logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2019

Tisková zpráva 19/10

Praha, 1. dubna 2019

Pokračování kampaně Máte Hromadu Důvodů

V sedmnácti městech dnes startuje volné pokračování kampaně na podporu MHD, která se tentokrát zaměří na chování samotných cestujících. Jedná se o další společnou kampaň, která byla vytvořena pod hlavičkou Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR). Celorepublikově kampaň upozorňuje na největší nešvary cestování v MHD, regionálně cílí na zlepšení informovanosti cestující veřejnosti především v oblasti benefitů MHD nebo technologických novinek, které jednotlivé dopravní podniky svým zákazníkům nabízejí.

„Náš dojem z MHD je z velké míry ovlivněn chováním spolucestujících. Z pravidelných průzkumů víme, že právě nevhodné chování spolucestujících patří mezi nejčastější atributy, které uživatelům MHD nejvíce vadí,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda SDP ČR a generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků, a dodává: „To, jak se v dopravním prostředku chováme k sobě i k vybavení, jak jsme ohleduplní k ostatním cestujícím, nebo jak se před nimi projevujeme, se odráží na celkovém dojmu z jízdy.“

Celá kampaň pracuje s pěti základními motivy, nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a online i offline vizuály. Právě videa, která s jistou mírou nadsázky znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem online části kampaně.

„První část kampaně Máte Hromadu Důvodů byla postavena na důvodech, proč využívat městskou veřejnou dopravu, nyní bychom rádi přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ shrnuje Ladislav Urbánek, 2. místopředseda SDP ČR a dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.

„Vsadili jsme na sportovního ducha našeho národa, proto padla volba na skvělého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím. Věřím, že cestující i díky jeho osobnosti přijmou reklamní spoty pozitivně,“ říká Miloš Havránek, 1. místopředseda SDP ČR a generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Kampaň poběží intenzivně, především v online podobě, následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní cestující mohou potkat příštích dvanáct měsíců, a to například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů.
Tvorba kampaně vyšla na 1,8 mil. Kč a na financování se podílelo všech 17 zapojených dopravních podniků. Autorem kampaně je zlínská digitální marketingová agentura PRIA.

Kontakt:

Mgr. Michal Kraus, MSc
Předseda SDP ČR
tel: 378 037 575
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy (MHD) v ČR. Sdružuje 20 dopravních podniků, působících zejména v krajských městech a zahrnuje mimo jiné všechny provozovatele elektrické drážní (tzn. tramvajové, trolejbusové a speciální) dopravy v ČR. Členské dopravní podniky ujedou ročně téměř 310 milionů vozových kilometrů a přepraví více než 2,4 miliardy cestujících. Provozují 2 694 autobusů, 1 644 tramvají, 698 trolejbusů a 143 souprav metra. Téměř 70% výkonů je dnes prováděno v elektrické trakci a dopravci mají zpracovány koncepční materiály k dalšímu rozvoji elektrické dopravy s významným zapojením elektrobusů.

Tisková zpráva 19/09 - reakce na vyjádření primátora Jablonce nad Nisou

Vedení dopravního podniku reaguje na vyjádření Bc. Milana Kroupy na tiskové konferenci v minulém týdnu

Liberec, dne 11. 3. 2019

Vedení DPMLJ a.s. se s odstupem seznámilo s audiozáznamem tiskové konference Bc. Milana Kroupy ze dne 5. března 2019. Vyjádření Bc. Kroupy jsou, nikoliv překvapivě, v mnoha případech nepřesná, často zcela lživá. Nehodláme se nijak extenzivně zabývat osobními útoky jedné osoby, ale musíme reagovat na hlavní nepřesnosti a lži, které na tiskové konferenci také zazněly. Výroky Bc. Kroupy v současné chvíli rovněž analyzují právní zástupci DPMLJ.

Proč na vedení DPMLJ někteří politici útočí?

DPMLJ a.s. byl před příchodem současného představenstva dlouhodobě tunelován, jak dokládá zásah protikorupční policie z dubna minulého roku a 9 obviněných osob pro závažné trestné činy. Konkrétně jsou tyto osoby stíhány pro trestné činy podplácení, přijetí úplatku, legalizace výnosů z trestné činnosti, sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě a porušení povinnosti při správě cizího majetku. DPMLJ v důsledku trestné činnosti této organizované skupiny vznikla škoda velkého rozsahu, v řádu desítek milionů Kč. Finanční dopady této trestné činnosti ohrožovaly přímo samotnou existenci DPMLJ a jenom razantní kroky současného představenstva ihned po jeho nástupu umožnily společnost zachránit a postupně stabilizovat. S negativními důsledky tunelování se DPMLJ nicméně potýká a bude potýkat ještě dlouhé roky. Osobám, které páchaly tuto trestnou činnost a parazitovaly na veřejných prostředcích, z pochopitelných důvodů nevyhovuje činnost současného představenstva DPMLJ, které důsledně reviduje nevýhodné smluvní vztahy a vystupuje aktivně proti korupčním praktikám z nedávné minulosti. V tomto kontextu je třeba vnímat i útoky v osobní rovině, které jsou proti představitelům DPMLJ ze strany Bc. Kroupy opakovaně a cíleně vedeny.
Připomeňme pro úplnost, že jednou ze dvou hlavních postav korupční kauzy je bývalý generální ředitel DPMLJ, dnes trestně stíhaný, Luboš Wejnar.
Ačkoliv je to zcela absurdní, tak pan Wejnar v současné chvíli působí jako vedoucí manažer jablonecké městské dopravní společnosti a vstupuje do jednání s DPMLJ, kterou svojí činností tolik poškodil.

Nenecháme se zastrašit!

Taktika organizované skupiny osob, které DPMLJ tunelovaly, vůči současnému vedení společnosti je relativně jednoduchá: zastrašit, dehonestovat, odradit, demotivovat, ideálně odvolat z funkcí. Představenstvo DPMLJ každopádně ujišťuje veřejnost, že bude pokračovat v nastoleném trendu, bude společnost řídit ve prospěch občanů a nenechá se nikým zastrašit. Dědictví minulosti je sice hrozivé a je před námi ještě dlouhá cesta, ale doufáme, že budeme moci společně brzy konstatovat, že DPMLJ je efektivní, úspěšnou a moderní městskou společností, která poskytuje kvalitní služby svým zákazníkům.

Osobní útoky Bc. Kroupy

Osobní útoky Bc. Kroupy na předsedu představenstva DPMLJ a.s. nejsou ničím novým, docházelo k ním i v minulosti v rámci jednání mezi SMJ a DPMLJ a předseda představenstva DPMLJ je dosud benevolentně přecházel a ignoroval. Urážky a soudy ze strany Bc. Kroupy je třeba chápat čistě jako útoky osoby bez patřičné úrovně odborného vzdělání a relevantních zkušeností.
Bez zajímavosti není, že Bc. Kroupa se v podstatě ihned po svém nástupu do politické funkce snažil získat politickou podporu pro svůj plán na odvolání současného představenstva DPMLJ a snažil se rovněž aktivně zabránit personálnímu propojení vnitřního dopravce Libereckého kraje s DPMLJ.

Vyjádření vedení DPMLJ, a.s.

Tisková zpráva 19/07

Na terminálu MHD došlo ke střetu autobusu MHD s chodkyní 

Liberec, dne 19. 2. 2019

V pondělí 18. února došlo okolo třinácté hodiny ke střetu chodkyně s projíždějícím autobusem městské dopravy v Liberci. Vážná dopravní nehoda si vyžádala zásah složek integrovaného záchranného systému při vyprošťování zraněné ženy. Přesné příčiny této smutné události šetří policie České republiky, které dopravní podnik poskytne maximální součinnost a veškeré nutné podklady.
Řidič vozidla na místě absolvoval negativní zkoušku na alkohol. Jedná se o bezproblémového řidiče, který je zaměstnancem DPMLJ necelé tři roky. Také jeho osobně se mimořádná událost citelně dotkla, stejně jako ostatních kolegů z řad řidičů.
V době nehody v centru vypravování vozidel městské dopravy došlo ke kolapsu na mnoha autobusových a tramvajových linkách. Jednotlivé spoje se vrátily do časů jízdních řádů zhruba do 30 minut.
Terminál městské dopravy ve Fügnerově ulici je zřejmě nejfrekventovanější pěší zónou v Liberci. Denně zde projedou stovky autobusových spojů, desítky tramvajových spojů, v místě je stanoviště vozidel taxislužby a zásobování. Mezi touto dopravou se zároveň po celý den pohybují tisíce cestujících a chodců. Jedná se sice o pěší zónu, ovšem nebezpečné a ohrožující situace vznikají vzhledem k vysoké koncentraci osob a vozidel viditelné nesčetněkrát denně.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tisková zpráva 19/08

Dopravní podnik vyslal před 35 lety na novou linku MHD do Radčic dva ROBURY z nedaleké Žitavy

Liberec, dne 7. 3. 2019

Před 35 lety v Liberci vyjely dva malé autobusy Robur na jednu z nových linek MHD do okrajové části města v úpatí Jizerských hor, do Radčic. Vozy díky své velikostí byly schopné obsluhovat po úzké silnici linku MHD č. 28, na kterou se přestupovalo v Pavlovicích u Tesly. Robury vozily hlavně s pracující a děti do škol. Oba autobusy byly v neobvyklém modrobílém zabarvení a linka byla v provozu pouze v dopolední a odpolední dopravní špičce. Benzinové autobusy značky ROBUR nevelké velikosti dojezdily do Radčic roku 1989. I dnes zde bydlí mnoho starousedlíků, kteří na tuto jedinečnou dopravu nadšeně vzpomínají.
Výročí zahájení dopravní obsluhy Radčic připomene Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. společně se spolkem Boveraclub zvláštními jízdami historického autobusu Robur LO 3000 v pátek 8. 3. 2019. Jsou připraveny jízdy pro veřejnost na lince č. 28 mezi zastávkami Pavlovice, křižovatka a Radčice podle zvláštního jízdního řádu a za dobrovolné jízdné.
Ve středu 7. března 1984 tehdejší Dopravní podnik města Liberce zahájil provoz linky č. 28, která spojila konečnou v Pavlovicích u Tesly (dnes Pavlovice, křižovatka) s Radčicemi. U Tesly se tedy muselo přestupovat z autobusů linek č. 12 a 26, které začínaly ve Fügnerce. Pro novou linku byly zakoupeny dva malé autobusy Robur LO 3000, vyrobené v nedaleké Žitavě v Německé demokratické republice.

 robur mapa jr

 Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tisková zpráva 19/06

„Liberečané již nejsou vydíratelní, jedná se o významný krok v MHD pro město Liberec,“ zdůrazňuje představenstvo dopravního podniku. 

Čtyřicet procent městských spojů v Liberci zajišťoval pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou dopravce BusLine, který ale nyní v Liberci končí. Bezdůvodná, neopodstatněná a předčasná výpověď smlouvy z jejich strany, v červenci 2018, znamenala pro nové představenstvo dopravního podniku nutnost okamžité reakce na danou situaci.

Liberec, únor 2019

Aktuálním úkolem managementu DPMLJ bylo v danou chvíli zajištění dopravy vlastními silami v rámci liberecké MHD.
Znamenalo to připravit nejen vozový park, ale hlavně personálně obsadit vypravované spoje v době, kdy řidiči již citelně na trhu práce chyběli.
Aktivní náborová kampaň naplnila dva kurzy zájemců na pozici řidičů. Kurzy se rozběhly hned na začátku letošního roku. Pokud 11 nováčků vydrží a uspějí u závěrečných zkoušek, mohli by již v březnu zasednout za volanty autobusů v běžném režimu dopravy. I přesto, je stav řidičů stále nedostačující (dlouhodobé nemoci, stáří zaměstnanců).
K nezbytnému doplnění stávajícího vozového parku pomohl nákup 11 starších autobusů typu Mercedes z Německa. Z tohoto počtu je šest vozidel kloubových. Cena všech pořízených vozů je srovnatelná s cenou jednoho nového autobusu (pozn. nákup všech vozidel + jejich dovybavení přišlo na 7 mil.).
I přes intenzivní snahu vedení společnosti události řešit, aktuální situace v dopravním podniku po předčasném odchodu BusLine, přinesla od 26. ledna 2019 změny pro cestující městské dopravy v Liberci. Proběhly úpravy jízdních řádů, které nepotěšily, ale byly nezbytně nutné.
Ubylo 5% spojů, prodloužily se intervaly mezi spoji na některých linkách. Prioritou pro zajištění dopravy byla hlavně garance vypravovaných spojů pro cestující. Některé změny považuje vedení dopravního podniku za změny dočasné, tedy vratné. „První úpravy jízdních řádů proběhly již pár hodin po jejich spuštění 26. ledna a byly reakcí na prokazatelně oprávněné podněty cestujících. Za rychlou reakci si dopravní podnik zasloužil řadu poděkování od občanů a cestujících,“ popsal situaci dopravní ředitel Ing. Oskar Zappe.
„Veškeré naše kroky vedou k tomu, aby do budoucna nebyli občané Liberce a náš akcionář Statutární město Liberec vydíráni jakýmkoliv dopravcem. Zároveň chceme chránit dopravní podnik před možnými riziky, která jsme zdědili z minulosti,“ zdůraznil předseda představenstva DPMLJ, Ing. Michal Zděnek, M. A.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.