může k nim kdokoliv volně přistupovat, používat je, upravovat a sdílet je za podmínek, které nejvíce zabezpečí zachování původu, tedy jejich vlastnictví a otevřenosti.

V současné době konstruktéři grafikonů při změnách jízdních řádů rozesílají změny různým vývojářům. Tato nutnost komunikace veřejnosti odpadne. Nyní tedy bude pouze jedno místo, kde se k datům lze dostat.

„V České republice zatím nic takového jako jsou „OPEN Data“ ve veřejné dopravě neexistuje.  Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou je první, kdo bez omezení dá svá data na webu veřejně k dispozici v podobě „OPEN Data“ a zároveň první, kdo plně zpřístupní API (rozhraní pro vývojáře) do vyhledávače spojení“, vyzdvihnul tuto skutečnost Ing. Luboš Wejnar, ředitel dopravního podniku.

Obsahem zveřejňovaných dat je linkové vedení, spoje a jejich platnost, geografické vedení linek ve formátu GTFS používaným mj. společností Google.

Obsahem API (rozhraní pro vývojáře) je vyhledávání spojení odkud-kam, sestava zastávkových jízdních řádů, informace o spojích a spojeních, geografické vedení linek a spojů.

Možnosti využití dat veřejností:

  • Jakýkoli vývojář (soukromá společnost, občan – pravděpodobně student) si může vyvinout svou vlastní aplikaci poskytující data o jízdních řádech jakoukoli formou. Jízdní řády jsou jinak prezentovány v Německu, Belgii, severských zemích atd. Různé formy prezentace jsou tak možné již i u nás.
  • Integrace jízdních řádů města Liberce do již existujících zahraničních aplikací umožní, že turista např. z Německa tak už nebude muset hledat na stránkách v českém jazyce a hledat české mobilní aplikace, ale jízdní řády města Liberce může mít i ve své německé aplikaci.
  • Pokud si např. provozovatel restaurace bude chtít umístit do svého podniku pro své hosty TV zobrazující odjezdy spojů z nejbližší zastávky, může tak nyní učinit bez aktivní spolupráce s dopravním podnikem nebo jakýmkoli dodavatelem.

Dopravní podnik těmito kroky posouvá město Liberec k reálnému Smart City – městu, které využívá digitální, informační a komunikační technologie pro zvýšení kvality života ve městě. Firmám, občanům, studentům se nově nabízí možnost postavit si svou vlastní aplikaci na otevřených datech jízdních řádů. Dále je mohou zpracovávat a jakkoli je analyzovat. Využití dat bude zdarma a bez jakékoli diskuze se zástupci DPMLJ nebo s jakýmkoli subdodavatelem dopravního podniku.

Vzor pro poskytování zmiňovaných dat v DPMLJ vychází ze Švýcarska, kde jako první přijali OPEN Data jako národní standard.

Dopad přístupu „OPEN Dat“ na webu DPMLJ není jen regionální, ale celostátní. Právě data o jízdních řádech jsou neustále předmětem velkých obchodních sporů mezi různými dodavateli a provozovateli informačních systémů. Jízdní řády města Liberce tak přestávají být předmětem obchodu.

Stránka s popisem a odkazy na "OpenData"

<tm>

Jízdní řády v mobilu

Vytvořeno sobota 8. březen 2014 0:56   »DPMLJ, MHD Liberec, MHD Jablonec nad Nisou
DPMLJ

JÍZDNÍ ŘÁDY MHD V MOBILU (OFF-LINE VERZE)

Stáhněte si zdarma program JIZDNÍ ŘÁDY MHD V MOBILU do mobilního telefonu. Tento program obsahuje všechny jízdní řády Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s. (každé město je samostatným souborem). Mobilní telefon musí podporovat JAVU. Výhodou je, že stačí program pouze nainstalovat a pak už jsou jízdní řády k dispozici v off-line verzi, tj. bez dalšího připojování k mobilní síti. Při každé změně jízdních řádů je třeba program s novými daty opět nainstalovat.

Domovská stránka projektu je na adrese http://www.mhdvmobilu.cz. Na těchto stránkách najdete i návod k programu http://www.mhdvmobilu.cz/navod.html

Program stačí stáhnout, rozbalit a nainstalovat. Návod jak na to, je na stránce: http://www.mhdvmobilu.cz/navod.html
Další možností je stáhnout program pomocí wapového prohlížeče vašeho mobilního telefonu z adresy:http://www.mhdvmobilu.cz/wap. Tato služba je však zoplatněna dle tarifu vašeho mobilního operátora a její cena může být až několik desítek korun v závislosti na vašem tarifu. Velikost každého z programů je cca 50kB.

ON-LINE VERZE JÍZDNÍCH ŘÁDŮ

WAP - vyhledávač spojení

Vyhledávač spojení městskou dopravou je na adrese: wap. idos.cz/wap/mhd.asp
Službu provozuje CHAPS spol. s r.o.

SMS

v síti T-Mobile viz: http://www.chaps.cz/idos-pro-mobilni-telefony-t-mobile.asp
v siti O2 viz: http://www.chaps.cz/idos-pro-mobilni-telefony-o2.asp
v siti Vodafone viz: http://www.chaps.cz/idos-pro-mobilni-telefony-vodafone.asp

Tisková zpráva 19/02

Vytvořeno pátek 25. leden 2019 23:31   »Tiskové zprávy 2019
DPMLJLiberec - Jablonec

V sobotu 26. ledna vyjedou všechny spoje MHD v LIBERCI bez autobusů smluvního dopravce BusLine zcela v režii dopravního podniku.

Liberec, dne 25. ledna 2019

Společnost BusLine MHD s.r.o. vypověděla v červenci 2018 DPMLJ smlouvu na dopravní obslužnost v Liberci a Jablonci nad Nisou s výpovědní lhůtou šesti měsíců, tzn. do 25. ledna 2019.

S účinností od soboty 26. ledna 2019 tedy přebírá DPMLJ veškeré dopravní výkony v městské dopravě v Liberci po smluvním dopravci BusLine. Jedná se zhruba o 40% celkových výkonů.  K zajištění dopravy je nutné nejen doplnit stavy řidičů, ale bylo nezbytné nakoupit autobusy a mobilizovat i provozně-technické zázemí.

V rozsahu denní potřeby vypravených spojů v Liberci to znamená zajistit 35 řidičů v pracovní dny a 24 řidičů v sobotu a neděli. Probíhající náborová kampaň sice doplňuje stavy řidičů, nějaký čas ovšem potrvá, než projdou profesními zkouškami. V současné době je v řidičském kurzu 11 zájemců, kolik bude úspěšných v teoretické a praktické zkoušce bude zřejmé v březnu.

V sobotu 26. 1. 2019 tak nastupují provozní opatření na některých linkách MHD v Liberci s důrazem na zajištění garance vypravovaných spojů pro cestující. Některé uvedené změny v jízdních řádech považuje vedení DPMLJ a akcionář Statutární město Liberec za změny dočasné, tedy vratné. Při přípravě úprav se citlivě pracovalo s daty ze sčítacích rámů ve vozidlech na všech dotčených linkách, které dokládají zcela konkrétně kapacitní využití vozidel. Dále se přihlíželo k možné alternativě jiného spojení. V případě zjištění nedostačující kapacity ve vozidlech jednotlivých linek je DPMLJ připraven tento stav operativně řešit.  

Změny v provozu MHD Liberec:

Linka 12 V pracovní dny dojde k prodloužení intervalů mezi spoji ve špičkách, dopoledním i odpoledním dopravním sedle. Ranní spoje do cca 7:00 zůstávají zachovány. Od 7:00 bude prodloužen interval mezi spoji o jednu minutu, vesměs ze 4 minut na 5 minut. V ranních hodinách do cca 6:00 pojedou vybrané spoje přes zastávku Polní, kde se během jízdy změní na linku 14 a budou pokračovat směr Ruprechtice a Fügnerova. V opačném směru do cca 6:00 budou zajíždět vybrané spoje linky č. 12 do zastávky Polní. V dopoledním dopravním sedle bude prodloužení intervalu z 10 na 12 minut. Linka bude v čase od cca 8:00 do 14:00 plně pokryta kloubovými autobusy. V této době dojde také ke zrušení všech spojů do zastávky Broumovská. Všechny spoje budou končit a začínat v zastávce Zelené Údolí. V odpolední špičce dojde k prodloužení intervalu mezi spoji o minutu až dvě.

O víkendu budou na lince celodenně provozovány kloubové autobusy. Od 8:00 do 20:00 hodin bude prodloužen interval mezi spoji z 15 minut na 20 minut. O víkendu nebudou spoje zajíždět do zastávky Broumovská, ale budou končit a začínat v zastávce Zelené Údolí.

Linka 14 V pracovní dny budou ranní spoje do Polní vedeny nově tak, že se během jízdy v zastávce Pavlovice Letná změní na linku č. 12 a budou pokračovat dále po lince č. 12 přes zastávku Polní. V pracovní dny dojde na lince k posunům či zrušení spojů.

O víkendu zůstávají v provozu pouze 4 páry spojů mezi 8:00 a 16:00.

Linka 15 V pracovní dny dojde k úpravě časové polohy spojů zajíždějících do zastávky Březová alej.

O víkendu dojde k posunu spoje s odjezdem z Fügnerovy v 18:52 na 18:56.

Linka 17 O víkendu dojde k posunu spoje s odjezdem z Fügnerovy v 17:30 na 17:10

Linka 21 V pracovní dny dojde k prodloužení intervalu mezi spoji v dopoledním dopravním sedle, odpolední špičce a odpoledním dopravním sedle.

Linka 22 V pracovní dny dojde v úseku Fügnerova  - Kunratice Mšenská k prodloužení intervalu mezi spoji v ranní a odpolední špičce. V úseku Fügnerova – Průmyslová zóna Jih - OC Nisa dojde k drobným posunům spojů.

Linka 24 V pracovní dny bude spoj s odjezdem v 7:19 z Doubí sídliště nově ukončen v zastávce Fügnerova, ve které se v 7:34 změní na spoj linky č. 51 a bude dále směr Letná a ZŠ Jabloňová

Linka 25 V pracovní dny dojde v ranní a odpolední špičce k prodloužení intervalu mezi spoji z 12 minut na 15 minut a v dopoledním dopravním sedle ze 17 minut na 20 minut.

Linka 27 V pracovní dny budou nově zavedeny dva páry spojů do Průmyslové zóny Sever na/z střídání pracovních směn v 6:00 a 14:00. Ze střídání směn ve 22:00 budou posunuty odjezdy spojů z průmyslové zóny Sever podle požadavků majitele Průmyslové zóny Sever.

Linka 29 V pracovní dny dojde k posunu spoje s odjezdem v 8:35 z Kunratická sídliště na 8:39.

Linka 31 V pracovní dny bude nově zaveden spoj do Průmyslové zóny Jih s odjezdem z Fügnerovy v 6:32. Na lince dochází ke snížení spojů jedoucích na/z střídání pracovních směn v 6:00, v 14:00 a ve 22:00. Tyto spoje budou nově obsluhovány kloubovými autobusy.

Linka 33 V pracovní dny dojde k posunu odjezdů u spojů s odjezdem v 5:10 ze zastávky Kunratická sídliště a v 5:14 ze zastávky U Lomu. Nově pojedou spoje o 5 minut dříve.

Linka 34 V pracovní dny dojde k posunu odjezdů u spojů s odjezdem v 5:00 ze zastávky Fügnerovy a v 5:14 ze zastávky Pavlovice Letná. Nově pojedou spoje o 5 minut dříve.

Linka 36 Spoj s odjezdem v 5:53 z Fügnerovy bude zrušen bez náhrady.

Linka 38 O víkendu dojde k redukci počtu spojů ze 4 na 3, které pojedou nově v jiných časech.

Linka 51 Dojde k posunu odjezdu z Fügnerovy ze 7:30 na 7:34. Nově pojede spoj jako pokračování spoje linky č. 24 přijíždějícího do zastávky Fügnerova od Doubí sídliště.

Linka 52 Dojde ke zrušení prvního spoje. Odjezdy zbylých dvou spojů ze zastávky Fügnerova budou nově posunuty na 7:43 a 7:47.

Nově budou zastávky Textilana a U Terstu celodenně zastávkami na znamení.

 

Převzetí dopravní obslužnosti v Liberci vlastními silami, znamená také vyšší nároky na její provozně – technické zajištění.

V současné době dopravní podnik disponuje celkem 86 kusy autobusů (z toho 8 ks kloubových) pro provoz na linkách MHD. Mimo 2 ks kloubových vozidel se jedná výhradně o vozy nízkopodlažní.

Aby byla nahrazena od 26. 1. 2019 vypravovaná vozidla BusLine v počtu 21 ks, bylo v loňském roce pořízeno celkem 11 ks (z toho 6 ks kloubových) starších nízkopodlažních vozidel typu Mercedes, původem z německého města Schwerin.

Pořízené autobusy poslouží na období dvou až tří let k doplnění původního vozového parku než budou pořízena vozidla nová v rámci periodické obměny vozového parku v počtu 8 ks ročně s plánovanou technickou životností 12 let.

V rámci 6-ti měsíční přípravy, mimo nakoupení a úprav výše uvedených vozidel pro provoz v Liberci, byla ve velmi krátkém čase provedena také nezbytná rekonstrukce (prodloužení) jedné z dílenských hal v autobusových garážích ve Vilové ulici. Hala je určena pro opravy a údržbu kloubových autobusů. Cena rekonstrukce byla cca 3 mil. Kč.  Na přípravách nakoupených vozidel do provozu a úpravy haly se podílela svými zaměstnanci prakticky všechna technická střediska dopravního podniku v Liberci.  

Vedení DPMLJ, a.s. se snažilo veškeré popisované změny citlivě realizovat na základě reálných zaevidovaných dat z vozidel. V případě zjištění nedostačující kapacity ve vozidlech nebo spojích jednotlivých linek, je DPMLJ připraven tento stav operativně řešit.

Děkujeme za pochopení.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., porsova@dpmlj.cz

Tisková zpráva 19/09 - reakce na vyjádření primátora Jablonce nad Nisou

Vytvořeno pondělí 11. březen 2019 9:06   »Tiskové zprávy 2019
DPMLJLiberec - Jablonec

Vedení dopravního podniku reaguje na vyjádření Bc. Milana Kroupy na tiskové konferenci v minulém týdnu

Liberec, dne 11. 3. 2019

Vedení DPMLJ a.s. se s odstupem seznámilo s audiozáznamem tiskové konference Bc. Milana Kroupy ze dne 5. března 2019. Vyjádření Bc. Kroupy jsou, nikoliv překvapivě, v mnoha případech nepřesná, často zcela lživá. Nehodláme se nijak extenzivně zabývat osobními útoky jedné osoby, ale musíme reagovat na hlavní nepřesnosti a lži, které na tiskové konferenci také zazněly. Výroky Bc. Kroupy v současné chvíli rovněž analyzují právní zástupci DPMLJ.

Proč na vedení DPMLJ někteří politici útočí?

DPMLJ a.s. byl před příchodem současného představenstva dlouhodobě tunelován, jak dokládá zásah protikorupční policie z dubna minulého roku a 9 obviněných osob pro závažné trestné činy. Konkrétně jsou tyto osoby stíhány pro trestné činy podplácení, přijetí úplatku, legalizace výnosů z trestné činnosti, sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě a porušení povinnosti při správě cizího majetku. DPMLJ v důsledku trestné činnosti této organizované skupiny vznikla škoda velkého rozsahu, v řádu desítek milionů Kč. Finanční dopady této trestné činnosti ohrožovaly přímo samotnou existenci DPMLJ a jenom razantní kroky současného představenstva ihned po jeho nástupu umožnily společnost zachránit a postupně stabilizovat. S negativními důsledky tunelování se DPMLJ nicméně potýká a bude potýkat ještě dlouhé roky. Osobám, které páchaly tuto trestnou činnost a parazitovaly na veřejných prostředcích, z pochopitelných důvodů nevyhovuje činnost současného představenstva DPMLJ, které důsledně reviduje nevýhodné smluvní vztahy a vystupuje aktivně proti korupčním praktikám z nedávné minulosti. V tomto kontextu je třeba vnímat i útoky v osobní rovině, které jsou proti představitelům DPMLJ ze strany Bc. Kroupy opakovaně a cíleně vedeny.
Připomeňme pro úplnost, že jednou ze dvou hlavních postav korupční kauzy je bývalý generální ředitel DPMLJ, dnes trestně stíhaný, Luboš Wejnar.
Ačkoliv je to zcela absurdní, tak pan Wejnar v současné chvíli působí jako vedoucí manažer jablonecké městské dopravní společnosti a vstupuje do jednání s DPMLJ, kterou svojí činností tolik poškodil.

Nenecháme se zastrašit!

Taktika organizované skupiny osob, které DPMLJ tunelovaly, vůči současnému vedení společnosti je relativně jednoduchá: zastrašit, dehonestovat, odradit, demotivovat, ideálně odvolat z funkcí. Představenstvo DPMLJ každopádně ujišťuje veřejnost, že bude pokračovat v nastoleném trendu, bude společnost řídit ve prospěch občanů a nenechá se nikým zastrašit. Dědictví minulosti je sice hrozivé a je před námi ještě dlouhá cesta, ale doufáme, že budeme moci společně brzy konstatovat, že DPMLJ je efektivní, úspěšnou a moderní městskou společností, která poskytuje kvalitní služby svým zákazníkům.

Osobní útoky Bc. Kroupy

Osobní útoky Bc. Kroupy na předsedu představenstva DPMLJ a.s. nejsou ničím novým, docházelo k ním i v minulosti v rámci jednání mezi SMJ a DPMLJ a předseda představenstva DPMLJ je dosud benevolentně přecházel a ignoroval. Urážky a soudy ze strany Bc. Kroupy je třeba chápat čistě jako útoky osoby bez patřičné úrovně odborného vzdělání a relevantních zkušeností.
Bez zajímavosti není, že Bc. Kroupa se v podstatě ihned po svém nástupu do politické funkce snažil získat politickou podporu pro svůj plán na odvolání současného představenstva DPMLJ a snažil se rovněž aktivně zabránit personálnímu propojení vnitřního dopravce Libereckého kraje s DPMLJ.

Vyjádření vedení DPMLJ, a.s.

Tisková zpráva 19/12 - „devadesátiny“ historické tramvaje

Vytvořeno čtvrtek 6. červen 2019 14:22   »Tiskové zprávy 2019
DPMLJLiberec

Dopravní podnik oslaví ve čtvrtek 6. 6. 2019 „devadesátiny“ historické tramvaje 

Liberec, 31. 5. 2019

Historická tramvaj č. 78 „Bovera“ Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou oslaví své kulaté narozeniny. A jaké datum je možné považovat u tramvaje za den narození? Za takový den se zpravidla považuje ten, kdy bylo vydáno „používací povolení“ v rámci úředního vyzkoušení nových vozů.

U vozu se dochoval protokol z brzdových zkoušek, které se konaly 7. 6. 1929 na trati do Vaňova v Ústí nad Labem. Kromě zástupců tehdejších elektrických pouličních drah byl přítomen i ministerský rada Kreibich, který užívací povolení za ministerstvo železnic vydal. Od tohoto data až do roku 1965 vozila dnešní historická tramvaj své cestující po Ústí nad Labem.

V letech 1929 a 1930 bylo dodáno do Ústí nad Labem celkem 18 tramvají tohoto typu. Vyrobeny byly u Ringhoffera v Praze, elektrickou výzbroj dodala firma Brown Boveri (proto přezdívka „Bovera“) a ta se do vozů montovala až v Ústí. Na svou dobu velice moderní tramvaje se na dlouhá léta staly typickými pro Ústí nad Labem. Sloužily až do první poloviny šedesátých let, kdy byly nahrazeny novými vozy typu T2. Některé z nich byly používány ještě jako pracovní, většina se však likvidace tramvajového provozu v roce 1970 ale nedožila.

Vůz č. 78 byl v roce 1965 přestavěn na kolejový brus. Oddíl pro cestující byl zbaven lavic a instalováno sem bylo technické zařízení pro broušení kolejnic. V roce 1969 pak byl předán do Liberce a nejen že tak unikl likvidaci, ale sloužil svému pracovnímu účelu dál. V roce 1987, kdy liberecké tramvaje slavily svou devadesátku, byl použit jako pojízdný poutač k tomuto výročí. Byla to trochu taková Potěmkinova vesnice. Vůz obdržel zvenčí svůj původní červenobílý nátěr, v interiéru ale zůstalo brousicí zařízení, takže ještě nemohl vozit cestující.

O rok později se do celkové opravy vozu pustili fandové z tehdejšího Kroužku přátel městské dopravy, pozdějšího Boveraclubu. Opravy brigádnickou formou trvaly až do roku 1994, nebyly však dokončeny. Impulzem pro obnovení renovačních prací pak byla žádost o zapůjčení do Ústí nad Labem – v rámci stoletých oslav dopravního podniku. Během roku byla dokončena oprava vozové skříně a pojezdu a po návratu do Liberce pak i elektrická výzbroj. Dne 25. září 1999 se vůz poprvé opět rozjel vlastní silou a za rok, po dokončení interiéru a získání průkazu způsobilosti, svezl své první cestující jako historický vůz.

Při zvláštních jízdách „Bovera“ od roku 2000 absolvovala již přes 12 tisíc kilometrů. Jako každé historické kolejové vozidlo absolvuje každý rok předepsanou elektrorevizi a brzdové zkoušky. Ty zatím absolvovala vždy úspěšně a s naměřenými hodnotami, stejnými jako v roce 1929 při prvních zkouškách.

„Popřejme tomuto historickému pokladu, který se v roce 2012 stal kulturní památkou, mnoho dalších bezpečných kilometrů při svých jízdách. Jsme potěšeni, že právě takovýto vůz je součástí vozového parku dopravního podniku v Liberci,“ doplnil Ing. Michal Zděnek, M.A. předseda představenstva DPMLJ, a.s.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a. s.

bovera 1bovera 2bovera 3bovera 4bovera 5bovera 6