logo dpmlj

Překlad
  1. Aktuality
  2. Výluky - Odklony
  3. Jízdní řády MHD Liberec
  4. Jízdní řády MHD Jablonec nad Nisou
23. 04. 2024

Posunutí zastávky MHD a PAD U Lomu - oprava povrchu vozovky

Posunutí zastávky U Lomu, pro linky MHD č.  X5, X11, 22, 25 a 94 Z důvodu opravy povrchu vozovky zastávky MHD a PAD U Lomu, bude od 26. dubna 2024 18:30 hod.(pátek) do 28. dubna 2024 24:00 hod.(neděle) přemístěna v obou směrech do...
Více
22. 04. 2024

Výluka na lince č. 5 a11

Výluka linky č. 5 a 11 v úseku Viadukt – Jablonec n. Nisou Tyršovy sady od 26. dubna 2024 18:30 hod. do 28. dubna 2024 24:00 hod. V daném úseku bude tramvajová doprava nahrazena autobusy s označením X5 a X11, provoz vedený dle stávajících platných jízdních...
Více
22. 04. 2024

Uzavírka ulice Minkovická - pokračování opravy komunikace

Z důvodu uzavírky ulice Minkovická (od křižovatky s ulicí Puškinova po křižovatku s ulicí K Preciose včetně této křižovatky-rekonstrukce silnice) dojde k dopravnímu opatření na lince MHD č. 20 a 60 v termínu od 29. dubna 04:00 hod.do 29. června 2024 24:00 hod. Linky č. 20 a...
Více
08. 04. 2024

Posunutí zastávky Tržní náměstí

POSUNUTÍ ZASTÁVKY TRŽNÍ NÁMĚSTÍ Od 15. dubna 2024 04:00 hod. do odvolání (cca 3-4 týdny) bude zastávka Tržní náměstí, pro linky č. 14, 18, 25 a 34 ve směru do centra, posunuta o cca 100 metrů zpět před čerpací stanici EuroOil. DPMLJ,a.s.
Více
27. 03. 2024

Posunutí nástupní zastávky OC Nisa

Vážení cestující, z technických důvodů bude od 1. dubna 2024 do odvolání, nástupní zastávka linky č. 22 a 500 OC Nisa, posunuta do výstupní zastávky u kruhového objezdu.  DPMLJ,a.s.
Více
26. 03. 2024

Tisková zpráva 24/04 - historická tramvaj

Liberec, 26. 3. 2024 Na jeden rok bude mít Liberec zapůjčenou historickou tramvajovou soupravu z podnikového muzea MHD pražského dopravního podniku. Tramvajová souprava dnes dorazí na speciálním silničním návěsu do areálu tramvajové vozovny Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ)...
Více
22. 03. 2024

Odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech DPMLJ

Od soboty 23.3.2024 bude NOVÝ odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech MHD v Liberci. Dopravní podnik ukončuje jeho testovací období a cestující se mohou spolehnout na možnost elektronického odbavení ve všech autobusech a tramvajích v Liberci. Změny v Integrovaném dopravním systému Libereckého kraje...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Sokolská - změna trasy linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39,...

Informace o objízdných trasách autobusových linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39, 51, 55, 99 a 600 v souvislosti s uzavírkou ulice Sokolská (rekonstrukce komunikace  úseku od křižovatky s ulicí Zhořelecká po křižovatku s ulicí Pastýřská) v době od 18. března 2024  do...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Doubská-změna trasy linky č. 17 a 36

Z důvodu uzavírky ulice Doubská (oprava propustku) bude v době  od 18. března 2024  04:00 hod. do odvolání  Linka č. 17 vedena ze zastávky Melantrichova objízdnou trasou ulicemi Dr. Milady Horákové, Vratislavická, silnice 1/14, OK Doubská, a 28. října do zastávky Zimní stadion...
Více
08. 12. 2023

Změny na lince č. 20 a 60 - částečné zprovoznění ulice Minkovická

Vážení cestující, od středy 13. prosince 2023 04:00 hod. do odvolání bude částečně zprovozněn uzavřený úsek ulice Minkovická, linky č. 20 a 60 budou ve směru do centra vedeny po původní trase, ve směru do Šimonovic pojedou po stávající objízdné trase....
Více
31. 08. 2023

Změna odbavovacího systému IDOL se dotkne i MHD v Liberci

Liberecký kraj vydal tiskovou zprávu shrnující změny v odbavovacím systému platné od 1.9.2023. Změny se týkají také cestujících MHD Liberec. Tisková zpráva KORID LK Liberec, 31. srpna 2023 Liberecký kraj již v červnu představil změny odbavovacího systému, které vejdou v platnost již v pátek 1. září t.r. Změna...
Více
31. 08. 2023

Změny od 1.9.2023 v odbavení!

Vážení cestující, od pátku 1.9. dochází v MHD Liberec k důležité změně. Na klasickou červenou Opuscard nebude možné nahrát časový kupón. Již nahrané kupony můžete i nadále využívat až do konce jejich platnosti ("dojezdit je"). Nově bude možné nahrávat časové kupóny pouze na "bílou"...
Více

Výluka na lince č. 5 a11

Výluka linky č. 5 a 11 v úseku Viadukt – Jablonec n. Nisou Tyršovy sady od 26. dubna 2024 18:30 hod. do 28. dubna 2024 24:00 hod. V daném úseku bude tramvajová doprava nahrazena autobusy...
Více

Výluka na lince č. 11 - Vratislavice nad Nisou výhybna - Jablonec nad Nisou,...

Vážení cestující, Od 6. listopadu 2021 04:00 hod. vyjedou tramvajové vlaky po rekonstruované trati linky č. 5 a 11 v úseku Liberec Viadukt - Vratislavice n/N. výhybna. od 6. listopadu 2021 v...
Více

Jízdní řády MHD Liberec

kliknutím na číslo otevřete aktuální zastávkový jízdní řád linky. V detailu jsou pak zobrazeny všechny dostupné varianty podle data platnosti jízdního řádu. VYSVĚTLIVKY jízdního řádu

X11
2
3
5
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
91
92
93
94
97
98
99
500
600
next
prev
ico-rezervace
Ztráty a nálezy

Přihlásit

dotace dotace

 

Otázka 1) Do kolika etap byla zakázka rozdělena a proč?

Rozdělení bylo provedeno na 4 etapy:

I.etapa – rekonstrukce Terminálu MHD Fügnerova – realizace v roce 2008  - důvodem této samostatné etapy byla potřeba přestavby před MS v lyžování = otáčení posilových spojů směr areál Ještěd a zároveň nedokončená projektová dokumentace dalšího úseku (složité projednávání se správci inženýrských sítí {neustálé úpravy a následné změny} a značná nejistota dopravního řešení okolo kruhové křižovatky (neshody mezi zástupci výstavby „Fóra“ a zástupci ECE – plánovaná „Galerie“). Konečné dopravní mělo značný vliv na výškové uspořádání  křížení TT s ulicí Na Bídě.

II.etapa – rekonstrukce Fügnerova – Mlýnská – realizace v roce 2009 – v době přípravy projektové  dokumentace a ještě v době zahájení rekonstrukce nebyla známa trasa přes areál bývalé Textilany (změna budoucího využití z důvodu opuštění záměru na výstavbu obchodního centra Hollandia), proto v projektové dokumentaci bylo zahrnuto provizorní napojení na stávající trať.

III.etapa – rekonstrukce Mlýnská – Klicperova – realizace v roce 2009 – v  průběhu  rekonstrukce Fügnerova – Mlýnská došlo k vyjasnění budoucí trasy přes areál Textilany. Trasa oproti původní dokumentaci DUR se změnila ale zásadním způsobem, nově byla odsouhlasena trasa souběžná s ulicí Jablonecká. Tato trasa si ale vyžádala zásadní změnu vedení TT v oblasti křižovatky U Lomu. Nebyla připravena projektová dokumentace včetně projednání. Hledalo se ale řešení takové, aby se nerealizovalo finančně náročné provizorní napojení v ulici Mlýnská z II.etapy. Byla tedy právě zvolen úsek Mlýnská – Klicperova, který korespondoval s novou trasou a zvolené provizorní napojení spočívalo prakticky pouze ve vložení jedné výhybky a nevyžadovalo přechodné úpravy inženýrských sítí. Tento úsek se dal časově stihnout projektově připravit v řádech jednotek měsíců. Zároveň ale bylo zrealizováno položení druhé koleje v úseku U Lomu – Nová Ruda (bylo hrazeno pouze z prostředků DPMLJ, nikoliv fondy EU!!!), které umožnilo zrušení výhybny Textilana a přineslo provozní úsporu  jedné soupravy v denním vypravení. Tento souběh byl zvolen jednak z důvodu provozní potřeby, jednak v té době nebyl jasný termín pokračování rekonstrukce z důvodu nejistoty možnosti čerpání dotací z EU.

IV.etapa – rekonstrukce Klicperova – U Lomu – realizace v létech 2010 – 2011 – realizace rekonstrukce byla zahájena v roce 2010, původní termín ukončení také v roce 2010 byl ale z důvodu odčerpání stavebních kapacit dodavatele na odstranění škod katastrofálních záplav ve frýdlantském výběžku po všeobecné dohodě posunut na rok 2011. V roce 2010 byla provedena pouze přeložka parovodu v ulici Na Bídě a zemní práce v souběhu s původní tratí. Provoz tramvajové trati byl přerušen pouze na nezbytnou dobu v říjnu 2010 (parovod). Práce pokračovaly v roce 2011 za plného provozu původní tratě, pouze v době napojení v křižovatce U Lomu byla 5-ti týdenní výluka.

V době realizace této etapy bylo jasné, že pokračování ve výstavbě nové trati směrem na sídliště Rochlice II.(Dobiášova) bude vzhledem k nedostatku finančních prostředků na fondech EU pozastaveno. Z tohoto důvodu byla zrušena veřejná soutěž na úsek U Lomu – Krejčího (původně se předpokládalo, že alespoň na tuto etapu bude možné získat finanční prostředky EU) a nebylo realizováno kolejové odbočení v křižovatce U Lomu.

Dále je třeba vzít v úvahu, že žádosti o možnost čerpání prostředků z fondů EU byly předkládány postupně a nebyla jistota v jejich přiznání a  výši.

Otázka 2) Jaké jsou vysoutěžené ceny, celkově i úseků/etap? 

  1. etapa -    Terminál MHD Fügnerova – úpravy               47 496 744,- Kč
  2. etapa-   Modernizace Fügnerova – Mlýnská                98 544 089,- Kč
  3. etapa - Modernizace Mlýnská – Klicperova

+ zkapacitnění U Lomu -  Nová Ruda                                     69 382 973,- Kč

  1. etapa - Modernizace TT Klicperova - U Lomu             124 973 965,- Kč

CELKEM                                                                           340 397 771,- Kč

Otázka 3) Kdo zakázku/y vyhrála a je možné získat i seznam/y subdodavatelů? 

I.etapa -  hlavní dodavatel: SSŽ Liberec, a. s.

subdodavatelé: Pražská strojírna, a. s., DS Brno a. s.,Elektroline, a. s.Praha, Renoweld, a. s.Brno,SIACITY Liberec, TSML,Valbek Liberec, ELMOS Liberec, Elektrizace železnic Praha

II.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec

subdodavatelé: BREX Liberec, JOSTAV Stráž n.N., GASSERVIS Liberec, ELPROINVEST Liberec, SKANSKA Praha, Elektrizace železnic Praha, DS Brno, RENOWELD Brno, Investorskoinženýrská Liberec

III.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec

subdodavatelé: BREX Liberec, SITEL Liberec, Šindy Liberec, SKANSKA Praha, ELPROINVEST Liberec, Elektrizace Praha, ELPRO Liberec, DS Brno, DPML, GASSSERVIS Liberec, RENOWELD Brno,

IV.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec

subdodavatelé: GASSERVIS Liberec, INTEGRA Liberec, EMSL Liberec, SYNER Liberec, BREX Liberec, DS Brno, RENOWELD Brno, SIACITY Liberec, Elektrizace železnic Praha

Poznámka: seznam subdodavatelů není plně kompletní, jedná se o nejvýznačnější.

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Platební rozhodnutí ohledně možného vrácení evropské dotace na modernizaci tramvajové trati.

 Liberec, dne 27. května 2014

DPMLJ se jako zadavatel veřejných zakázek "Modernizace tramvajové trati v úseku Klicperova - U Lomu" a "Modernizace tramvajové trati v úseku Fügnerova - Mlýnská - Klicperova " nedopustil při jejich zadávání žádného porušení zákona o veřejných zakázkách. Postup zadavatele při zadávání výše uvedených veřejných zakázek byl odsouhlasen Regionální radou regionu soudržnosti Severovýchod a posouzen i ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže coby nejvyšší autority v oblasti veřejných zakázek pro Českou republiku.

ÚOHS neměl žádný důvod ani pro podezření, že by došlo k porušení zákona o veřejných zakázkách. Proto DPMLJ nemůže souhlasit s vystavením platebních výměrů na odvod ve výši 100% korekce dotace ze strany Regionální rady regionu soudržnosti Severovýchod. Nejen, že postup zadavatele byl regionální radou již v minulosti schválen, ale dokonce se nynější závěry regionální rady neopírají o žádné věcné a kvalifikované argumenty.

DPMLJ proto podá v zákonné lhůtě proti platebním výměrům odvolání. Je rovněž připraven případně podat proti konečným rozhodnutím správní žalobu.

Vyjádření vedení společnosti k dané skutečnosti se vzhledem k dalším postupům zatím omezuje pouze na toto tiskové prohlášení.

DPMLJ, a.s.