logo dpmlj

Překlad

16/12 TISKOVÁ ZPRÁVA

Tramvaje do Hanychova nahradí na několik týdnů autobusy. Oprava kolejí si vyžádá uzavření křižovatky ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní.

Liberec, 30. 3. 2016

Výměna nevyhovujícího tramvajového svršku na křižovatce ulice Žitavská, 1. Máje a Nákladní omezí na několik týdnů dopravu v okolí vlakového nádraží v Liberci. Frekventovaná křižovatka bude od 23. dubna do 5. června uzavřena pro veškerou dopravu.

Tramvaje nahradí v úseku Rybníček – Dolní a Horní Hanychov autobusová doprava, která bude jezdit v době výluky, podobně jako dotčené autobusové linky MHD běžně projíždějící křižovatkou, po objízdné trase. Konkrétně půjde o linky MHD č. X2, X3, 16, 22, 27, 30, 34, 36, 37, 54, 97, 98 a 99.

„Trasa bude vedena přes autobusové nádraží, kde budou autobusy projíždět technickou branou do ulice Vaňurova, poté budou pokračovat po třídě 1. Máje. Linky č. X2 a X3 do zastávky Rybníček, kde bude zřízena přestupní zastávka mezi náhradní autobusovou dopravou a tramvajemi jedoucími z Lidových sadů,“ řekl dopravní ředitel Oskar Zappe. Tramvaje jedoucí ve směru z Lidových sadů budou proto zastavovat v zastávce Rybníček i na nedaleké zastávce Rybníček – René Matoušek a další liberečtí signatáři Charty 77, kde nově vznikne přestupní stanice.

Během uzavírky budou pro všechny uvedené linky vyloučeny z provozu zastávky Nádraží a Babylon v obou směrech. Za zastávku Nádraží bude zavedena nová zastávka na odklonové trase v blízkosti křižovatky ulic Vaňurova, tř. 1. Máje. Za zastávku Babylon bude zřízena náhradní zastávka Rybníček.  

„Cestujícím proto doporučujeme sledovat výlukové jízdní řády, podle kterých bude jezdit nejen náhradní autobusová doprava, ale také tramvaje z Lidových sadů na Rybníček a zpět. Naopak jedenáct autobusových linek pojede podle objížďkových jízdních řádů,“ doplnil Zappe.

Výluka se dotkne také tramvajových spojů z Vratislavic nad Nisou a Jablonce nad Nisou. Linky městské a meziměstské dopravy číslo 5 a 11 budou zkráceny do stanice Fügnerova.

Důvodem výluky je oprava „ojetého“ tramvajového svršku v křižovatce u vlakového nádraží. „Celý oblouk je starý 22 let a je potřeba ho vyměnit a zároveň se musí upravit obě nástupiště, která je zapotřebí prodloužit,“ doplnil provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. V okolí zastávky vznikne také nové zábradlí pro usměrnění chodců a po dohodě s odborem dopravy bude frekventovaný úsek lépe nasvětlen. Cestující po úpravě čeká tedy bezpečnější a komfortnější zastávka.