logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2019

Tisková zpráva 19/13 - Turnaj ve stolním tenise

Dopravní podnik dal tradici a podporuje již 10 let turnaj seniorů ve stolním tenisu. Turnaj neztrácí na atraktivnosti a rozrůstá se. Změnil pouze svůj název.

Liberec, 6. 6. 2017

Nepopsatelnou atmosféru má každoročně turnaj seniorů ve stolním tenisu, který se odehraje také letos. V pátek 7. června, v 10:00 hodin v sále Home Credit Areny v Liberci.

Můžeme skutečně hovořit o turnaji s tradicí. Před 10lety soutěž inicioval tehdejší ředitel DPMLJ, zároveň rozhodčí a stolní tenista, Ing. Jiří Veselka. Název byl poplatný své době, hrálo se „O pohár ředitele DPMLJ“. Organizační struktura řízení dopravního podniku se změnila. Letos se poprvé na ceně pro vítěze objeví upravený název turnaje seniorů ve stolním tenisu „O POHÁR DOPRAVNÍHO PODNIKU“.

Akci zaštiťuje Komunitní středisko Kontakt Liberec. Jeho ředitel Bc. Michael Dufek, považuje tento turnaj za nejen sportovní, ale i společenské setkání aktivních seniorů. „Patří již každoročně do kalendářů libereckých seniorů. Těší se a poctivě trénují“, dodal ředitel Dufek.

Turnaj tradičně zahajuje zástupce dopravního podniku. „Náleží do společenské odpovědnosti firmy podporovat podobné projekty a pro vedení dopravního podniku je čest navázat na tradici tohoto turnaje,“ zdůraznil Ing. Michal Zděnek, M. A. předseda představenstva.

„S úctou přejeme každému z hráčů dobrou hru, dobrý sportovní výkon a dobrou kondici do dalších let,“ doplnil přání s uznáním k přihlášeným účastníkům místopředseda Martin Pabiška, MBA.

Zájem seniorů o sportovní zápolení narůstá rok od roku. Přidali se účastníci z dalších dvou měst Libereckého kraje, z Frýdlantu v Čechách a Jablonce nad Nisou. Pozadu nezůstaly ženy stolní tenistky, a tak vznikla samostatná kategorie seniorek. Do turnaje se v posledních ročnících přihlásilo několik desítek stolních tenistů. Vítězný pohár si odnáší nejúspěšnější žena, nejúspěšnější muž a nejstarší účastník.
foto archív mluvčí DPMLJ

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s.

stolni tenis

Tisková zpráva 19/12 - „devadesátiny“ historické tramvaje

Dopravní podnik oslaví ve čtvrtek 6. 6. 2019 „devadesátiny“ historické tramvaje 

Liberec, 31. 5. 2019

Historická tramvaj č. 78 „Bovera“ Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou oslaví své kulaté narozeniny. A jaké datum je možné považovat u tramvaje za den narození? Za takový den se zpravidla považuje ten, kdy bylo vydáno „používací povolení“ v rámci úředního vyzkoušení nových vozů.

U vozu se dochoval protokol z brzdových zkoušek, které se konaly 7. 6. 1929 na trati do Vaňova v Ústí nad Labem. Kromě zástupců tehdejších elektrických pouličních drah byl přítomen i ministerský rada Kreibich, který užívací povolení za ministerstvo železnic vydal. Od tohoto data až do roku 1965 vozila dnešní historická tramvaj své cestující po Ústí nad Labem.

V letech 1929 a 1930 bylo dodáno do Ústí nad Labem celkem 18 tramvají tohoto typu. Vyrobeny byly u Ringhoffera v Praze, elektrickou výzbroj dodala firma Brown Boveri (proto přezdívka „Bovera“) a ta se do vozů montovala až v Ústí. Na svou dobu velice moderní tramvaje se na dlouhá léta staly typickými pro Ústí nad Labem. Sloužily až do první poloviny šedesátých let, kdy byly nahrazeny novými vozy typu T2. Některé z nich byly používány ještě jako pracovní, většina se však likvidace tramvajového provozu v roce 1970 ale nedožila.

Vůz č. 78 byl v roce 1965 přestavěn na kolejový brus. Oddíl pro cestující byl zbaven lavic a instalováno sem bylo technické zařízení pro broušení kolejnic. V roce 1969 pak byl předán do Liberce a nejen že tak unikl likvidaci, ale sloužil svému pracovnímu účelu dál. V roce 1987, kdy liberecké tramvaje slavily svou devadesátku, byl použit jako pojízdný poutač k tomuto výročí. Byla to trochu taková Potěmkinova vesnice. Vůz obdržel zvenčí svůj původní červenobílý nátěr, v interiéru ale zůstalo brousicí zařízení, takže ještě nemohl vozit cestující.

O rok později se do celkové opravy vozu pustili fandové z tehdejšího Kroužku přátel městské dopravy, pozdějšího Boveraclubu. Opravy brigádnickou formou trvaly až do roku 1994, nebyly však dokončeny. Impulzem pro obnovení renovačních prací pak byla žádost o zapůjčení do Ústí nad Labem – v rámci stoletých oslav dopravního podniku. Během roku byla dokončena oprava vozové skříně a pojezdu a po návratu do Liberce pak i elektrická výzbroj. Dne 25. září 1999 se vůz poprvé opět rozjel vlastní silou a za rok, po dokončení interiéru a získání průkazu způsobilosti, svezl své první cestující jako historický vůz.

Při zvláštních jízdách „Bovera“ od roku 2000 absolvovala již přes 12 tisíc kilometrů. Jako každé historické kolejové vozidlo absolvuje každý rok předepsanou elektrorevizi a brzdové zkoušky. Ty zatím absolvovala vždy úspěšně a s naměřenými hodnotami, stejnými jako v roce 1929 při prvních zkouškách.

„Popřejme tomuto historickému pokladu, který se v roce 2012 stal kulturní památkou, mnoho dalších bezpečných kilometrů při svých jízdách. Jsme potěšeni, že právě takovýto vůz je součástí vozového parku dopravního podniku v Liberci,“ doplnil Ing. Michal Zděnek, M.A. předseda představenstva DPMLJ, a.s.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a. s.

bovera 1bovera 2bovera 3bovera 4bovera 5bovera 6

Tisková zpráva 19/10

Praha, 1. dubna 2019

Pokračování kampaně Máte Hromadu Důvodů

V sedmnácti městech dnes startuje volné pokračování kampaně na podporu MHD, která se tentokrát zaměří na chování samotných cestujících. Jedná se o další společnou kampaň, která byla vytvořena pod hlavičkou Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR). Celorepublikově kampaň upozorňuje na největší nešvary cestování v MHD, regionálně cílí na zlepšení informovanosti cestující veřejnosti především v oblasti benefitů MHD nebo technologických novinek, které jednotlivé dopravní podniky svým zákazníkům nabízejí.

„Náš dojem z MHD je z velké míry ovlivněn chováním spolucestujících. Z pravidelných průzkumů víme, že právě nevhodné chování spolucestujících patří mezi nejčastější atributy, které uživatelům MHD nejvíce vadí,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda SDP ČR a generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků, a dodává: „To, jak se v dopravním prostředku chováme k sobě i k vybavení, jak jsme ohleduplní k ostatním cestujícím, nebo jak se před nimi projevujeme, se odráží na celkovém dojmu z jízdy.“

Celá kampaň pracuje s pěti základními motivy, nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a online i offline vizuály. Právě videa, která s jistou mírou nadsázky znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem online části kampaně.

„První část kampaně Máte Hromadu Důvodů byla postavena na důvodech, proč využívat městskou veřejnou dopravu, nyní bychom rádi přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ shrnuje Ladislav Urbánek, 2. místopředseda SDP ČR a dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.

„Vsadili jsme na sportovního ducha našeho národa, proto padla volba na skvělého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím. Věřím, že cestující i díky jeho osobnosti přijmou reklamní spoty pozitivně,“ říká Miloš Havránek, 1. místopředseda SDP ČR a generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Kampaň poběží intenzivně, především v online podobě, následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní cestující mohou potkat příštích dvanáct měsíců, a to například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů.
Tvorba kampaně vyšla na 1,8 mil. Kč a na financování se podílelo všech 17 zapojených dopravních podniků. Autorem kampaně je zlínská digitální marketingová agentura PRIA.

Kontakt:

Mgr. Michal Kraus, MSc
Předseda SDP ČR
tel: 378 037 575
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy (MHD) v ČR. Sdružuje 20 dopravních podniků, působících zejména v krajských městech a zahrnuje mimo jiné všechny provozovatele elektrické drážní (tzn. tramvajové, trolejbusové a speciální) dopravy v ČR. Členské dopravní podniky ujedou ročně téměř 310 milionů vozových kilometrů a přepraví více než 2,4 miliardy cestujících. Provozují 2 694 autobusů, 1 644 tramvají, 698 trolejbusů a 143 souprav metra. Téměř 70% výkonů je dnes prováděno v elektrické trakci a dopravci mají zpracovány koncepční materiály k dalšímu rozvoji elektrické dopravy s významným zapojením elektrobusů.

Tisková zpráva 19/11 - kloubové autobusy

Dopravní podnik doplnil svůj vozový park pražskými kloubovými autobusy

Liberec, dne 16. 4. 2019

Řidiči dopravního podniku si minulý týden dojeli pro šest kloubových autobusů do Dopravního podniku hl. města Prahy. Tato vozidla byla stažena z linek MHD v Praze, které obsluhovala ještě začátkem měsíce dubna.

„Jedná se o vozidla technicky v dobrém stavu a předpoklad jejich používání je cca 3 roky,“ doplnil informaci o nákupu předseda představenstva DPMLJ Ing. Michal Zděnek, M. A.

V současné době se na všech autobusech pracuje. Dovybavují se odbavovacím systémem dle „libereckých“ standardů, dolepují se informační piktogramy pro cestující s grafikou používanou v Liberci. Cena jednoho kloubového autobusu je 100 000,- Kč bez DPH. Na vozidlech zůstává původní červená barva.

„Je třeba si uvědomit, že přestříkání autobusů do barev DPMLJ potřebuje čas a znamenalo by v tuto chvíli další finanční náklady“, konstatoval provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Vozidla jsou prioritně určena na doplnění autobusového vozového parku. Plánované výluky na tramvajových tratích nutně navyšují potřebný počet vypravených autobusů, které pak zajišťují náhradní autobusovou dopravy suplující tramvajové linky.

Nákup kloubových vozidel byl nutný a měl by dané situaci hodně pomoci,“ řekl předseda dozorčí rady dopravního podniku Mgr. Petr Žídek.

První autobusy se objeví na libereckých městských linkách v druhé polovině dubna 2019.

DPMLJ, a. s.

kloub1 kloub2

Tisková zpráva 19/09 - reakce na vyjádření primátora Jablonce nad Nisou

Vedení dopravního podniku reaguje na vyjádření Bc. Milana Kroupy na tiskové konferenci v minulém týdnu

Liberec, dne 11. 3. 2019

Vedení DPMLJ a.s. se s odstupem seznámilo s audiozáznamem tiskové konference Bc. Milana Kroupy ze dne 5. března 2019. Vyjádření Bc. Kroupy jsou, nikoliv překvapivě, v mnoha případech nepřesná, často zcela lživá. Nehodláme se nijak extenzivně zabývat osobními útoky jedné osoby, ale musíme reagovat na hlavní nepřesnosti a lži, které na tiskové konferenci také zazněly. Výroky Bc. Kroupy v současné chvíli rovněž analyzují právní zástupci DPMLJ.

Proč na vedení DPMLJ někteří politici útočí?

DPMLJ a.s. byl před příchodem současného představenstva dlouhodobě tunelován, jak dokládá zásah protikorupční policie z dubna minulého roku a 9 obviněných osob pro závažné trestné činy. Konkrétně jsou tyto osoby stíhány pro trestné činy podplácení, přijetí úplatku, legalizace výnosů z trestné činnosti, sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě a porušení povinnosti při správě cizího majetku. DPMLJ v důsledku trestné činnosti této organizované skupiny vznikla škoda velkého rozsahu, v řádu desítek milionů Kč. Finanční dopady této trestné činnosti ohrožovaly přímo samotnou existenci DPMLJ a jenom razantní kroky současného představenstva ihned po jeho nástupu umožnily společnost zachránit a postupně stabilizovat. S negativními důsledky tunelování se DPMLJ nicméně potýká a bude potýkat ještě dlouhé roky. Osobám, které páchaly tuto trestnou činnost a parazitovaly na veřejných prostředcích, z pochopitelných důvodů nevyhovuje činnost současného představenstva DPMLJ, které důsledně reviduje nevýhodné smluvní vztahy a vystupuje aktivně proti korupčním praktikám z nedávné minulosti. V tomto kontextu je třeba vnímat i útoky v osobní rovině, které jsou proti představitelům DPMLJ ze strany Bc. Kroupy opakovaně a cíleně vedeny.
Připomeňme pro úplnost, že jednou ze dvou hlavních postav korupční kauzy je bývalý generální ředitel DPMLJ, dnes trestně stíhaný, Luboš Wejnar.
Ačkoliv je to zcela absurdní, tak pan Wejnar v současné chvíli působí jako vedoucí manažer jablonecké městské dopravní společnosti a vstupuje do jednání s DPMLJ, kterou svojí činností tolik poškodil.

Nenecháme se zastrašit!

Taktika organizované skupiny osob, které DPMLJ tunelovaly, vůči současnému vedení společnosti je relativně jednoduchá: zastrašit, dehonestovat, odradit, demotivovat, ideálně odvolat z funkcí. Představenstvo DPMLJ každopádně ujišťuje veřejnost, že bude pokračovat v nastoleném trendu, bude společnost řídit ve prospěch občanů a nenechá se nikým zastrašit. Dědictví minulosti je sice hrozivé a je před námi ještě dlouhá cesta, ale doufáme, že budeme moci společně brzy konstatovat, že DPMLJ je efektivní, úspěšnou a moderní městskou společností, která poskytuje kvalitní služby svým zákazníkům.

Osobní útoky Bc. Kroupy

Osobní útoky Bc. Kroupy na předsedu představenstva DPMLJ a.s. nejsou ničím novým, docházelo k ním i v minulosti v rámci jednání mezi SMJ a DPMLJ a předseda představenstva DPMLJ je dosud benevolentně přecházel a ignoroval. Urážky a soudy ze strany Bc. Kroupy je třeba chápat čistě jako útoky osoby bez patřičné úrovně odborného vzdělání a relevantních zkušeností.
Bez zajímavosti není, že Bc. Kroupa se v podstatě ihned po svém nástupu do politické funkce snažil získat politickou podporu pro svůj plán na odvolání současného představenstva DPMLJ a snažil se rovněž aktivně zabránit personálnímu propojení vnitřního dopravce Libereckého kraje s DPMLJ.

Vyjádření vedení DPMLJ, a.s.