logo dpmlj

Překlad

14/01 - TISKOVÁ ZPRÁVA

Liberec 21. ledna 2014

V samém závěru loňského roku odstartovala obnova vozového parku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Dvacátého prosince vjelo do areálu garáží prvních 6 nových autobusů.

Celkem 21 nových autobusů postupně nahradí v dopravním podniku dosluhující nízkopodlažní vozidla z let 2001 – 2002. Nové autobusy Iveco Citelis svou konstrukcí a ovládáním patří k nejmodernějším městským autobusům.
Zakázku na obnovu vozového parku MHD v Liberci, která byla vypsána na jaře loňského roku s cenou 4,75 milionů korun za kus, vyhrála společnost Tezas Servis, největší dealer a prodejce autobusů z dílen bývalé Karosy ve Vysokém Mýtě. Autobusy budou dodávány postupně od roku 2013 do roku 2017. Jejich cena je garantována po celou dobu dodávky se čtyřletou zárukou na vozidlo.

Garantovaný odběr

20136 ks
20156 ks
20165 ks
20174 ks
Celkem21 ks
pozn. na poslední dodávku v roce 2017 může DPMLJ (odběratel) uplatnit opci = právo případně vozidla neodebrat
Nové autobusy jsou kompletně již bezbariérové, dvounápravové a třídveřové. Novinkou v autobusech je samoobslužné otvírání dveří cestujícími a  samohasící systém motorového prostoru, který dokáže zlikvidovat případný požár. Letošní dodávka – 6 ks autobusů IVECO CITELIS splňují emisní normu Euro 5 a jejich provoz je tichý. Pojmou celkem 100 cestujících, z toho 29 sedících. Umožňují zároveň přepravu jednoho invalidního vozíku normované velikosti 120 x 80 cm. Mechanická nájezdová rampa je obsluhována řidičem autobusu. Opětovné použití posuvných oken místo výklopných z důvodu podstatně lepší výměny vzduchu uvnitř vozidla je standartem již od roku 2008.

Dodávky v letech 2015 až 2017 budou zajištěny novým typem IVECO URBANWAY, který splňuje emisní normu EURO 6 v souladu s požadavky EU.

Dopravní podnik by chtěl v budoucnu minimalizovat počet typů vozidel  v rámci celkového stavu autobusů. Tyto kroky vedou ke snížení nákladů na technickou péči o vozidla (například snížení počtu položek náhradních dílů, jednotná diagnostika závad apod.)

Řidiči uvítají kvalitnější automatickou převodovku, prostorný interiér kabiny, včetně zabudování účinné klimatizační jednotky. Celkový design vozidla je moderní, konstrukce je robustnější a pevnější, a vyhovuje současným bezpečnostním požadavkům na vozidla  městské hromadné dopravy.

V současné době se skládá  vozový park autobusů pro provoz MHD  z 26 ks typu Citibus, 27 ks typu SOR BN12, 27 ks TEDOM (pohon CNG), 3 ks KAROSA B900,  5 ks kloubový KAROSA B900 a 1 ks malokapacitní STRATOS. Mimo vozidel typu KAROSA B900 jsou všechna vozidla uzpůsobena jako bezbariérová umožňující přepravu invalidních vozíků.
<tm>