Nominaci na titul ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA ROKU 2011 převzalo v Praze vedení Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.
Zástupci vedení dopravního podniku obdrželi v tomto týdnu z rukou zástupce Ministerstva dopravy ČR nominaci na titul v soutěži ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA / TECHNOLOGIE / INOVACE 2011. Stavba „Modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu“ se dostala mezi 10 nominovaných z 88 přihlášených projektů realizovaných v České republice.
Slavnostní vyhlášení vítězů soutěže se bude konat v Praze dne 17. 5. 2012 od 18.00 hod. v Betlémské kapli.
„Nominace je poděkováním pro zástupce všech profesí, kteří se na modernizaci tramvajové tratě v daném úseku podíleli. Byl vystavěn další rychlý a moderní kus dvojkolejné tratě, upraveno její okolí. Byl zvýšen komfort pro cestující umožněním přestupu v jednom místě z různých typů prostředků MHD “, zdůraznil pozitiva modernizace předseda představenstva DPMLJ Roman Šotola .
Realizací stavby „Modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu“ došlo k prodloužení dvojkolejného úseku ve směru do pozemků bývalého průmyslového areálu Textilana. Stavba navazuje na dříve realizovaný soubor staveb mezi terminálem MHD Fügnerova a ulicí Klicperova (v délce 700m) a představuje stavbu cca 1 km dvojkolejné tratě. Navržené technické řešení umožňuje napojení výhledové trasy tramvajové tratě na sídliště Rochlice II – stavba „U Lomu – Dobiášova“. V úseku délky cca 210m je po tramvajové trati veden provoz autobusových linek do společných zastávek. V rámci stavby byly provedeny také nutné úpravy dotčených inženýrských sítí. Díky navrženému technickému řešení mohla být stavba realizována s využitím pouhých dvou nepřetržitých výluk provozu na tramvajové trati – 34 dní v roce 2010 a 43 dní v roce 2011.
Pro město Liberec tato stavba znamená významný krok dopředu, co se týká modernizace a zrychlení dopravy a především bezpečnosti cestujících i chodců. „Na bezpečnost se kladl velký důraz. Byly zde vybudovány nové, světelnou signalizací řízené bezpečné přechody. Intenzitu dopravy hlídají kamery nad křižovatkou. Výrazně se zlepšilo také osvětlení. V neposlední řadě je jízda tramvají v tomto úseku pohodlnější než dříve,“ říká náměstek primátorky Martin Lukáš. Město Liberec pro stavbu vykoupilo pozemky a ze svého hradilo signalizační zařízení a veřejné osvětlení.
Délka úseku:835 m dvojkolejné trati ve splítce rozchodů 100/1435 mm
120 m dvojkolejné trati v rozchodu 1000 mm v napojení na stávající trať
Projektantem stavby byla společnost VALBEK, spol. s r.o., investorem DPMLJ, a.s., zhotovitelem stavby společnost EUROVIA CS, a.s.
Stavba byla spolufinancována z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.
Celkové výdaje na stavbu jsou 145 487 027,78 Kč. Výše dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj je 101 625 790,28 Kč a výše příspěvku ze státního rozpočtu činí 8 966 981,50 Kč.
Připravila: Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ, a.s.