Otázka 1) Do kolika etap byla zakázka rozdělena a proč?
Rozdělení bylo provedeno na 4 etapy:
I.etapa – rekonstrukce Terminálu MHD Fügnerova – realizace v roce 2008 - důvodem této samostatné etapy byla potřeba přestavby před MS v lyžování = otáčení posilových spojů směr areál Ještěd a zároveň nedokončená projektová dokumentace dalšího úseku (složité projednávání se správci inženýrských sítí {neustálé úpravy a následné změny} a značná nejistota dopravního řešení okolo kruhové křižovatky (neshody mezi zástupci výstavby „Fóra“ a zástupci ECE – plánovaná „Galerie“). Konečné dopravní mělo značný vliv na výškové uspořádání křížení TT s ulicí Na Bídě.
II.etapa – rekonstrukce Fügnerova – Mlýnská – realizace v roce 2009 – v době přípravy projektové dokumentace a ještě v době zahájení rekonstrukce nebyla známa trasa přes areál bývalé Textilany (změna budoucího využití z důvodu opuštění záměru na výstavbu obchodního centra Hollandia), proto v projektové dokumentaci bylo zahrnuto provizorní napojení na stávající trať.
III.etapa – rekonstrukce Mlýnská – Klicperova – realizace v roce 2009 – v průběhu rekonstrukce Fügnerova – Mlýnská došlo k vyjasnění budoucí trasy přes areál Textilany. Trasa oproti původní dokumentaci DUR se změnila ale zásadním způsobem, nově byla odsouhlasena trasa souběžná s ulicí Jablonecká. Tato trasa si ale vyžádala zásadní změnu vedení TT v oblasti křižovatky U Lomu. Nebyla připravena projektová dokumentace včetně projednání. Hledalo se ale řešení takové, aby se nerealizovalo finančně náročné provizorní napojení v ulici Mlýnská z II.etapy. Byla tedy právě zvolen úsek Mlýnská – Klicperova, který korespondoval s novou trasou a zvolené provizorní napojení spočívalo prakticky pouze ve vložení jedné výhybky a nevyžadovalo přechodné úpravy inženýrských sítí. Tento úsek se dal časově stihnout projektově připravit v řádech jednotek měsíců. Zároveň ale bylo zrealizováno položení druhé koleje v úseku U Lomu – Nová Ruda (bylo hrazeno pouze z prostředků DPMLJ, nikoliv fondy EU!!!), které umožnilo zrušení výhybny Textilana a přineslo provozní úsporu jedné soupravy v denním vypravení. Tento souběh byl zvolen jednak z důvodu provozní potřeby, jednak v té době nebyl jasný termín pokračování rekonstrukce z důvodu nejistoty možnosti čerpání dotací z EU.
IV.etapa – rekonstrukce Klicperova – U Lomu – realizace v létech 2010 – 2011 – realizace rekonstrukce byla zahájena v roce 2010, původní termín ukončení také v roce 2010 byl ale z důvodu odčerpání stavebních kapacit dodavatele na odstranění škod katastrofálních záplav ve frýdlantském výběžku po všeobecné dohodě posunut na rok 2011. V roce 2010 byla provedena pouze přeložka parovodu v ulici Na Bídě a zemní práce v souběhu s původní tratí. Provoz tramvajové trati byl přerušen pouze na nezbytnou dobu v říjnu 2010 (parovod). Práce pokračovaly v roce 2011 za plného provozu původní tratě, pouze v době napojení v křižovatce U Lomu byla 5-ti týdenní výluka.
V době realizace této etapy bylo jasné, že pokračování ve výstavbě nové trati směrem na sídliště Rochlice II.(Dobiášova) bude vzhledem k nedostatku finančních prostředků na fondech EU pozastaveno. Z tohoto důvodu byla zrušena veřejná soutěž na úsek U Lomu – Krejčího (původně se předpokládalo, že alespoň na tuto etapu bude možné získat finanční prostředky EU) a nebylo realizováno kolejové odbočení v křižovatce U Lomu.
Dále je třeba vzít v úvahu, že žádosti o možnost čerpání prostředků z fondů EU byly předkládány postupně a nebyla jistota v jejich přiznání a výši.
Otázka 2) Jaké jsou vysoutěžené ceny, celkově i úseků/etap?
- etapa - Terminál MHD Fügnerova – úpravy 47 496 744,- Kč
- etapa- Modernizace Fügnerova – Mlýnská 98 544 089,- Kč
- etapa - Modernizace Mlýnská – Klicperova
+ zkapacitnění U Lomu - Nová Ruda 69 382 973,- Kč
- etapa - Modernizace TT Klicperova - U Lomu 124 973 965,- Kč
CELKEM 340 397 771,- Kč
Otázka 3) Kdo zakázku/y vyhrála a je možné získat i seznam/y subdodavatelů?
I.etapa - hlavní dodavatel: SSŽ Liberec, a. s.
subdodavatelé: Pražská strojírna, a. s., DS Brno a. s.,Elektroline, a. s.Praha, Renoweld, a. s.Brno,SIACITY Liberec, TSML,Valbek Liberec, ELMOS Liberec, Elektrizace železnic Praha
II.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec
subdodavatelé: BREX Liberec, JOSTAV Stráž n.N., GASSERVIS Liberec, ELPROINVEST Liberec, SKANSKA Praha, Elektrizace železnic Praha, DS Brno, RENOWELD Brno, Investorskoinženýrská Liberec
III.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec
subdodavatelé: BREX Liberec, SITEL Liberec, Šindy Liberec, SKANSKA Praha, ELPROINVEST Liberec, Elektrizace Praha, ELPRO Liberec, DS Brno, DPML, GASSSERVIS Liberec, RENOWELD Brno,
IV.etapa – hlavní dodavatel: EUROVIA Liberec
subdodavatelé: GASSERVIS Liberec, INTEGRA Liberec, EMSL Liberec, SYNER Liberec, BREX Liberec, DS Brno, RENOWELD Brno, SIACITY Liberec, Elektrizace železnic Praha
Poznámka: seznam subdodavatelů není plně kompletní, jedná se o nejvýznačnější.
TISKOVÁ ZPRÁVA
Platební rozhodnutí ohledně možného vrácení evropské dotace na modernizaci tramvajové trati.
Liberec, dne 27. května 2014
DPMLJ se jako zadavatel veřejných zakázek "Modernizace tramvajové trati v úseku Klicperova - U Lomu" a "Modernizace tramvajové trati v úseku Fügnerova - Mlýnská - Klicperova " nedopustil při jejich zadávání žádného porušení zákona o veřejných zakázkách. Postup zadavatele při zadávání výše uvedených veřejných zakázek byl odsouhlasen Regionální radou regionu soudržnosti Severovýchod a posouzen i ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže coby nejvyšší autority v oblasti veřejných zakázek pro Českou republiku.
ÚOHS neměl žádný důvod ani pro podezření, že by došlo k porušení zákona o veřejných zakázkách. Proto DPMLJ nemůže souhlasit s vystavením platebních výměrů na odvod ve výši 100% korekce dotace ze strany Regionální rady regionu soudržnosti Severovýchod. Nejen, že postup zadavatele byl regionální radou již v minulosti schválen, ale dokonce se nynější závěry regionální rady neopírají o žádné věcné a kvalifikované argumenty.
DPMLJ proto podá v zákonné lhůtě proti platebním výměrům odvolání. Je rovněž připraven případně podat proti konečným rozhodnutím správní žalobu.
Vyjádření vedení společnosti k dané skutečnosti se vzhledem k dalším postupům zatím omezuje pouze na toto tiskové prohlášení.
DPMLJ, a.s.