logo dpmlj

Překlad
  1. Aktuality
  2. Výluky - Odklony
  3. Jízdní řády MHD Liberec
  4. Jízdní řády MHD Jablonec nad Nisou
30. 04. 2024

Tisková zpráva 24/05 - otevření TT do Jablonce n. N.

Tramvajová trať do Jablonce nad Nisou má povolený zkušební provoz. Od 1. května na trať se vrátí tramvaje meziměstské linky MHD č.11 . Liberec 26. 4. 2024 Náročná modernizace tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou skončila. Cílem rozsáhlé rekonstrukce bylo...
Více
30. 04. 2024

Linka č. 11 - obnovení pravidelného provozu

Vážení cestující, od středy 1. května 2024 04:00 hod. bude obnoven pravidelný provoz na celé meziměstské tramvajové trati linky č. 11 Liberec, Viadukt - Jablonec nad Nisou, Tyršovy sady. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.
Více
29. 04. 2024

Zrušení zastávky Křižanské sedlo

Křižanské sedlo Z důvodu generální opravy vozovky mezi zastávkami MHD Novina a Křižanské sedlo, nebude zastávka Křižanské sedlo v době od 1. května 2024 do odvolání (cca 11 týdnů) obsluhována. Víkendové spoje linky č. 16 budou ukončeny v zastávce Novina. DPMLJ,a.s.
Více
22. 04. 2024

Uzavírka ulice Minkovická - pokračování opravy komunikace

Z důvodu uzavírky ulice Minkovická (od křižovatky s ulicí Puškinova po křižovatku s ulicí K Preciose včetně této křižovatky-rekonstrukce silnice) dojde k dopravnímu opatření na lince MHD č. 20 a 60 v termínu od 29. dubna 04:00 hod.do 29. června 2024 24:00 hod. Linky č. 20 a...
Více
08. 04. 2024

Posunutí zastávky Tržní náměstí

POSUNUTÍ ZASTÁVKY TRŽNÍ NÁMĚSTÍ Od 15. dubna 2024 04:00 hod. do odvolání (cca 3-4 týdny) bude zastávka Tržní náměstí, pro linky č. 14, 18, 25 a 34 ve směru do centra, posunuta o cca 100 metrů zpět před čerpací stanici EuroOil. DPMLJ,a.s.
Více
27. 03. 2024

Posunutí nástupní zastávky OC Nisa

Vážení cestující, z technických důvodů bude od 1. dubna 2024 do odvolání, nástupní zastávka linky č. 22 a 500 OC Nisa, posunuta do výstupní zastávky u kruhového objezdu.  DPMLJ,a.s.
Více
26. 03. 2024

Tisková zpráva 24/04 - historická tramvaj

Liberec, 26. 3. 2024 Na jeden rok bude mít Liberec zapůjčenou historickou tramvajovou soupravu z podnikového muzea MHD pražského dopravního podniku. Tramvajová souprava dnes dorazí na speciálním silničním návěsu do areálu tramvajové vozovny Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ)...
Více
22. 03. 2024

Odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech DPMLJ

Od soboty 23.3.2024 bude NOVÝ odbavovací systém aktivován již ve všech vozidlech MHD v Liberci. Dopravní podnik ukončuje jeho testovací období a cestující se mohou spolehnout na možnost elektronického odbavení ve všech autobusech a tramvajích v Liberci. Změny v Integrovaném dopravním systému Libereckého kraje...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Sokolská - změna trasy linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39,...

Informace o objízdných trasách autobusových linek MHD č. 13, 24, 26, 28, 32, 39, 51, 55, 99 a 600 v souvislosti s uzavírkou ulice Sokolská (rekonstrukce komunikace  úseku od křižovatky s ulicí Zhořelecká po křižovatku s ulicí Pastýřská) v době od 18. března 2024  do...
Více
11. 03. 2024

Uzavírka ulice Doubská-změna trasy linky č. 17 a 36

Z důvodu uzavírky ulice Doubská (oprava propustku) bude v době  od 18. března 2024  04:00 hod. do odvolání  Linka č. 17 vedena ze zastávky Melantrichova objízdnou trasou ulicemi Dr. Milady Horákové, Vratislavická, silnice 1/14, OK Doubská, a 28. října do zastávky Zimní stadion...
Více
31. 08. 2023

Změna odbavovacího systému IDOL se dotkne i MHD v Liberci

Liberecký kraj vydal tiskovou zprávu shrnující změny v odbavovacím systému platné od 1.9.2023. Změny se týkají také cestujících MHD Liberec. Tisková zpráva KORID LK Liberec, 31. srpna 2023 Liberecký kraj již v červnu představil změny odbavovacího systému, které vejdou v platnost již v pátek 1. září t.r. Změna...
Více
31. 08. 2023

Změny od 1.9.2023 v odbavení!

Vážení cestující, od pátku 1.9. dochází v MHD Liberec k důležité změně. Na klasickou červenou Opuscard nebude možné nahrát časový kupón. Již nahrané kupony můžete i nadále využívat až do konce jejich platnosti ("dojezdit je"). Nově bude možné nahrávat časové kupóny pouze na "bílou"...
Více

Jízdní řády MHD Liberec

kliknutím na číslo otevřete aktuální zastávkový jízdní řád linky. V detailu jsou pak zobrazeny všechny dostupné varianty podle data platnosti jízdního řádu. VYSVĚTLIVKY jízdního řádu

X11
2
3
5
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
91
92
93
94
97
98
99
500
600
next
prev
ico-rezervace
Ztráty a nálezy

Přihlásit

dotace dotace

 

Liberec, 14. září 2011 Vzhledem k množícím se dotazům médií ve věci údajného nákupu tramvají pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s., které jsou v mnohém nepravdivé a zavádějící, přinášíme relevantní údaje k celé problematice. Pro přehlednost a stručnost pouze v bodech s krátkým komentářem.

1) V rámci dlouhodobé (desetileté) koncepce obnovy vozového parku DPMLJ bylo,mimo jiné, schváleno, že DP bude realizovat obnovu částečně modernizací starších vozů, částečně realizací vozů nových. V intencích toho byl schválen tender na možnost nákupu max. 8 tramvají do roku 2020 s částečnou participací naší společnosti na jejich výrobě (z důvodu snížení celkové ceny). Z tendru vzešla vítězně společnost Pragoimex, s níž byla následně podepsána smlouva. Podotýkáme, že celou koncepci, jako i jednotlivé kroky, schvalovalo představenstvo dopravního podniku, ve kterém má své zástupce i Statutární město Liberec. Není tedy pravda, že město nebylo o tomto informováno.

2) Není pravda, že tramvaje jsou určeny pouze na prodloužení trati do Rochlice. Tramvaje v majetku DPMLJ je třeba obměňovat a tato dlouhodobá koncepce počítá právě také s nasazením tramvají místo těch, které dosluhují (v provozu v Liberci jsou dnes již téměř historické vozy T2, jsme jediný DP v republice, který ještě tyto vozy provozuje). Představa, že bude dlouhodobě možné fungovat se stávajícími tramvajemi, a ty neustále repasovat, je mylná. Nová tramvaj je kvalitativně na zcela jiné úrovni (dvoučlánkové, plně nízkopodlažní vozidlo, s moderními úspornými pohony, ideálně navržená a uzpůsobená na podmínky MHD v Liberci).

3) Není pravda, že DPMLJ musí do roku 2020 koupit 8 tramvají. Podepsaná smlouva je svým charakterem rámcová. Ve smlouvě je jasně specifikováno, že DPMLJ může koupit tento počet tramvají, přitom se bude řídit svými potřebami a ekonomickými možnostmi. Vždy do 31. 10. daného roku přitom bude rozhodnuto o tom, kolik kusů tramvaje bude DPMLJ v následujícím roce požadovat. O případném nákupu strojů bude opět rozhodovat představenstvo, ve kterém má SML své zástupce, a které zásadním způsobem ovládá.

Na podporu tohoto tvrzení uvádíme i doslovnou citaci odpovědi na novinářský dotaz zástupce partnerské strany, společnosti Pragoimex:

„Vážená paní redaktorko, smlouva, o které se zmiňujete, byla uzavřena na základě výsledku jednacího řízení s uveřejněním. Předmětem této smlouvy je ve stručnosti vypracování dokumentace a dodávka nezbytných dílů, komponent a služeb nezbytných k zajištění výroby 8 ks tramvají.Smlouva je koncipována jako rámcová. Tramvaj číslo 1 se již realizuje.Termíny dodávek a služeb pro tramvaje číslo 2 až 8 (v letech 2012-2020) budou upřesněny v realizačních dodatcích v souladu s potřebami Dopravního podniku. To znamená, že pokud se Dopravní podnik rozhodne, že tramvaje 2 až 8 nepotřebuje, tak díly a služby nemusí odebrat.S pozdravem Ing. David Kronovetr,ředitel organizace a marketingu,PRAGOIMEX a.s., Pod náspem 795/12, 190 05 Praha 9

4) Jednou z významných přidaných hodnot této smlouvy je možnost částečné montáže těchto strojů přímo v prostorách DMPLJ jeho zaměstnanci. Pro DMPLJ to přináší nejen úsporu, ale také možnost přispět k zaměstnanosti v kraji a podílet se na dalším rozvoji tramvajové dopravy, a to i ve spolupráci s místní univerzitou. Navíc by se mohl DP podílet také na výrobě podobného typu vozů pro jiná města, pokud se společnosti Pragoimex podaří uzavřít obchod na dodávku těchto vozidel (Pragoimex je specializován především na vývoj a obchod v této oblasti).

Dovolujeme si zároveň reagovat na některé další nepřesnosti, které dnes byly prezentovány médiím:

1) Pověřený ředitel DPMLJ p. Luboš Wejnar byl donedávna členem představenstva společnosti BusLine, a.s., kam jej po jeho nástupu do společnosti vyslal právě dopravní podnik jako svého zástupce. Vychází to z vzájemné spolupráce, která mezi oběma společnostmi funguje na základě smlouvy, která přešla pod nově vzniklý podnik v souvislosti s fúzí ČSAD Jablonec nad Nisou a vstupem města Jablonec nad Nisou do DPML, a.s. p. Wejnar měl v BusLine, a.s., jako zástupce DPMLJ zejména dohlížet na vzájemnou spolupráci. 
2) Není pravda, že DPMLJ je konkurenční společností BusLine, a.s. DPMLJ má ze zákona statut tzv. vnitřního provozovatele, a z tohoto důvodu se nemůže účastnit veřejných soutěží. V opačném případě by přišel o možnost financování ze strany města. Obě společnosti tak nejsou konkurenty, ale naopak spolupracujícími společnostmi. 
3) Nákup nových autobusů pro Liberec, které BusLine, a.s., oznámil v těchto dnech, vychází z podepsané smlouvy o spolupráci, v rámci které se BusLine, a.s., mimo jiné, zavazuje k nákupu nových vozů, které budou na provozovaných linkách využívány. Hlavním důvodem je, že BusLine v rámci velkého počtu provozovaných a nakupovaných vozidel, má jiné ceny, než by měl DPMLJ, a dochází tak k dalším úsporám na provozu společnosti.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ, a. s.