logo dpmlj

Překlad

16/19 TISKOVÁ ZPRÁVA

Tisková konference

Liberec, 31. 5. 2016

Program tiskové konference: 

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí na městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
Ministerstvo financí ČR jako odvolací orgán zrušil a zastavil řízení ve věci povinnosti Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zaplatit odvod za porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě také ve druhém prošetřovaném úseku, tentokrát v lokalitě Klicperova – U Lomu, v částce 110 592 772,- Kč. Kontrola se zabývala modernizací trati ve dvou úsecích. První v úseku Fügnerova - Mlýnská – Klicperova ve výši 80 milionů a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu v částce 110 592 772,- Kč. Celkem byla prošetřována dotace ve výši 190 milionů korun, kterou získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu Severovýchod. Obě stavby byly šetřeny samostatně a proti tomuto rozhodnutí ministerstva financí již není odvolání. „Tříleté snažení dopravního podniku nevyšlo vniveč. Námitky uplatňované minulým a současným představenstvem ve spolupráci s vedením dopravního podniku se ukázaly jako oprávněné. Vypracování různých analýz a doplnění nás vyšlo na statisíce. Dopravnímu podniku hrozilo, že bude muset vracet 190 milionů korun a k tomu by platil také penále, které by bylo ve výši sto procent částky. Před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici potřebujeme mít takzvaně čistý stůl, proto jsme rádi, že toto rozhodnutí přišlo“, oznámil dnes na tiskové konferenci ředitel DPMLJ, a.s. Bc. Luboš Wejnar.
Předseda představenstva Ing. Pavel Šulc zdůraznil, že v případě opačného rozhodnutí by měl výsledek velký vliv na další investiční akce, které se v dopravním podniku plánují.

2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní
Druhým bodem tiskové konference bylo ukončení rekonstrukce tramvajové trati na křižovatce ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní. Stavební práce se podle všeho stihnou v plánovaném termínu 44 dní a křižovatka by tak měla být průjezdná nejpozději v pondělí 6. června. I po jejím otevření budou probíhat drobné dokončovací práce. Například instalace nového LED osvětlení by měla být realizována o prázdninách, v červenci. Na „svůj čas“ si bude muset počkat i kovové části zábradlí, které nelze natírat při vysoké prašnosti v místě rekonstrukce.

„Rekonstrukce křižovatky a tramvajové trati pod vlakovým nádražím se blíží ke konci. Naštěstí nás kromě jednoho sklepení v budově Skloexportu, které vedlo až pod komunikaci, nečekaly žádné nepředvídatelné záludnosti. Věříme, že i díky tomu se rekonstrukce stihne v termínu,“ doplnil tiskovou konferenci provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Vedení dopravnímu podniku se omlouvá cestujícím za snížení komfortu při cestování na tradičních linkách městské trati a linky č. 11. Oprava byla nezbytná. Mimo jiné měla za cíl zvýšení bezpečnosti, komfortu přestupu, ale i zlepšení pohybů chodců v dané lokalitě. Úpravu křižovatky ocení také řidiči a ostatní účastníci silničního provozu.

nadrazi

DPMLJ, a. s.