logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2019

Tisková zpráva 19/09 - reakce na vyjádření primátora Jablonce nad Nisou

DPMLJLiberec - Jablonec

Vedení dopravního podniku reaguje na vyjádření Bc. Milana Kroupy na tiskové konferenci v minulém týdnu

Liberec, dne 11. 3. 2019

Vedení DPMLJ a.s. se s odstupem seznámilo s audiozáznamem tiskové konference Bc. Milana Kroupy ze dne 5. března 2019. Vyjádření Bc. Kroupy jsou, nikoliv překvapivě, v mnoha případech nepřesná, často zcela lživá. Nehodláme se nijak extenzivně zabývat osobními útoky jedné osoby, ale musíme reagovat na hlavní nepřesnosti a lži, které na tiskové konferenci také zazněly. Výroky Bc. Kroupy v současné chvíli rovněž analyzují právní zástupci DPMLJ.

Proč na vedení DPMLJ někteří politici útočí?

DPMLJ a.s. byl před příchodem současného představenstva dlouhodobě tunelován, jak dokládá zásah protikorupční policie z dubna minulého roku a 9 obviněných osob pro závažné trestné činy. Konkrétně jsou tyto osoby stíhány pro trestné činy podplácení, přijetí úplatku, legalizace výnosů z trestné činnosti, sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě a porušení povinnosti při správě cizího majetku. DPMLJ v důsledku trestné činnosti této organizované skupiny vznikla škoda velkého rozsahu, v řádu desítek milionů Kč. Finanční dopady této trestné činnosti ohrožovaly přímo samotnou existenci DPMLJ a jenom razantní kroky současného představenstva ihned po jeho nástupu umožnily společnost zachránit a postupně stabilizovat. S negativními důsledky tunelování se DPMLJ nicméně potýká a bude potýkat ještě dlouhé roky. Osobám, které páchaly tuto trestnou činnost a parazitovaly na veřejných prostředcích, z pochopitelných důvodů nevyhovuje činnost současného představenstva DPMLJ, které důsledně reviduje nevýhodné smluvní vztahy a vystupuje aktivně proti korupčním praktikám z nedávné minulosti. V tomto kontextu je třeba vnímat i útoky v osobní rovině, které jsou proti představitelům DPMLJ ze strany Bc. Kroupy opakovaně a cíleně vedeny.
Připomeňme pro úplnost, že jednou ze dvou hlavních postav korupční kauzy je bývalý generální ředitel DPMLJ, dnes trestně stíhaný, Luboš Wejnar.
Ačkoliv je to zcela absurdní, tak pan Wejnar v současné chvíli působí jako vedoucí manažer jablonecké městské dopravní společnosti a vstupuje do jednání s DPMLJ, kterou svojí činností tolik poškodil.

Nenecháme se zastrašit!

Taktika organizované skupiny osob, které DPMLJ tunelovaly, vůči současnému vedení společnosti je relativně jednoduchá: zastrašit, dehonestovat, odradit, demotivovat, ideálně odvolat z funkcí. Představenstvo DPMLJ každopádně ujišťuje veřejnost, že bude pokračovat v nastoleném trendu, bude společnost řídit ve prospěch občanů a nenechá se nikým zastrašit. Dědictví minulosti je sice hrozivé a je před námi ještě dlouhá cesta, ale doufáme, že budeme moci společně brzy konstatovat, že DPMLJ je efektivní, úspěšnou a moderní městskou společností, která poskytuje kvalitní služby svým zákazníkům.

Osobní útoky Bc. Kroupy

Osobní útoky Bc. Kroupy na předsedu představenstva DPMLJ a.s. nejsou ničím novým, docházelo k ním i v minulosti v rámci jednání mezi SMJ a DPMLJ a předseda představenstva DPMLJ je dosud benevolentně přecházel a ignoroval. Urážky a soudy ze strany Bc. Kroupy je třeba chápat čistě jako útoky osoby bez patřičné úrovně odborného vzdělání a relevantních zkušeností.
Bez zajímavosti není, že Bc. Kroupa se v podstatě ihned po svém nástupu do politické funkce snažil získat politickou podporu pro svůj plán na odvolání současného představenstva DPMLJ a snažil se rovněž aktivně zabránit personálnímu propojení vnitřního dopravce Libereckého kraje s DPMLJ.

Vyjádření vedení DPMLJ, a.s.

Tisková zpráva 19/08

Dopravní podnik vyslal před 35 lety na novou linku MHD do Radčic dva ROBURY z nedaleké Žitavy

Liberec, dne 7. 3. 2019

Před 35 lety v Liberci vyjely dva malé autobusy Robur na jednu z nových linek MHD do okrajové části města v úpatí Jizerských hor, do Radčic. Vozy díky své velikostí byly schopné obsluhovat po úzké silnici linku MHD č. 28, na kterou se přestupovalo v Pavlovicích u Tesly. Robury vozily hlavně s pracující a děti do škol. Oba autobusy byly v neobvyklém modrobílém zabarvení a linka byla v provozu pouze v dopolední a odpolední dopravní špičce. Benzinové autobusy značky ROBUR nevelké velikosti dojezdily do Radčic roku 1989. I dnes zde bydlí mnoho starousedlíků, kteří na tuto jedinečnou dopravu nadšeně vzpomínají.
Výročí zahájení dopravní obsluhy Radčic připomene Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. společně se spolkem Boveraclub zvláštními jízdami historického autobusu Robur LO 3000 v pátek 8. 3. 2019. Jsou připraveny jízdy pro veřejnost na lince č. 28 mezi zastávkami Pavlovice, křižovatka a Radčice podle zvláštního jízdního řádu a za dobrovolné jízdné.
Ve středu 7. března 1984 tehdejší Dopravní podnik města Liberce zahájil provoz linky č. 28, která spojila konečnou v Pavlovicích u Tesly (dnes Pavlovice, křižovatka) s Radčicemi. U Tesly se tedy muselo přestupovat z autobusů linek č. 12 a 26, které začínaly ve Fügnerce. Pro novou linku byly zakoupeny dva malé autobusy Robur LO 3000, vyrobené v nedaleké Žitavě v Německé demokratické republice.

 robur mapa jr

 Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tisková zpráva 19/06

„Liberečané již nejsou vydíratelní, jedná se o významný krok v MHD pro město Liberec,“ zdůrazňuje představenstvo dopravního podniku. 

Čtyřicet procent městských spojů v Liberci zajišťoval pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou dopravce BusLine, který ale nyní v Liberci končí. Bezdůvodná, neopodstatněná a předčasná výpověď smlouvy z jejich strany, v červenci 2018, znamenala pro nové představenstvo dopravního podniku nutnost okamžité reakce na danou situaci.

Liberec, únor 2019

Aktuálním úkolem managementu DPMLJ bylo v danou chvíli zajištění dopravy vlastními silami v rámci liberecké MHD.
Znamenalo to připravit nejen vozový park, ale hlavně personálně obsadit vypravované spoje v době, kdy řidiči již citelně na trhu práce chyběli.
Aktivní náborová kampaň naplnila dva kurzy zájemců na pozici řidičů. Kurzy se rozběhly hned na začátku letošního roku. Pokud 11 nováčků vydrží a uspějí u závěrečných zkoušek, mohli by již v březnu zasednout za volanty autobusů v běžném režimu dopravy. I přesto, je stav řidičů stále nedostačující (dlouhodobé nemoci, stáří zaměstnanců).
K nezbytnému doplnění stávajícího vozového parku pomohl nákup 11 starších autobusů typu Mercedes z Německa. Z tohoto počtu je šest vozidel kloubových. Cena všech pořízených vozů je srovnatelná s cenou jednoho nového autobusu (pozn. nákup všech vozidel + jejich dovybavení přišlo na 7 mil.).
I přes intenzivní snahu vedení společnosti události řešit, aktuální situace v dopravním podniku po předčasném odchodu BusLine, přinesla od 26. ledna 2019 změny pro cestující městské dopravy v Liberci. Proběhly úpravy jízdních řádů, které nepotěšily, ale byly nezbytně nutné.
Ubylo 5% spojů, prodloužily se intervaly mezi spoji na některých linkách. Prioritou pro zajištění dopravy byla hlavně garance vypravovaných spojů pro cestující. Některé změny považuje vedení dopravního podniku za změny dočasné, tedy vratné. „První úpravy jízdních řádů proběhly již pár hodin po jejich spuštění 26. ledna a byly reakcí na prokazatelně oprávněné podněty cestujících. Za rychlou reakci si dopravní podnik zasloužil řadu poděkování od občanů a cestujících,“ popsal situaci dopravní ředitel Ing. Oskar Zappe.
„Veškeré naše kroky vedou k tomu, aby do budoucna nebyli občané Liberce a náš akcionář Statutární město Liberec vydíráni jakýmkoliv dopravcem. Zároveň chceme chránit dopravní podnik před možnými riziky, která jsme zdědili z minulosti,“ zdůraznil předseda představenstva DPMLJ, Ing. Michal Zděnek, M. A.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tisková zpráva 19/07

Na terminálu MHD došlo ke střetu autobusu MHD s chodkyní 

Liberec, dne 19. 2. 2019

V pondělí 18. února došlo okolo třinácté hodiny ke střetu chodkyně s projíždějícím autobusem městské dopravy v Liberci. Vážná dopravní nehoda si vyžádala zásah složek integrovaného záchranného systému při vyprošťování zraněné ženy. Přesné příčiny této smutné události šetří policie České republiky, které dopravní podnik poskytne maximální součinnost a veškeré nutné podklady.
Řidič vozidla na místě absolvoval negativní zkoušku na alkohol. Jedná se o bezproblémového řidiče, který je zaměstnancem DPMLJ necelé tři roky. Také jeho osobně se mimořádná událost citelně dotkla, stejně jako ostatních kolegů z řad řidičů.
V době nehody v centru vypravování vozidel městské dopravy došlo ke kolapsu na mnoha autobusových a tramvajových linkách. Jednotlivé spoje se vrátily do časů jízdních řádů zhruba do 30 minut.
Terminál městské dopravy ve Fügnerově ulici je zřejmě nejfrekventovanější pěší zónou v Liberci. Denně zde projedou stovky autobusových spojů, desítky tramvajových spojů, v místě je stanoviště vozidel taxislužby a zásobování. Mezi touto dopravou se zároveň po celý den pohybují tisíce cestujících a chodců. Jedná se sice o pěší zónu, ovšem nebezpečné a ohrožující situace vznikají vzhledem k vysoké koncentraci osob a vozidel viditelné nesčetněkrát denně.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tisková zpráva 19/05

140 kol najezdily autobusy kyvadlové dopravy zajištěné DPMLJ na JIZERSKOU 50. 

Liberec, dne 12. 2. 2019

Z Liberce do Bedřichova v Jizerských horách a zpět byla nejfrekventovanější trasa o právě uplynulém víkendu, kdy zde probíhal 52. ročník Jizerské 50. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. již tradičně zajišťoval dopravu tisíců závodníků a diváků na letošní závod.

V pátek a v sobotu se vypravovaly v nestandardním režimu také autobusy na libereckou městskou linku č. 500. Na místo standardních vozů délky 12 metrů byla linka obsluhována kloubovými autobusy. Hustě obsazené spoje dopravovaly účastníky závodu do Obchodního centra NISA, kde bylo zřízeno registrační místo J50 s výdejem startovních čísel.

V ranních hodinách v sobotu a neděli se rozjela tradiční kyvadlová doprava z Liberce - z Jablonecké ulice do Bedřichova v Jizerských horách. Kyvadlové autobusy, objednaná pořadatelem akce, doplnily pravidelnou linku č. 18 MHD v Liberci, která byla také posilována. Vozidla nepřetržitě pendlovala mezi Libercem a místem startu/dojezdu závodu v Bedřichově.

Kolikrát se autobusy na JIZERSKÉ 50 otočily?
V sobotu 9. 2. 2019 se kyvadlové autobusy otáčely 50x a v neděli 10. 2. 2019 najezdily 90 kol.
Celkem se autobusy DPMLJ mezi Libercem a Bedřichovem otočily 140x a najely přes 3 tisíce kilometrů.

Podle informací dispečerů a řidičů nebyla zaznamenána žádná mimořádná událost a otáčení vozidel v Bedřichově na stadionu letos probíhalo bez problémů. Pouze v neděli docházelo v ranních hodinách ke krátkodobé neprůjezdnosti komunikace od Maliníku do Bedřichova z důvodu vysoké hustoty provozu a obtížné průjezdnosti komunikace – sněhové mantinely. Provoz kyvadlové přepravy z Liberce ovšem nebyl nějak zásadně těmito skutečnostmi ovlivněn.

Vedení dopravního podniku děkuje všem svým zaměstnancům, kteří se na zajištění městské dopravy a kyvadlové dopravy minulém kulturně-sportovním víkendu v Liberci a Bedřichově podíleli.

Martina Poršová, tisková mluvčí DPMLJ a.s., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

J50 2019 J50 J50 bedrichov

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. s..           Tvorba www stránek a SEO optimalizace Liberec