logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2016

16/12 TISKOVÁ ZPRÁVA

Tramvaje do Hanychova nahradí na několik týdnů autobusy. Oprava kolejí si vyžádá uzavření křižovatky ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní.

Liberec, 30. 3. 2016

Výměna nevyhovujícího tramvajového svršku na křižovatce ulice Žitavská, 1. Máje a Nákladní omezí na několik týdnů dopravu v okolí vlakového nádraží v Liberci. Frekventovaná křižovatka bude od 23. dubna do 5. června uzavřena pro veškerou dopravu.

Tramvaje nahradí v úseku Rybníček – Dolní a Horní Hanychov autobusová doprava, která bude jezdit v době výluky, podobně jako dotčené autobusové linky MHD běžně projíždějící křižovatkou, po objízdné trase. Konkrétně půjde o linky MHD č. X2, X3, 16, 22, 27, 30, 34, 36, 37, 54, 97, 98 a 99.

„Trasa bude vedena přes autobusové nádraží, kde budou autobusy projíždět technickou branou do ulice Vaňurova, poté budou pokračovat po třídě 1. Máje. Linky č. X2 a X3 do zastávky Rybníček, kde bude zřízena přestupní zastávka mezi náhradní autobusovou dopravou a tramvajemi jedoucími z Lidových sadů,“ řekl dopravní ředitel Oskar Zappe. Tramvaje jedoucí ve směru z Lidových sadů budou proto zastavovat v zastávce Rybníček i na nedaleké zastávce Rybníček – René Matoušek a další liberečtí signatáři Charty 77, kde nově vznikne přestupní stanice.

Během uzavírky budou pro všechny uvedené linky vyloučeny z provozu zastávky Nádraží a Babylon v obou směrech. Za zastávku Nádraží bude zavedena nová zastávka na odklonové trase v blízkosti křižovatky ulic Vaňurova, tř. 1. Máje. Za zastávku Babylon bude zřízena náhradní zastávka Rybníček.  

„Cestujícím proto doporučujeme sledovat výlukové jízdní řády, podle kterých bude jezdit nejen náhradní autobusová doprava, ale také tramvaje z Lidových sadů na Rybníček a zpět. Naopak jedenáct autobusových linek pojede podle objížďkových jízdních řádů,“ doplnil Zappe.

Výluka se dotkne také tramvajových spojů z Vratislavic nad Nisou a Jablonce nad Nisou. Linky městské a meziměstské dopravy číslo 5 a 11 budou zkráceny do stanice Fügnerova.

Důvodem výluky je oprava „ojetého“ tramvajového svršku v křižovatce u vlakového nádraží. „Celý oblouk je starý 22 let a je potřeba ho vyměnit a zároveň se musí upravit obě nástupiště, která je zapotřebí prodloužit,“ doplnil provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. V okolí zastávky vznikne také nové zábradlí pro usměrnění chodců a po dohodě s odborem dopravy bude frekventovaný úsek lépe nasvětlen. Cestující po úpravě čeká tedy bezpečnější a komfortnější zastávka.

16/11 TISKOVÁ ZPRÁVA

Dopravní podnik a BusLine zábavnou formou prezentují veřejnou dopravu dětem

Liberec, 24. 3. 2016

Liberec/Semily, 15. březen 2016 – Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce
nad Nisou, a.s. s BusLine a.s. odstartovaly v rámci vzájemné spolupráce společný projekt pro mateřské školy z Liberce a Jablonce nad Nisou, prostřednictvím kterého prezentují veřejnou dopravu malým cestujícím. Zábavnou formou jim vysvětlují, jak cestovat tramvají či autobusem a především, jaká pravidla bezpečnosti by měly děti v dopravních prostředcích dodržovat.

První společná prezentace se uskutečnila v zázemí liberecké vozovny Dopravního podniku pro libereckou Mateřskou školu Jablůňka. Děti byly ze své mateřské školy dopraveny bezpečným autobusem společnosti BusLine pojmenovaným „Mikeš“. Spolu se svým pedagogickým doprovodem si mohly vyzkoušet upoutání do bezpečných autosedaček, kterými je speciální autobus pro přepravu dětí vybaven. Moderní autobus SOR ILH 12 je český autobus vyrobený na zakázku ve společnosti SOR Libchavy spol. s.r.o. a disponuje  kapacitou 50 míst k sezení. Všechna sedadla autobusu jsou vybavena moderním systémem IsoFix, díky kterému je dítě bezpečně upoutáno během několika vteřin. Dětské sedačky jsou vyrobeny s použitím revoluční technologie Maxi-Cosi Rodi AirProtect® s vylepšenou boční ochranou, která překonává již tak přísné bezpečnostní testy. Sedačka chrání hlavu dítěte v případě nehody a má také optimální ochranu pro oblast boků. Lze ji polohovat, délka a šířka opěrky zad může být přizpůsobena rostoucímu dítěti ve věku od 3 do 12 let.

 „Projekt „Bezpečnost pro naše děti“ byl odstartován v listopadu 2012, kdy byl uveden do provozu autobus „Beruška“. Vzhledem k tomu, že poptávka nejen ze strany mateřských i základních škol a rodičů, ale i samotných malých pasažérů byla opravdu veliká, BusLine v projektu bezpečné přepravy dětí pokračoval dál a v roce 2014 pořídil druhý autobus tohoto typu pojmenovaný „Mikeš“. Bezpečné autobusy si objednávají především mateřské školy z Libereckého kraje pro přepravu dětí na různé kulturní i sportovní akce,“ vysvětlil Ing. Radek Chobot, výkonný ředitel společnosti.

Po praktické ukázce, jak cestovat bezpečným autobusem, si děti prohlédly prostory Dopravního podniku, který již několik let pořádá pro děti a studenty odborných škol exkurze v zázemí společnosti. Obsahová stránka exkurzí je tematicky rozdělena podle věku účastníků. Návštěva těch nejmenších, dětí z předškolních zařízení patří svojí zvídavostí k těm nejpříjemnějším. „Školení bezpečnosti v MHD“ probíhá vyprávěním si a třeba jen malou, ale důraznou poznámkou, je dětem popsáno, jak by se měla chovat jejich maminka cestující s kočárkem nebo babička, která se například hůře pohybuje. Osvěta je cílená také na pedagogický doprovod. Pedagogům je vždy připomenuto, že pokud nastupuje skupina dětí, měl by řidič vozidla okamžitě dostat informaci, že organizovaná výprava bude nastupovat a hlavně, kde bude vystupovat. „Jsou to maličkosti, které ale pro bezpečnost a spokojenost při cestování MHD znamenají mnoho“, doplnila mluvčí DPMLJ Martina Poršová, která se předškolákům v zázemí vozovny tradičně věnuje.

„Společný projekt s naším partnerem nabízí další možnosti, jak zkvalitnit služby pro cestující v městské hromadné dopravě a příměstské dopravě (PAD). Bezpečnost našich zákazníků má ve stále se zrychlující době velkou prioritu. Informovaností těch nejmenších vlastně chráníme celou rodinu“, poznamenal ke společnému projektu obou dopravních společností Bc. Luboš Wejnar, ředitel DPMLJ.

   

16/09 TISKOVÁ ZPRÁVA

Nigerijská delegace se přijela inspirovat do Liberce. V dopravním podniku byli zástupci Lagosu již potřetí a zajímala je platba jízdného bezkontaktní platební kartou.

Liberec, 14. 3. 2016

Liberecký dopravní podnik přivítal v minulém týdnu návštěvu z jednoho z největších měst Afriky, nigerijského Lagosu. Právě vedení dopravního podniku tohoto dvanáctimilionového města se potýká se závažným problémem, kdy jejich řidiči zatajují část tržeb za jízdné. Peníze si pak nechávají pro vlastní potřebu, což se oprávněně dopravnímu podniku nelíbí. Bezkontaktní nákup jízdenek, který Liberec zavedl jako třetí hned po Londýně a Chicagu, by situaci mohl pomoci vyřešit.

„Přijeli na pozvání našeho partnera, firmy Mikroelektronika z Vysokého Mýta, která vyvíjí elektronické validátory, známé z libereckých tramvají,“ řekl ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Členy delegace byli bankovní specialista Olugbenga Adams a představitelé tamních dopravců Adedayo Aderugbo a Ayodeji Olomojobi.

„V podstatě chtějí odbourat, aby se v dopravě v jejich městě platilo v hotovosti. Což je problém, protože místní vozový park čítá 430 autobusů. Je to skutečně obrovské město, jedno z největších v Africe, a tím také velký počet vozidel,“ podotkl Michal Kudrnáč, obchodní manažer pro zahraniční trhy firmy Mikroelektronika, která elektronické validátory vyvíjí.

Právě kvůli bezkontaktním platebním terminálům se v Liberci střídá jedna zahraniční návštěva za druhou. „Jelikož jsme byli třetím městem na světě, které nabídlo placení bezkontaktní platební kartou, tak jsme se stali určitou výkladní skříní pro dodavatele těchto systémů. Návštěva z Nigérie byla u nás už potřetí, předtím jsme přivítali například delegaci z Kazachstánu,“ doplnil ředitel.

Placení bezkontaktní platební kartou je od půlky loňského roku možné ve všech tramvajích libereckého dopravního podniku na linkách číslo 2 a 3. Páteřní tramvajová trasa z Lidových sadů do Horního Hanychova je nejvytíženější v Liberci, denně přepraví 22 tisíc lidí, to je stejně jako celá MHD v Jablonci nad Nisou. Stejným systémem by dopravní podnik také rád vybavil zbylé tramvaje pendlující mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou a všechny autobusy. Pro první etapu nakoupil dopravní podnik 32 strojků za zhruba milion korun, dva jsou rezervní. Celkem jich bude liberecký dopravní podnik potřebovat okolo 200 kusů.

16/10 TISKOVÁ ZPRÁVA

Dopravní podnik nakupoval silovou elektřinu pro rok 2017 opět na energetické burze společně s ústeckým dopravním podnikem.

Dne 21. březen 2016

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou od roku 2011 nakupuje silovou elektřinu na energetické burze. Změnou formy nákupu, při současném splnění legislativních požadavků, se daří dosáhnout výhodné ceny elektrické energie, čemuž přispívá i skutečnost, že již třetí rok nakupuje dopravní podnik energii společně s Dopravním podnikem v Ústí nad Labem.

Management společnosti DPMLJ se pro nákup silové elektřiny snaží volit takový okamžik, kdy má silová elektřina co nejvýhodnější ceny na burze pro realizaci nákupu. Popisovanou strategii uplatnil dopravce už při nákupech silové elektřiny na roky 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. Vyzkoušenou strategií nákupu použil Dopravní podnik také u dodávek na rok 2017. Tímto způsobem se společnosti daří snižovat energetické vstupy, i když úspory jsou samozřejmě dosaženy také celkovým trendem vývoje cen na energetickém trhu.

„Nákup elektřiny pro rok 2017 se uskutečnil v polovině března letošního roku prostřednictvím Českomoravské komoditní burzy Kladno. Vůbec první nákup na energetické burze dopravní podnik realizoval již v říjnu 2011. Při roční spotřebě DPMLJ okolo 8 000 MWh šetříme tímto způsobem nezanedbatelné finanční částky“, uvedl ředitel dopravní společnosti Bc. Luboš Wejnar.

Pro rok 2017 vedení DPMLJ dokázalo snížit cenu silové elektřiny o dalších 246,- Kč na 1 MWh

„Na rok 2017 jsme nakoupili silovou elektřinu za 644,- Kč/MWh, což představuje meziroční pokles takřka o 28% oproti ceně roku 2016. Pokud se ohlédneme za uplynulými roky, je efekt našich nákupů více než markantní. V příštím roce za silovou elektřinu tak zaplatíme cca o 1,9 mil Kč méně než v letošním“, vyzdvihl burzovní nákup Ing. Pavel Šulc, předseda představenstva DPMLJ, a.s.

Statutární město Liberec je potěšeno, že v rámci úsporných energetických opatření v městských společnostech, se aktivně daří plnit tento nastavený program úspor. Náměstek Tomáš Kysela, stejně jako vloni poznamenal, že k těmto činnostem velkou měrou přispívá aktivita, odbornost a erudovanost celé řady manažerů ve společnostech Statutárního města Liberce.

Vývoj cen elektrické energie pro rok 2017 na burze trhu s elektrickou energií:
energie

DPMLJ, a.s.

16/08 TISKOVÁ ZPRÁVA

Od 28. února budou upraveny jízdní řády některých linek v obou městech. V Jablonci nad Nisou se jedná pouze o drobné úpravy na lince MHD č. 104, 118 a 119.

25. 2. 2016

Linka 104 – spoj č. 15 s odjezdem v 6:59 hod. z Lukášova a v 7:15 hod. z autobusového nádraží bude prodloužen z Lučan až do Maxova.

V opačném směru bude začínat spoj č. 16 v 7:49 hod. v Maxově.

Linka 118 – všechny spoje ze zastávky Hlavní nádraží pojedou o 5 min později.

Jedná se o spoje v 6:05, 7:05, 13:35, 14:35, 15:35 a v 16:35 hod.

Odpolední spoje jedoucí ze Mšena do centra budou v časech 13:06, 14:06 a v 15:06 hod. obsluhovat nově zřízenou zastávku Arbesova, základní škola (zastávka je umístěna na chodníku na straně parku u křižovatky ulice Arbesova a Mládí).

Linka 119 – spoje od Nádraží Jablonecké Paseky pojedou o 1 min dříve v 19. a 49. min. Příjezd na autobusové nádraží bude zachován v 30. a 00. Minut.