Dne 15. 8. 2012
Cestovní agentura DPMLJ pokračuje ve své činnosti i pod novým majitelem
V rámci zefektivnění provozu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou a v návaznosti na dlouhodobě špatné ekonomické výsledky cestovní agentury, kterou DPMLJ provozoval, bylo rozhodnuto o ukončení její činnosti. Nakonec se ale podařilo provoz cestovní agentury zachovat, když došlo na základě výběrového řízení k jejímu převodu pod nového majitele, který se zaručil činnost agentury nejméně v dalších dvou letech zachovat.
•Cestovní agentura byla opakovaně ve ztrátě (v posledním roce více než 280 tisíc), za dobu své existence nikdy nedosáhla pozitivního ekonomického výsledku.
•Pro DPMLJ a.s. se jednalo jen o doplňkovou činnost, která žádným způsobem nezasahovala do fungování společnosti a poskytování základních služeb DP obyvatelům města.
•Původně bylo rozhodnuto cestovní agenturu zrušit, nakonec se ale podařilo její činnost předat novému majiteli za podmínek výhodných pro DPMLJ a.s..
•Došlo k zachování služeb pro cestující v nezměněném rozsahu, včetně umístnění agentury na terminálu MHD v centru Liberce.
•Minimálně další dva roky musí nový majitel cestovní agentury poskytovat služby, které agentura nabízela dosud.
„Cestovní agentura nevykázala za dobu své existence žádný zisk, v posledních letech se naopak prohlubovala ztráta, kterou musel DPMLJ sanovat. V roce 2010 to bylo téměř 150 tisíc, o rok později již více než čtvrt milionu korun,“ vysvětluje důvod tohoto postupu ředitel DPMLJ a.s., Luboš Wejnar. Původně se uvažovalo o jejím zániku, nakonec se ale podařilo služby cestovní agentury zachovat převedením pod jinou společnost na základě otevřeného nabídkového řízení a za výhodných podmínek pro DPMLJ, a.s. DPMLJ a.s. se pokusil cestovní agenturu a její provoz již jednou optimalizovat. V roce 2011 došlo ke snížení počtu pracovníků (ze dvou na jednoho). Přesto byla cestovní agentura stále ve ztrátě, mimo jiné v důsledku nárůstu vstupních cen, nižší poptávce a tvrdému konkurenčnímu prostředí (73 registrovaných cestovních kanceláří a agentur v ČR se zaměřením na domácí cestovní ruch, z toho má minimálně 10 z nich pobočku v Libereckém kraji). Vzhledem k tomu, že DPMLJ a.s. provozoval cestovní agenturu jen jako doplňkovou činnost, rozhodl se její činnost ukončit. Vzhledem k tomu, že agentura měla své klienty z řad nejen obyvatel Liberce, DPMLJ a.s. se snažil vyjít jim vstříc a hledal možné varianty dalšího postupu. Nakonec bylo rozhodnuto agenturu přenechat jiné společnosti. Podmínkou uzavření smlouvy bylo, že cestovní agentura pod novým majitelem bude po dobu minimálně dvou let nabízet shodné služby, které agentura nabízela dosud. Jako jistina dodržení této podmínky byla složena také kauce, která bude splatná až po uplynutí lhůty dvou let.
Výhodou tohoto řešení je pronájem prostor agentury v terminálu MHD, na kterém DPMLJ a.s. vydělá. Prostory (10 m2) jsou pronajímány za tržní nájemné (10 tisíc za měsíc, dále náklad za služby a energie) novému majiteli cestovní agentury. Kromě toho platí nový provozovatel cestovní agentury, kterým se stala CA EUROPA, také poplatek 1 tisíc korun měsíčně za odkaz na webových stránkách www.dpmlj.cz, odkazující na cestovní agenturu. V rámci zachování zaměstnanosti byla do nové společnosti převedena také stávající zaměstnankyně cestovní agentury.
Martina Poršová, tisková mluvčí, DPMLJ, a. s.