17/34 Tisková zpráva
Nové autobusy IVECO Urbanway na CNG dorazily v závěru roku 2017 do dopravního podniku v Liberci
Liberec, dne 19. 12. 2017
Hlavním cílem projektu - dodávky 17 kusů bezbariérových autobusů MHD na CNG palivo je modernizace dopravních prostředků veřejné dopravy, její zkvalitnění, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících a řidičů městské dopravy.
Jedná se o dodávku 17 kusů nízkopodlažních bezbariérových autobusů s pohonem na CNG palivo, splňující normu EURO 6. Realizace projektu řeší jednak rozšíření vozového parku o 9 nových vozidel, která byla v těchto dnech dodána, ale dále také výměnu 8 starších autobusů s normou EURO 2 a EURO 3 s termínem dodání na jaře roku 2018.
Autobusy IVECO Urbanway CNG E6 se vyrábějí ve francouzském městě Annonay. V listopadu 2017 výrobce navštívili také dva zástupci DPMLJ, a.s., kteří společně se zástupci prodejce - firmy TEZAS servis, a.s., provedli kontrolu a odsouhlasení technické specifikace vozidel. Kontrola byla provedena na prvním vyrobeném funkčním autobuse Urbanway. Jedná se v Liberci o známé autobusy, nově ovšem v provedení s pohonem na CNG palivo.
Cílovou skupinou projektu budou nejen cestující z Liberce, Jablonce nad Nisou a blízkých obcí, kteří využívají městskou hromadnou dopravu zajišťovanou DPMLJ v městě Liberci pravidelně, ale i návštěvníci kraje.
Cena jednoho vozidla včetně příslušenství je 6 310 000,- Kč bez DPH (příslušenství – palubní počítače, informační panely, sčítací rámy a přijímač pro nevidomé).
Technické informace k novým autobusům IVECO Urbanway CNG (nově oproti stávajícím naftovým autobusům IVECO Urbanway):
- motor IVECO CURSOR8 spalující CNG (zdvihový objem 7,8l, výkon 213 kW při 2000 ot./min a kroutícím momentu 1100 NM při 1100 ot./min.)
- automatická převodovka VOITH Diwa6 (stejná jako u naftové verze)
- oproti sériovému provedení je zde zesílena antikorozní ochrana podvozku včetně dodatečného zakrytí elektrické instalace a vzduchového příslušenství
- 2x dobíjecí zásuvka USB v prostoru pro cestující
- vnitřní monitor TFT Bustec
- možnost zajištění dveří kabiny řidiče o madlo cestujících na pravém předním podběhu (zamezí přístupu cestujících k předním dveřím) a vytvoření únikového prostoru řidiče předními dveřmi v případě potřeby
<tm>