logo dpmlj

Překlad

16/14 TISKOVÁ ZPRÁVA

Ministerstvo rozhodlo, že DPMLJ se nedopustil porušení rozpočtové kázně

Liberec, 18. 4. 2016

Ministerstvo financí ČR jako odvolací orgán zrušil a zastavil řízení ve věci povinnosti Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zaplatit odvod za porušení rozpočtové kázně, platebního výměru č. 19/2014, týkajícího se modernizace tramvajové tratě v úseku Fügnerova – Mlýnská – Klicperova. Dopravní podnik nemusí v tuto chvíli již vracet 78 761 911,- Kč.

Kontrola se zabývala modernizací trati Fügnerova - Mlýnská - Klicperova a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu. Na první část dostal podnik dotaci přes 80 milionů, na tu druhou zhruba 110 milionů korun, celkem tedy byla prošetřována dotace ve výši 190 milionů korun, kterou získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu Severovýchod. Obě zakázky jsou prošetřovány samostatně.

První část zakázky už v minulosti prověřoval i antimonopolní úřad, žádné pochybení však tehdy nenašel. Dopravní podnik po celou dobu řízení postupoval s důvěrou, že jeho postup byl poskytovatelem dotace schválen, o čemž bylo vedení společnosti opakovaně ujišťováno regionální radou, i přesto byl tento postup následně sankciován. 

Jsme rádi, že je řízení zastaveno. Ministerstvo financí prověřovalo rozdělení zakázky na rekonstrukci tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou. První rozhodnutí, které vyznělo v náš prospěch, se vztahuje na první část výstavby Fügnerova – Mlýnská – Klicperova. Obě prošetřované záležitosti se od sebe liší pouze jednacím číslem a úsekem, o který jde. Rozhodnutí ministerstva financí je konečné, není proti němu odvolání“, konstatoval ředitel Bc. Luboš Wejnar.

Ministerstvo financí zatím ještě nezahájilo řízení ohledně druhého platebního výměru, který se týká modernizace tramvajové tratě tentokrát v úseku Klicperova – U Lomu v částce 110 592 772,- Kč.

„Neradi bychom předjímali, jak dopadne rozhodování ve věci druhé části platebního výměru. První rozhodnutí pro nás ale hodně znamená, a to i po stránce dalšího čerpání dotací. Rozhodnutí navíc vyvrací nevybíravé komentáře některých zastupitelů, které dopravní podnik poškozují v očích široké veřejnosti“, komentoval situaci předseda představenstva Ing. Pavel Šulc. 

Pro dopravní podnik, který hospodaří s obratem kolem půl miliardy korun, může být vrácení dotace likvidační. Rozhodnutí o zrušení a zastavení řízení ohledně první zakázky je pouze částečné vítězství, ale ukazuje, že se dopravní podnik bránil právem.