Dne 7. 3. 2012
Budova ředitelství DPMLJ, a.s., Mrštíkova 3
Hosté:Lukáš Martinnáměstek Statutárního města Liberec
Roman Šotolapředseda představenstva společnosti DPMLJ, a.s.
Luboš Wejnarředitel společnosti DPMLJ, a.s.
Oskar Zappedopravní ředitel společnosti DPMLJ, a.s.
Program:
1/uvítání
2/představení nového dopravního ředitele
3/hospodářský výsledek roku 2011
4/úprava jízdního řádu MHD od 12.3.2012
5/nové autobusy pro Jablonec nad Nisou
6/výsledky dopravního průzkumu – prezentace
7/vyhodnocení první části projektu „Bezpečně s námi“
8/nová plošina na pravidelné lince Liberec – Praha a zpět
9/různé, diskuse
-pozvání na IV. Dopravácký ples 10.3.2012
Ad 1/ Uvítání, představení hostů
Ad 2/ Představení nového dopravního ředitele
Odborná komise vybrala z devíti přihlášených kandidátů na funkci dopravního ředitele p. Oskara Zappeho. Pan Zappe pracuje v dopravním podniku od roku 1989 na různých pozicích:
v letech 1989 – 1991 v pozici Provozní dispečer provozu autobusů – řízení provozu MHD
v letech 1991 – 2000 v pozici Provozní dispečer provozu tramvají – řízení provozu MHD
v letech 2000 – 2007 v pozici Vedoucí provozu tramvají
v letech 2007 – 2/2012 v pozici Vedoucí útvaru řízení a plánování provozu MHD.
Nový dopravní ředitel je zároveň zkušený řidič tramvaje, řidič autobusu a lektor (podílí se osobně na výuce-školení řidičů na vozidla – tramvaje).
Ad 3/ Hospodářský výsledek roku 2011
Rok 2011 byl rokem stupňujícího se vlivu okolního prostředí na všechna odvětví průmyslu a podnikání, včetně městské hromadné dopravy. Krize a nestabilita arabského světa ovlivnily růst cen energií a PHM. Ekonomické problémy Evropy ovlivnily mimo jiné hospodaření ČR a tedy i rozpočty měst a obcí. Obojí znamená na jedné straně vyšší náklady, na druhé straně nižší výnosy.
DPMLJ pokračoval i nadále v optimalizaci svých činností a nákladů. Za nejvýznamnější lze považovat omezení km, snížení počtu pracovníků a optimalizace dodavatelských vztahů. Dokladem toho, že tato opatření nebyla na úkor kvality služeb je zachování objemu přepravených osob a získání certifikátu pro systém řízení kvality ISO 9001:2009 v prosinci 2011.
Díky spolupráci s objednateli a s důraznými optimalizačními opatřeními dosáhl DPMLJ, a.s. hospodářský výsledek za rok 2011 předběžně ve výši 1 304 tis. Kč.
Výsledek odpovídá hospodářskému výsledku předchozích let.
Ad 4/ Úprava jízdního řádu MHD od 12.3.2012
V závěru roku 2011 byly ve zkušebním režimu realizovány změny jízdních řádů na vybraných linkách městské hromadné dopravy v Liberci. Zavedené úpravy byly připravovány se snahou minimalizovat negativní dopad na cestující veřejnost. Aktuální stav na linkách prošel bezprostředním monitoringem, rozsáhlým dopravním průzkumem a interními měřeními. Zřízena byla zvláštní e-mailová adresa, kde bylo přijato 87 připomínek a podnětů od zákazníků DPMLJ. Zjištěné skutečnosti vedly např. aktuálně u linky č.12 k zavedení posilových spojů zajišťovaných zálohovými vozy nad rámec stanoveného jízdního řádu.
Předkládaný návrh změny jízdních řádů k 12.3.2012 ponechává opatření v běžném provozu a také reaguje na připomínky cestující veřejnosti.
-Linka č. 12: Dochází k zavedení 4 nových pravidelných spojů v úseku Zelené Údolí – Fügnerova (dosud zajišťovaných ve formě posilových spojů). Současně na této lince dochází v dopoledních hodinách ke změnám spojů, které jsou provozovány buďto na konečnou Zelené Údolí nebo na konečnou Broumovská. Důvodem pro tuto změnu je záměr zvýšení počtu garantovaných bezbariérových spojů na konečnou Broumovská - na základě připomínek cestujících do oblasti Ševčíkova k domu seniorů.
-Linka č. 13 a 35: úprava jízdního řádu zamezující zpožďování ranních spojů.
-Linka č. 22 a 25: úprava jízdních řádů v ranních hodinách o víkendu mezi linkou č. 25 a 22 za účelem zajištění přípojné vazby.
-Linka č. 56: na základě opakovaného dopravního průzkumu byl zrušen jeden odpolední spoj, který dlouhodobě jezdil bez cestujících.
-Linka č. 23 a č. 24: Ve vazbě na změny v jízdním řádu linky č. 12 je navrhováno několik časových posunů v řádu 2 minut z důvodu zamezení souběžných jízd linky č. 23 a 12, tak i z důvodu technologických (oběhy vozidel a zákonné přestávky řidičů). Na lince č. 24 byl dále přidán nový spoj v pracovní dny - dopoledne do Radčic a zpět.
Ad 5/ Nové autobusy pro Jablonec nad Nisou
Na přelomu loňského a letošního roku bylo zakoupeno celkem 6 ks nových autobusů TEDOM na pohon CNG, které jsou určeny na obsluhu linek MHD v Jablonci nad Nisou.
Tato vozidla byla pořízena v rámci projektu „ Zlepšení dopravní obslužnosti Jablonecka“, který je spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Konkrétně se jedná o Regionální operační program NUTS II Severovýchod.
Celková částka nutná na pořízení nových vozidel byla 38,84 mil. Kč, dotace činila 15,8 mil.Kč.
V současné době se vozidla připravují na nasazení do pravidelného provozu.
Ad 6/ Výsledky dopravního průzkumu
Předmětem dopravního průzkumu Analýza intenzit cestujících na síti MHD v Liberci, který byl realizován na podzim 2011, bylo ověření počtu nastupujících a vystupujících cestujících. Těmito údaji se mapovalo zatížení jednotlivých linek MHD v časovém rozsahu od 4:00 – 24:00 hod referenčního pracovního den.
Sčítání cestujících fyzicky provádělo 50 studentů ze střední a vysoké školy přímo ve vozidlech od 22.11. do 9.12.2012.
Pozn. Součástí programu je grafická prezentace, která podrobněji seznamuje s výsledky průzkumu.
Ad 7/ Vyhodnocení první části projektu „Bezpečně s námi“
Cílem projektu bylo zmapovat bezpečnostní rizika v prostředcích MHD, vyhodnotit současný stav bezpečnosti cestujících a zaměstnanců dopravního podniku, ochrany majetku a postupně realizovat opatření vedoucí ke zlepšení současného stavu.
Průzkumu se zúčastnilo vyplněním dotazníku 52 zaměstnanců v profesi – řidič, řidička, revizor a
96 respondentů z řad cestujících linek MHD V Liberci.
Průzkum mezi cestujícími a zaměstnanci shodně ukázal, že by obě tyto skupiny uvítali větší spolupráci s Městskou policii Liberec. Respondenti požadovali častější přítomnost policie ve vozidlech MHD, zvláště pak zřízení okrsku této policejní složky přímo v centru dění MHD, na terminálu ve Fügnerově ulici.
Mezi požadavky patřilo zřízení kamerového systému na konečných linek MHD, kde se cestující a řidiči cítí ohroženi - Lidové sady, Horní Hanychov, Šaldovo náměstí.
Diskutovaným podnětem bylo zřízení „tlačítka nouze“ ve druhém tramvajovém voze.
Za nejrizikovější linku MHD v Liberci byla shodně označena:
Rizikové linky tram - č.11, č.3, č.2, č.5
Rizikové linky bus - č.16, č.12, č.24, č.26, č.13, č.22, č.28, č.15, č.18
Rizikové linky souhrn – č.11, č.3, č.16, č.2, č.12, č.24, č.25, č.5, č.26, č.13,č.22 …
Cestující se ve vozidle nejvíce obávají krádeže, fyzického napadení a verbálního napadení.
Řidiči žádají např. lepší zabezpečení kabiny (každý 5tý z dotazovaných byl okraden), zrychlení příjezdu složek policie, paralizér, kamery na konečných zastávkách.
Ad 8/ Nová plošina na pravidelné lince Liberec – Praha a zpět
Pravidelná linka Liberec – Praha se rozjela poprvé 16. března 2009. K dnešnímu dni přepravila 680 079 cestujících, z toho bylo 12 924 ZTP a z nich 2 190 vozíčkářů. V průměru přepravíme 2 vozíčkáře denně.
Dopravní podnik pořídil na lince novou hydraulickou plošinu pro své handicapované cestující. Plošina splňuje nejpřísnější bezpečnostní pravidla má o 50 kg vyšší nosnost než původní instalované plošiny. Dnes jsme schopni přepravit vozíčky o nosnosti do 500 kg, které se objevují stále častěji. Cena plošiny je 175 tis.+ DPH.
DPMLJ, a.s. je jediný dopravce v ČR, který tuto službu nabízí v rámci dálkových meziměstských přeprav. Pravidelná linka garantuje 6 bezbariérových spojů z celkem provozovaných 26 denně (13 spojů do Prahy, 13 spojů z Prahy).
Pozn. autobus se speciální plošinou bude vystaven v areálu vozovny po skončení tiskové konference.
Ad 9/ Různé, diskuse
Pozvání na IV. Dopravácký ples 10.3.2012 od 20.00 hod., hosty večera jsou Kamil Střihavka a Tereza Kerndlová.
Předkládá: Martina Poršová, tisková mluvčí, Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce n. N., a. s.: +420 485 344 128, mobil: +420 739 682 130, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.