logo dpmlj

Překlad

15/20 TISKOVÁ ZPRÁVA


Dopravní podnik testuje pro výrobce další typ autobusu vhodného do provozu MHD. Tentokrát se jedná o jeden z nejdelších kloubových autobusů - SOR NBG 18.

Liberec, dne 20. 7. 2015

Autobus byl zapůjčen výrobcem, společností SOR Libchavy spol. s.r.o., k testování v městském provozu Liberce, a to v období od 14. 7. 2015 do 31. 8. 2015. Autobus jezdí na zemní plyn a výsledky testování by měly výrobci nabídnout porovnání spotřeby vozidla při jízdě v hornatém terénu. Po ukončení zápůjčky bude výrobci předložena finální zpráva o provozu tohoto vozidla.
Vzhledem k tomu, že byla do vozidla nutná instalace odbavovacího zařízení, vyjelo poprvé do běžného provozu v liberecké MHD v pátek 17. 7. 2015.
Nyní je vozidlo nasazováno pravidelně na obsluhu značně vytížených linek číslo 12, 31, 33, 34.

Trasy linek:
12 Pavlovice Letná – Zelené Údolí
31 Fügnerova – Průmyslová zóna Jih
33 Kunratická sídliště – Průmyslová zóna Jih
34 Fügnerova – Průmyslová zóna Jih (přes Ruprechtice sídliště)

Specifikace autobusu:
Kloubový autobus je poháněn na alternativní palivo CNG (zemní plyn). Zatímco šířka vozu je standartní 2,55 metrů, tak jeho délka 18,75 metrů dělá z tohoto typu vozu jeden z nejdelších autobusů v kloubovém provedení. Tomu odpovídá i jeho kapacita. Autobus je schopen přepravit až 144 cestujících (43 míst k sezení + 1 místo pro kočárek nebo osobu tělesně postiženou a 100 míst pro stání). K rychlému nástupu a výstupu cestujících slouží celkem 5 dveří.
Posádka vozu:
Pro zkušební provoz v DPMLJ byli vybráni řidiči, kteří mají dlouholetou praxi v řízení autobusu v městském provozu a mají již zkušenosti s autobusy s pohonem na CNG.
Řízení vozu:
Autobus je vybaven automatickou převodovkou. Jízda vozu a řazení jednotlivých převodových stupňů jsou tiché a plynulé.
Výbava vozu:
Řidiči se můžou těšit na celkově komfortní zázemí pracoviště řidiče, zapůjčený vůz je vybaven klimatizací, malou chladničkou pro nápoje a couvací kamerou. Autobus má také funkci KNEELING (tzn. usnadnění nástupu a výstupu cestujících naklopením pravé strany vozu v zastávce). Cestující jistě ocení příjemný design interiéru, více míst k sezení a celkovou prostornost vozu.

DPMLJ v loňském roce 2014 testoval v běžném provozu i jiné typy autobusů, například v létě to byl bateriový moderní elektrobus ŠKODA PERUN a zimních měsících kompaktní plně nízkopodlažní Midibus GX 137.

sor bng 18

<tm>