logo dpmlj

Překlad

SMS jízdenka MHD Liberec

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s., ve spolupráci se společnostmi DIRECT pay, s.r.o., a ERIKA, a.s., spustil od 9. listopadu 2009 ve vozidlech DPMLJ, a. s. a pouze zóně MHD LIBEREC platbu jízdného pomocí SMS a DATOVÉ jízdenky.

Na základě zkušeností z provozu služby SMS jízdenka přistoupil dopravní podnik od 1.1.2012 k inovaci, která cestujícím umožní bezpečnější způsob objednávání SMS jízdenky. Od 1.1.2013 pak byly upraveny ceny SMS jízdenek.

Od 1.3.2014 dochází k rozšíření služby o SMS jízdenku pro jízdu linkou č.11 z Liberce do Jablonce nad Nisou.

Platit za jízdné v Liberci se tak dá pomocí mobilního telefonu a to dvěma základními způsoby:

1. SMS JÍZDENKA

  • stačí poslat SMS s textem: LIB na telefonní  číslo 90206,
  • nebo poslat SMS s textem: LIB25 na telefonní  číslo 90206,

cena SMS jízdenky je 25,- Kč(+ cena SMS dle vašeho tarifu u mobilního operátora). Cena je včetně DPH.

  • platí vždy 60 min. od obdržení SMS na Váš mobilní telefon,
  • nastoupit do vozidla DPMLJ, a.s., lze teprve po obdržení SMS s tzv. HASH kódem na Váš mobilní telefon,
  • SMS jízdenka je přestupní a platí pouze v tarifní zóně LIBEREC a pouze na linkách MHD LIBEREC,
  • revizorovi se prokazujete přijatou SMS s tzv. HASH kódem,
  • pokud si SMS s HASH kódem nechtěně vymažete, můžete v době platnosti jízdenky požádat o duplikát SMS jízdenky a to tak, že pošlete SMS s textem: LIB na telefonní číslo 9000603 (cena za duplikát SMS jízdenky je 3,-Kč vč. DPH) a do 2 min. obdržíte duplikát jízdenky na Váš mobilní telefon,
  • základní podmínkou pro nákup SMS jízdenky je aktivace služby „SMS Premium“ u Vašeho mobilního operátora (aktivace je zdarma). SMS jízdenku lze získat pouze se SIM kartou českých mobilních operátorů.

!!!UPOZORNĚNÍ!!!

SMS jízdenka platí pouze v tarifní zóně Liberec, tedy na jízdu do Jablonce nad Nisou ji NELZE využít!

Více informací na www.dpmlj.cz nebo www.platmobilem.cz

2. DATOVÁ JÍZDENKA

Již od 1.7.2013 můžete využít nové možnosti pohodlného a rychlého nákupu jízdenek na městskou hromadnou dopravu pomocí mobilního telefonu a aplikace sejf. Sejf si stáhnete zdarma, jeho ovládání je jednoduché a zvládne ho každý!

Služba umožňuje

 

  • pořídit novou mobilní jízdenku MHD :
    • DATOVÁ jízdenka pro jednotlivou jízdu základní – platnost 40 min. So, Ne a sv. 60 min.: 20,-Kč,
    • DATOVÁ jízdenka pro jednotlivou jízdu zlevněná – platnost 40 min. So, Ne a sv. 60 min.:10,- Kč,
    • DATOVÁ 24 hodinová jízdenka základní: 80,- Kč,
    • DATOVÁ 24 hodinová jízdenka zlevněná: 40,- Kč,
  • pořídit novou mobilní jízdenku MHD naposledy použitého typu
  • zobrazit platné jízdenky
  • zobrazit přehlednou historii plateb

!!!UPOZORNĚNÍ!!!

Datová jízdenka platí pouze v tarifní zóně Liberec, tedy na jízdu do Jablonce nad Nisou ji NELZE využít!


Od 1.3.2014 - SMS JÍZDENKA pro linku č.11 (Liberec - Jablonec nad Nisou).

  • stačí poslat SMS s textem: LIB31 na telefonní  číslo 90206,

cena SMS jízdenky je 31,- Kč (+ cena SMS dle vašeho tarifu u mobilního operátora). Cena je včetně DPH.

  • platí vždy 60 min. od obdržení SMS na Váš mobilní telefon,
  • nastoupit do vozidla linky č.11 DPMLJ, a.s., lze teprve po obdržení SMS s tzv. HASH kódem na Váš mobilní telefon,
  • SMS jízdenka je nepřestupní a platí pouze na lince č.11,
  • revizorovi se prokazujete přijatou SMS s tzv. HASH kódem,
  • pokud si SMS s HASH kódem nechtěně vymažete, můžete v době platnosti jízdenky požádat o duplikát SMS jízdenky a to tak, že pošlete SMS s textem: LIB na telefonní číslo 9000603 (cena za duplikát SMS jízdenky je 3,-Kč vč. DPH) a do 2 min. obdržíte duplikát jízdenky na Váš mobilní telefon,
  • základní podmínkou pro nákup SMS jízdenky je aktivace služby „SMS Premium“ u Vašeho mobilního operátora (aktivace je zdarma). SMS jízdenku lze získat pouze se SIM kartou českých mobilních operátorů.

!!!UPOZORNĚNÍ!!!

SMS jízdenka platí pouze na lince č.11, tedy lze ji použít pouze na jízdu z Liberce do Jablonce nad Nisou (nebo opačně)!

Více informací na www.dpmlj.cznebo www.platmobilem.cz

REGISTRACE

Sejf je mobilní aplikace pro chytré telefony, která umožňuje nakupování, placení a převody peněz prostřednictvím vašeho mobilního telefonu. Sejf si můžete stáhnout z AppStore (systém iOS) nebo Google Play (systém Android).

Stáhněte si aplikaci zdarma do vašeho chytrého telefonu a aktivujte si svůj sejf několika snadnými kroky.

Zadání telefonního čísla

Po stažení sejfu zadáte své telefonní číslo, na které bude zaslán osmimístný potvrzovací kód, a potvrdíte souhlas s Podmínkami.

 

 

Vložení kódu z SMS

Následně vložíte registrační kód z SMS, která Vám byla doručena.

Volba PINu

V tomto kroku si zvolíte svůj čtyřciferný identifikační kód – PIN, kterým budete potvrzovat všechny platby a jiné transakce.

Zadání emailové adresy

Jako poslední zadejte svou emailovou adresu, na kterou Vám bude zaslán PUK. Ten Vám poslouží jako heslo pro komunikaci s operátorem například, když zapomenete PIN, nebo budete chtít zablokovat či odblokovat svůj sejf.


NÁVOD K UŽÍVÁNÍ

Jak vložit peníze do sejfu?

Do sejfu můžete vložit peníze několika způsoby. Buď z vaší platební karty, převodem z bankovního účtu nebo hotovostním vkladem na pobočkách vybraných bank. To znamená, že i když nebudete mít u sebe potřebné mince do automatu, nebo dokonce vůbec žádnou hotovost, přesto si můžete jízdenku zakoupit. Podrobné informace o poplatcích naleznete v obchodních podmínkách a ceníku.

 

 

 

 


Jak koupit jízdenku?

Koupit si jízdenku nebylo nikdy tak snadné, stačí pouze několik kliknutí ve vašem telefonu.

a) pokud již máte peníze v sejfu

Spustíte aplikaci sejf

Vstoupíte do sekce ,,Koupit“ a zvolíte ,,Jízdenky a kupóny MHD“

Zvolíte požadovanou jízdenku

Zadáte PIN a stisknete tlačítko „Zaplatit“

b) pokud zatím nemáte v sejfu žádné peníze

 

Nejrychlejším způsobem převedení peněz do sejfu je úhrada pomocí platební karty. Na horní liště hlavního menu stisknete tlačítko „+“.

Zadáte částku, kterou chcete vložit do svého sejfu a stisknete „Převést“. Sejf vás přesměruje na zabezpečenou platební bránu, kde vložíte údaje ke své platební kartě. Převod peněz proběhne okamžitě.

Podrobné informace o poplatcích najdete v ceníku.

Poté můžete pokračovat v nákupu jízdenky.

Jízdenka

Po provedení platby vám do sejfu přijde jízdenka s unikátním (HASH) kódem. Pokud jste již někdy kupovali SMS jízdenku, možná jste si tohoto HASH kódu všimli. HASH kód slouží především ke kontrole u revizora, ale poslouží Vám také jako identifikační údaj pro tisk daňového dokladu (viz sekce Tisk daňového dokladu na www.jizdenka.dpmlj.cz).

Jde to i rychleji!

Pokud si chcete nákup jízdenky ještě více urychlit, přidáte si do oblíbených položek ten typ jízdenky, který nakupujete nejčastěji a jízdenku v mobilu můžete mít jen na 3 kliknutí.

Chcete převést peníze ze sejfu na svůj bankovní účet?

Zpětný převod peněz ze sejfu je možný na Váš bankovní účet. Stačí kliknout na ikonu umístěnou vedle informace o vašem zůstatku v sejfu a zvolit možnost ,,Převést zůstatek“. Peníze budou poukázány na účet, který jste zadali při prvním přihlášení do chráněné sekce na webu www.sejf.cz

Přepravní kontrola:

Cestující, který si SMS či DATOVOU jízdenku zakoupí, je povinen se touto jízdenkou při kontrole pracovníkovi přepravní kontroly prokázat, a to tím, že mu umožní přečíst si celý text. Pracovník přepravní kontroly podle údajů na jízdence může provést on-line kontrolu s databází platných jízdenek. Při podezření, že je tato jízdenka neplatná, má možnost přepravní kontrolor odeslat vlastníkovi mobilního čísla i sobě kontrolní SMS. Neumožní-li cestující řádnou kontrolu SMS či datové jízdenky, je při přepravní kontrole považován za cestujícího bez platného jízdního dokladu.

Stejným způsobem se cestující prokazuje řidiči při nástupu do vozidla v období nástupu předními dveřmi od 20:00 hodin do 4:00 hodin.

SMS a DATOVÁ jízdenka je neplatná:

  • pokud byla odesílateli doručena až po nástupu do vozidla MHD,
  • nebyla-li zaslána smluvním distributorem,
  • byla-li jakkoliv upravována, přepisována nebo přeposílána,
  • nelze-li z příčin na straně cestujícího ověřit její platnost.

Daňový doklad

Vystavení daňového dokladu je dostupné na stránkách www.jizdenka.dpmlj.cz, cestujícím je umožněn prostřednictvím zadání kódu a telefonního čísla použitého při nákupu jízdenky přístup do systému, který obsahuje aktuální seznam vystavených jízdenek konkrétního telefonního čísla. Potvrzením výběru jízdenky nebo daného časového období se zobrazí doklad, který lze vytisknout.

Reklamace:

Reklamaci lze uplatnit pouze na předepsaném formuláři, který je dostupný na stránkách www.dpmlj.cz nebo je k dispozici na informačním centru DPMLJ ve Fügnerově ulici. O výsledku reklamací budou cestující písemně vyrozuměni. Podle zákona č.127/2005 Sb. o elektronických komunikacích je možné reklamaci na poskytovanou službu uplatnit nejpozději do dvou měsíců ode dne vadného poskytnutí služby. Reklamace vyřizuje poskytovatel služby, kterým je firma DIRECT pay, s.r.o.

Nevíte si rady?

Využijte nápovědy umístěné na dolní liště hlavního menu.

Pro případ problémů nebo reklamace kontaktujte zákaznický servis na emailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo na lince +420 234 249 665.

NÁPOVĚDA:

Nevíte si rady?

Využijte nápovědy v aplikaci, která je umístěna na dolní liště hlavního menu.

Pro případ problémů nebo reklamace kontaktujte zákaznický servis na emailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo na lince+420 234 249 665.

Kde v mobilním telefonu najdu svojí Mobilní peněženku

Aplikace sejf se objeví mezi nainstalovanými aplikacemi na ploše vašeho telefonu.


Zapomenutý PIN

Pro obnovení PINu se obráťte na zákaznickou podporu na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Pro komunikaci s operátorem použijte PUK, který vám byl zaslán emailem při registraci sejfu. Po odblokování sejfu si zvolíte PIN nový.


Aktualizace mobilní aplikace

V případě, že provozovatel vydá novou verzi mobilní aplikace, bude na ni uživatel vždy upozorněn. K samotné instalaci pak dojde v závislosti na nastavení mobilního telefonu (automaticky nebo po potvrzení uživatelem).


Ztráta mobilního telefonu

V případě ztráty vašeho zařízení se nemusíte se obávat, že o své peníze přijdete. Bez PINu se k penězům ani k osobním údajům, které máte v sejfu uložené, nikdo nedostane. V případě, že o svůj telefon opravdu přijdete, jednoduše kontaktujte zákaznickou linku 776 54 55 54. Pro komunikaci s operátorem potřebujete PUK, který vám byl zaslán emailem při registraci sejfu. Ve svém novém telefonu si pak znovu nainstalujete sejf a získáte opět přístup k penězům, které jste si do sejfu vložili.


Výměna mobilního telefonu

V případě výměny mobilního telefonu znovu zopakujte instalaci a aktivaci sejfu, po přihlášení opět můžete svůj sejf používat.


Změna telefonního čísla

V případě, že Vašemu mobilnímu zařízení s nainstalovanou aplikací bude změněno telefonní číslo, je potřeba kontaktovat našeho operátora na lince 776 54 55 54, identifikovat se kódem PUK a požádat o změnu telefonního čísla. Následně Vám bude na telefon zaslána nová instalační SMS. Poté znovu zopakujete instalaci, při které je potřeba odsouhlasit přepsání původní aplikace i nastavení. Po reinstalaci můžete dále systém používat.


Změna operátora

Jestliže Vaše telefonní číslo změní operátora, není potřeba pro funkčnost sejfu provádět žádné změny či úpravy kromě aktivace datových služeb u vašeho nového operátora.


Jak uživatel bezpečně pozná, že je aplikace v mobilním telefonu pravá?

Je třeba se ujistit, že se aplikace stahuje a instaluje z ověřeného umístění, tj. obchodů AppStore (systém iOS) nebo Google Play (systém Android). Telefonní číslo bude ověřeno při registraci služby pomocí registračního kódu zaslaného formou SMS.

sejf používá patentovanou technologii a jeho provozování je podmíněno registrací u ČNB. Splňuje nepřísnější kritéria pro finanční převody prostřednictvím mobilního telefonu. Údaje, které při používání systému sejf zadáváte na internet, nemohou být efektivně zneužity k podvodným operacím. Všechny vstupní kódy jsou generovány pomocí bezpečnostního algoritmu a mají omezenou časovou platnost. Veškerá datová komunikace je kryptovaná stejně bezpečně jako například internetové bankovnictví.

Veškerá data jsou bezpečně uložena na serverech společnosti, nedochází k ukládání citlivých dat do paměti telefonu (eliminace zneužití při ztrátě mobilního telefonu).

Další bezpečnostní prvky:

PIN – osobní heslo klienta sloužící k ověřování jednotlivých platebních transakcí
PUK - slouží pro odblokování zapomenutého kódu PIN, k případné reinstalaci aplikace k účtu, nebo k převedení na další mobilní telefon s jiným telefonním číslem.