logo dpmlj

Překlad

Hledaný tag: Liberec - Jablonec

16/13 TISKOVÁ ZPRÁVA

Vytvořeno pondělí 11. duben 2016 9:06   »Tiskové zprávy 2016
Liberec - JablonecInformace

Dopravní podnik testuje pokrytí internetem v tramvajích na lince číslo 11

Liberec, 11. 4. 2016

Cestování tramvají mezi statutárními městy by mělo být pro cestující opět o něco příjemnější. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou začal testovat pokrytí signálem LTE ve voze na trati linky číslo 11.
Internet tak od tohoto týdne mohou využívat bezplatně všichni cestující v tramvaji číslo 42, která byla v testovacím režimu vybavena WiFi routerem. Linka číslo 11 byla vybrána s ohledem na délku tratě a dobu jízdy mezi oběma městy.
Testovací režim znamená, že se vyhodnocuje dostupnost internetu v lokalitách kolem tramvajové trati a současně se testuje potřebný objem dat. „Jde například o informaci, kolik dat spotřebují zákazníci během kalendářního měsíce,“ řekl ředitel dopravního podniku Bc. Luboš Wejnar. V neposlední řadě se testuje samotná funkčnost zařízení v prostorách tramvaje. Během zkušebního režimu rozhodneme o případném konečném umístění zařízení, aby došlo k co nejširšímu pokrytí vozu, případně celé soupravy.
„Po úplné modernizaci tramvajové tratě mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou, by měla být tato služba zákazníkům již standardem. V tuto chvíli se v Liberci jedná o úplnou novinku, “doplnil informaci předseda představenstva Ing. Pavel Šulc.
Internet v tramvajích není v České republice zatím standardem. Moderní technologií LTE jsou vybaveny například pražské tramvaje Škoda 15T ForCity Alfa.

wifi1 wifi2

<tm>

16/19 TISKOVÁ ZPRÁVA

Vytvořeno úterý 31. květen 2016 15:22   »Tiskové zprávy 2016
DPMLJLiberec - Jablonec

Tisková konference

Liberec, 31. 5. 2016

Program tiskové konference: 

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí na městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
Ministerstvo financí ČR jako odvolací orgán zrušil a zastavil řízení ve věci povinnosti Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zaplatit odvod za porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě také ve druhém prošetřovaném úseku, tentokrát v lokalitě Klicperova – U Lomu, v částce 110 592 772,- Kč. Kontrola se zabývala modernizací trati ve dvou úsecích. První v úseku Fügnerova - Mlýnská – Klicperova ve výši 80 milionů a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu v částce 110 592 772,- Kč. Celkem byla prošetřována dotace ve výši 190 milionů korun, kterou získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu Severovýchod. Obě stavby byly šetřeny samostatně a proti tomuto rozhodnutí ministerstva financí již není odvolání. „Tříleté snažení dopravního podniku nevyšlo vniveč. Námitky uplatňované minulým a současným představenstvem ve spolupráci s vedením dopravního podniku se ukázaly jako oprávněné. Vypracování různých analýz a doplnění nás vyšlo na statisíce. Dopravnímu podniku hrozilo, že bude muset vracet 190 milionů korun a k tomu by platil také penále, které by bylo ve výši sto procent částky. Před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici potřebujeme mít takzvaně čistý stůl, proto jsme rádi, že toto rozhodnutí přišlo“, oznámil dnes na tiskové konferenci ředitel DPMLJ, a.s. Bc. Luboš Wejnar.
Předseda představenstva Ing. Pavel Šulc zdůraznil, že v případě opačného rozhodnutí by měl výsledek velký vliv na další investiční akce, které se v dopravním podniku plánují.

2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní
Druhým bodem tiskové konference bylo ukončení rekonstrukce tramvajové trati na křižovatce ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní. Stavební práce se podle všeho stihnou v plánovaném termínu 44 dní a křižovatka by tak měla být průjezdná nejpozději v pondělí 6. června. I po jejím otevření budou probíhat drobné dokončovací práce. Například instalace nového LED osvětlení by měla být realizována o prázdninách, v červenci. Na „svůj čas“ si bude muset počkat i kovové části zábradlí, které nelze natírat při vysoké prašnosti v místě rekonstrukce.

„Rekonstrukce křižovatky a tramvajové trati pod vlakovým nádražím se blíží ke konci. Naštěstí nás kromě jednoho sklepení v budově Skloexportu, které vedlo až pod komunikaci, nečekaly žádné nepředvídatelné záludnosti. Věříme, že i díky tomu se rekonstrukce stihne v termínu,“ doplnil tiskovou konferenci provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Vedení dopravnímu podniku se omlouvá cestujícím za snížení komfortu při cestování na tradičních linkách městské trati a linky č. 11. Oprava byla nezbytná. Mimo jiné měla za cíl zvýšení bezpečnosti, komfortu přestupu, ale i zlepšení pohybů chodců v dané lokalitě. Úpravu křižovatky ocení také řidiči a ostatní účastníci silničního provozu.

nadrazi

DPMLJ, a. s.

17/09 Tisková zpráva

Vytvořeno úterý 21. únor 2017 10:58   »Články, Tiskové zprávy 2017
DPMLJLiberec - Jablonec

Organizačně bezproblémová doprava z Liberce a Jablonce nad Nisou navozila do Bedřichova závodníky a diváky na jubilejní Jizerskou 50.

Liberec, dne 21. 2. 2017

Již podruhé zajišťoval Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. dopravu tisíců závodníků a diváků na závod letošní Jizerskou 50 v Bedřichově v Jizerských horách.

Jubilejní 50. ročník tohoto závodu byl daleko atraktivnější než minulý ročník, kdy se kvůli nedostatku sněhu musely hlavní závody rozdělit hned na několik částí do 2 dnů.

V sobotu 18. 2. 2017 se deštivé počasí promítlo do počtu závodníků a cestujících do Bedřichova, ovšem na hlavní závod v neděli 19. 2. 2017 do sluncem zalitých Jizerských hor již směřovaly tisíce běžců a návštěvníků.

Kyvadlová doprava z centra Liberce, z Jablonecké ulice do Bedřichova doplnila pravidelnou linku městské dopravy č. 18, která byla v průběhu obou dní posilována. Autobusy vyjížděly na zvláštní kyvadlovou linku v exponovaných časech před a po závodě po 4 minutách, nejdéle v 10 minutovém taktu.  V sobotu se liberecké autobusy do Bedřichova otočily 35x, v neděli již 91x. Celkem najezdily okolo 3 000 kilometrů.

Z Jablonce nad Nisou byl Bedřichov v době konání závodů obsluhován linkou č. 101 v půlhodinovém taktu s tím, že právě v neděli byly všechny ranní spoje na Bedřichov posíleny. Od soboty 18. 2. do neděle 19. 2. byly vybrané spoje linky MHD č. 101 Bedřichov – Rychnov prodloužené z Janova na Bedřichov a zpět. Celkově bylo vysláno 42 posil k jablonecké lince č. 101, pro srovnání v roce 2016 jich bylo jen 15. Bedřichov v době konání víkendového závodu z Jablonce nad Nisou obsloužilo i s posilami přes 100 spojů. Přepraveno bylo okolo 3500 cestujících a z toho přibližně 1000 závodníků.

Podle informací od řidičů autobusů z obou měst bylo otáčení vozidel na stadionu bez problémů a jejich pochvala patřila i samotným cestujícím. Někteří z nich v průběhu obou dní neváhali kladně ohodnotit nejenom práci pořadatelů, samotný závod, ale také práci řidičů.

17/31 Tisková zpráva

Vytvořeno čtvrtek 30. listopad 2017 9:48   »Tiskové zprávy 2017
DPMLJLiberec - Jablonec

Roční předplatné bude nahrazeno 365denním

Liberec, 28. 11. 2017

Časově nejdelší předplatné pro použití spojů integrovaného dopravního systému IDOL v zónách s MHD dosud umožňoval „roční kupon“, který si cestující mohl zakoupit vždy na období kalendářního roku. Od prosince bude Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. i další dopravci nabízet 365 denní předplatné.

Cestující si tak budou moci zvolit libovolný začátek platnosti takové jízdenky, cena ale zůstává stejná jako dosud. Dříve mohl cestující volit libovolně začátek předplatného maximálně u devadesátidenních jízdenek, roční jízdenku si mohl pořídit jen se začátkem platnosti 1. ledna a koncem na Silvestra téhož roku. Pokud si někdo pořídil roční jízdenku třeba až v únoru, tak mu platila jen do konce roku a předplatné na leden nevyužil. Novou jízdenku využije skutečně v délce 365 dní od zvoleného prvního dne platnosti. Do režimu 365 denních předplatných jízdenek přecházejí jak základní roční, tak třeba i zlevněné pro držitele Zlaté janského plakety a všechny další jízdní doklady integrovaného dopravního systému IDOL, tedy doklady pro tarifní zóny Liberec, Jablonec nad Nisou, relační doklady Liberec - Jablonec nad Nisou i celosíťové jízdní doklady IDOL. Rozsah nabídky jízdních dokladů ani jejich ceny se nemění. V zóně Jablonec nad Nisou se mění i půlroční jízdenky na 180 denní, zde je pak jedinou výjimkou zlevněná roční jízdenka vázaná svojí platností na školní rok.

Jízdenky IDOL nahrané na kartě Opuscard je možné využívat v rámci svojí platnosti vždy ve všech spojích integrovaného dopravního systému IDOL, který zahrnuje městskou hromadnou dopravu, všechny pravidelné vlaky včetně rychlíků a většinu autobusových linek v Libereckém kraji i v některých dalších lokalitách.

DPMLJ, a. s. a KORID LK spol. s r.o.

18/03 Tisková zpráva - OpenData

Vytvořeno pátek 9. březen 2018 14:42   »Tiskové zprávy 2018
DPMLJLiberec - Jablonec

DPMLJ dnes zveřejnil na svém webu „OPEN Data“ jízdních řádů městské dopravy a stal se tak prvním dopravním podnikem v ČR, který se „otevřenými daty“ otevírá veřejnosti.

Liberec dne 9. 3. 2018

Pojem “otevřená data” pro zákazníky MHD v praxi znamená, že data jízdních řádů jsou otevřená a může k nim kdokoliv volně přistupovat, používat je, upravovat a sdílet je za podmínek, které nejvíce zabezpečí zachování původu, tedy jejich vlastnictví a otevřenosti.

V současné době konstruktéři grafikonů při změnách jízdních řádů rozesílají změny různým vývojářům. Tato nutnost komunikace veřejnosti odpadne. Nyní tedy bude pouze jedno místo, kde se k datům lze dostat.

„V České republice zatím nic takového jako jsou „OPEN Data“ ve veřejné dopravě neexistuje.  Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou je první, kdo bez omezení dá svá data na webu veřejně k dispozici v podobě „OPEN Data“ a zároveň první, kdo plně zpřístupní API (rozhraní pro vývojáře) do vyhledávače spojení“, vyzdvihnul tuto skutečnost Ing. Luboš Wejnar, ředitel dopravního podniku.

Obsahem zveřejňovaných dat je linkové vedení, spoje a jejich platnost, geografické vedení linek ve formátu GTFS používaným mj. společností Google.

Obsahem API (rozhraní pro vývojáře) je vyhledávání spojení odkud-kam, sestava zastávkových jízdních řádů, informace o spojích a spojeních, geografické vedení linek a spojů.

Možnosti využití dat veřejností:

  • Jakýkoli vývojář (soukromá společnost, občan – pravděpodobně student) si může vyvinout svou vlastní aplikaci poskytující data o jízdních řádech jakoukoli formou. Jízdní řády jsou jinak prezentovány v Německu, Belgii, severských zemích atd. Různé formy prezentace jsou tak možné již i u nás.
  • Integrace jízdních řádů města Liberce do již existujících zahraničních aplikací umožní, že turista např. z Německa tak už nebude muset hledat na stránkách v českém jazyce a hledat české mobilní aplikace, ale jízdní řády města Liberce může mít i ve své německé aplikaci.
  • Pokud si např. provozovatel restaurace bude chtít umístit do svého podniku pro své hosty TV zobrazující odjezdy spojů z nejbližší zastávky, může tak nyní učinit bez aktivní spolupráce s dopravním podnikem nebo jakýmkoli dodavatelem.

Dopravní podnik těmito kroky posouvá město Liberec k reálnému Smart City – městu, které využívá digitální, informační a komunikační technologie pro zvýšení kvality života ve městě. Firmám, občanům, studentům se nově nabízí možnost postavit si svou vlastní aplikaci na otevřených datech jízdních řádů. Dále je mohou zpracovávat a jakkoli je analyzovat. Využití dat bude zdarma a bez jakékoli diskuze se zástupci DPMLJ nebo s jakýmkoli subdodavatelem dopravního podniku.

Vzor pro poskytování zmiňovaných dat v DPMLJ vychází ze Švýcarska, kde jako první přijali OPEN Data jako národní standard.

Dopad přístupu „OPEN Dat“ na webu DPMLJ není jen regionální, ale celostátní. Právě data o jízdních řádech jsou neustále předmětem velkých obchodních sporů mezi různými dodavateli a provozovateli informačních systémů. Jízdní řády města Liberce tak přestávají být předmětem obchodu.

Stránka s popisem a odkazy na "OpenData"

<tm>

Tisková zpráva 19/02

Vytvořeno pátek 25. leden 2019 23:31   »Tiskové zprávy 2019, Aktuality Liberec
DPMLJLiberec - Jablonec

V sobotu 26. ledna vyjedou všechny spoje MHD v LIBERCI bez autobusů smluvního dopravce BusLine zcela v režii dopravního podniku.

Liberec, dne 25. ledna 2019

Společnost BusLine MHD s.r.o. vypověděla v červenci 2018 DPMLJ smlouvu na dopravní obslužnost v Liberci a Jablonci nad Nisou s výpovědní lhůtou šesti měsíců, tzn. do 25. ledna 2019.

S účinností od soboty 26. ledna 2019 tedy přebírá DPMLJ veškeré dopravní výkony v městské dopravě v Liberci po smluvním dopravci BusLine. Jedná se zhruba o 40% celkových výkonů.  K zajištění dopravy je nutné nejen doplnit stavy řidičů, ale bylo nezbytné nakoupit autobusy a mobilizovat i provozně-technické zázemí.

V rozsahu denní potřeby vypravených spojů v Liberci to znamená zajistit 35 řidičů v pracovní dny a 24 řidičů v sobotu a neděli. Probíhající náborová kampaň sice doplňuje stavy řidičů, nějaký čas ovšem potrvá, než projdou profesními zkouškami. V současné době je v řidičském kurzu 11 zájemců, kolik bude úspěšných v teoretické a praktické zkoušce bude zřejmé v březnu.

V sobotu 26. 1. 2019 tak nastupují provozní opatření na některých linkách MHD v Liberci s důrazem na zajištění garance vypravovaných spojů pro cestující. Některé uvedené změny v jízdních řádech považuje vedení DPMLJ a akcionář Statutární město Liberec za změny dočasné, tedy vratné. Při přípravě úprav se citlivě pracovalo s daty ze sčítacích rámů ve vozidlech na všech dotčených linkách, které dokládají zcela konkrétně kapacitní využití vozidel. Dále se přihlíželo k možné alternativě jiného spojení. V případě zjištění nedostačující kapacity ve vozidlech jednotlivých linek je DPMLJ připraven tento stav operativně řešit.  

Změny v provozu MHD Liberec:

Linka 12 V pracovní dny dojde k prodloužení intervalů mezi spoji ve špičkách, dopoledním i odpoledním dopravním sedle. Ranní spoje do cca 7:00 zůstávají zachovány. Od 7:00 bude prodloužen interval mezi spoji o jednu minutu, vesměs ze 4 minut na 5 minut. V ranních hodinách do cca 6:00 pojedou vybrané spoje přes zastávku Polní, kde se během jízdy změní na linku 14 a budou pokračovat směr Ruprechtice a Fügnerova. V opačném směru do cca 6:00 budou zajíždět vybrané spoje linky č. 12 do zastávky Polní. V dopoledním dopravním sedle bude prodloužení intervalu z 10 na 12 minut. Linka bude v čase od cca 8:00 do 14:00 plně pokryta kloubovými autobusy. V této době dojde také ke zrušení všech spojů do zastávky Broumovská. Všechny spoje budou končit a začínat v zastávce Zelené Údolí. V odpolední špičce dojde k prodloužení intervalu mezi spoji o minutu až dvě.

O víkendu budou na lince celodenně provozovány kloubové autobusy. Od 8:00 do 20:00 hodin bude prodloužen interval mezi spoji z 15 minut na 20 minut. O víkendu nebudou spoje zajíždět do zastávky Broumovská, ale budou končit a začínat v zastávce Zelené Údolí.

Linka 14 V pracovní dny budou ranní spoje do Polní vedeny nově tak, že se během jízdy v zastávce Pavlovice Letná změní na linku č. 12 a budou pokračovat dále po lince č. 12 přes zastávku Polní. V pracovní dny dojde na lince k posunům či zrušení spojů.

O víkendu zůstávají v provozu pouze 4 páry spojů mezi 8:00 a 16:00.

Linka 15 V pracovní dny dojde k úpravě časové polohy spojů zajíždějících do zastávky Březová alej.

O víkendu dojde k posunu spoje s odjezdem z Fügnerovy v 18:52 na 18:56.

Linka 17 O víkendu dojde k posunu spoje s odjezdem z Fügnerovy v 17:30 na 17:10

Linka 21 V pracovní dny dojde k prodloužení intervalu mezi spoji v dopoledním dopravním sedle, odpolední špičce a odpoledním dopravním sedle.

Linka 22 V pracovní dny dojde v úseku Fügnerova  - Kunratice Mšenská k prodloužení intervalu mezi spoji v ranní a odpolední špičce. V úseku Fügnerova – Průmyslová zóna Jih - OC Nisa dojde k drobným posunům spojů.

Linka 24 V pracovní dny bude spoj s odjezdem v 7:19 z Doubí sídliště nově ukončen v zastávce Fügnerova, ve které se v 7:34 změní na spoj linky č. 51 a bude dále směr Letná a ZŠ Jabloňová

Linka 25 V pracovní dny dojde v ranní a odpolední špičce k prodloužení intervalu mezi spoji z 12 minut na 15 minut a v dopoledním dopravním sedle ze 17 minut na 20 minut.

Linka 27 V pracovní dny budou nově zavedeny dva páry spojů do Průmyslové zóny Sever na/z střídání pracovních směn v 6:00 a 14:00. Ze střídání směn ve 22:00 budou posunuty odjezdy spojů z průmyslové zóny Sever podle požadavků majitele Průmyslové zóny Sever.

Linka 29 V pracovní dny dojde k posunu spoje s odjezdem v 8:35 z Kunratická sídliště na 8:39.

Linka 31 V pracovní dny bude nově zaveden spoj do Průmyslové zóny Jih s odjezdem z Fügnerovy v 6:32. Na lince dochází ke snížení spojů jedoucích na/z střídání pracovních směn v 6:00, v 14:00 a ve 22:00. Tyto spoje budou nově obsluhovány kloubovými autobusy.

Linka 33 V pracovní dny dojde k posunu odjezdů u spojů s odjezdem v 5:10 ze zastávky Kunratická sídliště a v 5:14 ze zastávky U Lomu. Nově pojedou spoje o 5 minut dříve.

Linka 34 V pracovní dny dojde k posunu odjezdů u spojů s odjezdem v 5:00 ze zastávky Fügnerovy a v 5:14 ze zastávky Pavlovice Letná. Nově pojedou spoje o 5 minut dříve.

Linka 36 Spoj s odjezdem v 5:53 z Fügnerovy bude zrušen bez náhrady.

Linka 38 O víkendu dojde k redukci počtu spojů ze 4 na 3, které pojedou nově v jiných časech.

Linka 51 Dojde k posunu odjezdu z Fügnerovy ze 7:30 na 7:34. Nově pojede spoj jako pokračování spoje linky č. 24 přijíždějícího do zastávky Fügnerova od Doubí sídliště.

Linka 52 Dojde ke zrušení prvního spoje. Odjezdy zbylých dvou spojů ze zastávky Fügnerova budou nově posunuty na 7:43 a 7:47.

Nově budou zastávky Textilana a U Terstu celodenně zastávkami na znamení.

 

Převzetí dopravní obslužnosti v Liberci vlastními silami, znamená také vyšší nároky na její provozně – technické zajištění.

V současné době dopravní podnik disponuje celkem 86 kusy autobusů (z toho 8 ks kloubových) pro provoz na linkách MHD. Mimo 2 ks kloubových vozidel se jedná výhradně o vozy nízkopodlažní.

Aby byla nahrazena od 26. 1. 2019 vypravovaná vozidla BusLine v počtu 21 ks, bylo v loňském roce pořízeno celkem 11 ks (z toho 6 ks kloubových) starších nízkopodlažních vozidel typu Mercedes, původem z německého města Schwerin.

Pořízené autobusy poslouží na období dvou až tří let k doplnění původního vozového parku než budou pořízena vozidla nová v rámci periodické obměny vozového parku v počtu 8 ks ročně s plánovanou technickou životností 12 let.

V rámci 6-ti měsíční přípravy, mimo nakoupení a úprav výše uvedených vozidel pro provoz v Liberci, byla ve velmi krátkém čase provedena také nezbytná rekonstrukce (prodloužení) jedné z dílenských hal v autobusových garážích ve Vilové ulici. Hala je určena pro opravy a údržbu kloubových autobusů. Cena rekonstrukce byla cca 3 mil. Kč.  Na přípravách nakoupených vozidel do provozu a úpravy haly se podílela svými zaměstnanci prakticky všechna technická střediska dopravního podniku v Liberci.  

Vedení DPMLJ, a.s. se snažilo veškeré popisované změny citlivě realizovat na základě reálných zaevidovaných dat z vozidel. V případě zjištění nedostačující kapacity ve vozidlech nebo spojích jednotlivých linek, je DPMLJ připraven tento stav operativně řešit.

Děkujeme za pochopení.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., porsova@dpmlj.cz

Vracení jízdného pro MHD Jablonec nad Nisou

Vytvořeno čtvrtek 31. leden 2019 9:04   »Aktuality
InformaceLiberec - Jablonec

Cestující mají možnost vrácení jízdenek na MHD Jablonec nad Nisou na našem zákaznickém centru v Terminále MHD ve Fügnerově ulici v Liberci.

DPMLJ, a. s.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s..           Tvorba www stránek a SEO optimalizace Liberec