logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2014

14/33 TISKOVÁ ZPRÁVA

Změny jízdního řádu na linkách MHD v Liberci od 31. 8. 2014.

Prázdninový jízdní řád linek městské hromadné dopravy končí na všech linkách dne
30. srpna 2014 a plynule přechází do standardního celoročního jízdního řádu platného
od 31. srpna 2014.

Úpravy reagují na některé požadavky pravidelných cestujících MHD v Liberci. Přestože dochází pouze k dílčím úpravám na některých linkách, doporučuje vedení DPMLJ svým zákazníkům, aby se včas informovali na případné změny, a to na www.dpmlj.cz nebo v Zákaznickém centru na terminálu MHD ve Fügnerově ulici.

Přehled změn v provozu MHD Liberec od 31.8.2014:

Linky 2, 3
V platnosti bude standardní jízdní řád (platný před prázdninami).
Na linkách je změna názvů zastávek Muzeum-Galerie Lázně (původní název Muzeum – výstaviště), Botanická zahrada (původní název Botanická-ZOO), Lidové sady-ZOO (původní název Lidové sady).

Linky X5, X11
V platnost bude standardní jízdní řád (platný před prázdninami).

Linka 12
Konec platnosti prázdninového jízdního řádu. Nový jízdní řád obsahuje stejnou četnost spojů jako před prázdninovou změnou. V době od 8:00 do 13:00 hod. je změna jízdy některých spojů, zrušeny jsou spoje do Zeleného Údolí a nahrazeny jsou spoji na Broumovskou v intervalu 30 min. (původně 40 min).
V opačném směru v této době pojedou všechny spoje z Broumovské přes Zelené Údolí.

Linka 13
Konec platnosti prázdninového jízdního řádu. Nový jízdní řád obsahuje obnovení spojů k učilišti v Kateřinkách a posílení dopravy v tomto směru (náhrada spojů linky 24).

Linka 15
Konec platnosti prázdninového jízdního řádu. Nový jízdní řád obsahuje stejný rozsah spojů jako před prázdninovou změnou.

Linka 16
Zrušení obsluhy podniku Hoftex do/z Hamrštejna, spoje pojedou nově pouze do/z Machnína železniční zast. Na lince bylo posunuto několik spojů, a to z Fügnerovy v 7:35 na 7:30 hod., z 13:25 na 13:32 hod. a spoj zpět s příjezdem do Fügnerovy v 14:30 na 14:35 hod.

Linka 18
Nové vymezení platnosti jízdy spojů pro školní rok 2014/2015. Přidán nový spoj v 7:17 hod. do zastávky U Pramenů a nový spoj ze zastávky U Pramenů v 7:30 hod. do Fügnerovy ul.

Linky 20, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
Nové vymezení platnosti jízdy spojů pro školní rok 2014/2015.

Linka 24
Zrušení vybraných spojů, které jsou nahrazeny ve stejném čase linkou č. 13 až do zastávky Kateřinky učňovská škola (stejný jízdní řád platný před prázdninami).

Linky 14, 17, 19, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 90, 91, 92, 97, 98, 99, 500, 600
Spoje beze změn.

Poznámka:
Od 10. 9. 2014 bude změněno číselné označení linky č. 71 na č.41.

DPMLJ, a. s.

14/32 TISKOVÁ ZPRÁVA

Změny jízdního řádu na linkách MHD v Jablonci n. N. od 1. 9. 2014.

Prázdninový jízdní řád MHD končí na všech linkách dne 31. srpna 2014
a plynule přechází do standardního celoročního jízdního řádu platného
od 1. září 2014.

Úpravy jízdních řádů platné od 1. 9. 2014:

Linka 104 – spoj s odjezdem v 7:03 hod. z Lukášova bude ukončen v 7:34 hod.
v zastávce Lučany, Blaník.
Následující spoj s odjezdem v 7:33 hod. z Lukášova bude nově obsluhovat v 8:05 hod. zastávku Lučany, škola

Linka 131 – linka bude začínat v 7:18 hod. na Hlavním nádraží a směrem na Autobusové nádraží bude obsluhovat zastávky U Balvanu, gymnázium, Pražská a Kamenná.
Čas odjezdu linky ze zastávky Autobusové nádraží zůstává stejný - v 7:24 hod.

DPMLJ, a. s.

14/31 TISKOVÁ ZPRÁVA

Polovina Čechů chce mít možnost ve veřejné dopravě platit bezkontaktně

Nový automat na jízdenky v Liberci umožňuje bezkontaktní platby

Liberec je po Praze teprve druhým městem ČR, které nabídne zákazníkům městské hromadné dopravy možnost zaplatit za jízdenku z prodejního automatu bezkontaktní platební kartou. Automat je umístěný na terminálu MHD Fügnerova v Liberci. Vedle možnosti bezkontaktního placení je stejně jako doposud možné provést i platbu mincemi. Prodejní automat umožňuje zakoupení papírových jízdních dokladů pro zónu Liberec a relaci Liberec - Jablonec.

Podle průzkumu MasterIndex *1) , který si každoročně nechává zpracovat MasterCard®, by chtělo 52 % Čechů platit ve veřejné dopravě bezkontaktní platební kartou. Společnosti MasterCard, ČSOB, Mikroelektronika a Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPML) tento trend následují a dnes uvádí do provozu nový bezkontaktní prodejní automat na nákup jízdenek MHD.

Automat pořídil DPMLJ za výrazné podpory společností MasterCard a Československá obchodní banka.

„Bezkontaktní placení je v České republice velmi úspěšné, dokládá to i fakt, že každá druhá transakce u obchodníků je provedena bezkontaktní kartou. Z hlediska budoucího rozvoje veřejné dopravy je proto implementace moderních platebních prostředků naprosto klíčová,“ říká Martina Kirchrathová, ředitelka pro rozvoj komerčních řešení ze společnosti MasterCard.

Podle statistik Sdružení pro bankovní karty *2) je na domácím trhu vydáno více než 2,5 mil. bezkontaktních karet MasterCard, které lze využít pro bezkontaktní platby ve více než 56 tisíc obchodních míst. Ve 2. čtvrtletí bylo uskutečněno téměř 24 mil. bezkontaktních transakcí kartami s bezkontaktní technologií PayPass™ v objemu přes 12 miliard Kč.

„ČSOB a Era mají v oblasti bezkontaktních plateb bohaté zkušenosti. Cílem všech našich inovací v této oblasti je zvyšovat komfort uživatelů a postupně umožnit akceptaci karet i v odvětvích či místech, kde to dosud nebylo možné nebo obvyklé. Věříme, že jednoduché, pohodlné a rychlé zaplacení jízdenek bezkontaktní kartou občané i návštěvníci Liberce ocení a že podobných jízdenkomatů bude přibývat, stejně jako měst, kde se s nimi cestující budou moci setkat,“ říká Roland Katona, manažer Acquiring a e-commerce ČSOB a Ery.

Dopravní podnik se pro toto řešení rozhod i z důvodu, že v České republice se v posledních letech masivně nahrazují kontaktní platební karty kartami bezkontaktními. Vedle využívání SMS jízdenek je používaní bezkontaktní karty dalším inovativním řešením, které chce dopravní podnik vyzkoušet. „Liberečanům, kteří cestují MHD jen občas, se tak nabízí další možnost nákupu jízdenky a zahraničním návštěvníkům města, kteří přijíždějí do Liberce většinou na krátkou turistickou návštěvu, nabídneme komfort v nákupu jízdenky bez nutnosti výměny peněz, což právě zahraniční turisté určitě ocení,“ ohodnotil přínos nové služby náměstek Statutárního města Liberce, Jiří Šolc.

„S každým inovativním prvkem se snažíme přivést další a další cestující do MHD. Dopravní podnik se také aktivně zabývá podporou cestovního ruchu v Liberci a k tomu by měl sloužit tento jízdenkový automat. Prodávané jízdní doklady jsou nabízeny vedle českého jazyka i v jazykových mutacích angličtina, němčina, polština, což v turisticky navštěvovaném Liberci může být vítáno tradičními návštěvníky města z Německa a Polska,“ vyzdvihl rozšíření služby Roman Šotola, předseda představenstva DPMLJ.

O společnosti MasterCard
MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, je technologická společnost působící v odvětví celosvětových plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

*1) Průzkum proběhl v červnu 2014 na vzorku 1005 lidí ve věku 18-69 let.
*2) http://www.bankovnikarty.cz/pages/czech/profil_statistiky.html

IMG 20140820 091441 IMG 20140820 091452

DPMLJ, a. s.

14/30 TISKOVÁ ZPRÁVA

V Liberci, dne 31. července 2014

DOČASNÉ ZRUŠENÍ ZASTÁVKY SAMETOVÁ.

Od čtvrtka 31.7.2014 jsou dočasně zrušeny zastávky „Sametová“ v obou směrech, omezení se týká linek č. 25, 33, 35 a nočních linek č. 91 a 99. Důvodem je zahájení celkové rekonstrukce komunikace Broumovská včetně autobusových zastávek, zálivů a chodníků. Cestující budou muset využít stávajících zastávek v okolí (U Lomu, Na Kačírku nebo Ševčíkova). Provizorní zastávky „Sametová“ nemohly být z prostorových důvodů zřízeny, navíc by s ohledem na rozhledové poměry v ulici Broumovská nesplnily bezpečnostní parametry. 

V termínu od 20. srpna do konce měsíce se pak předpokládá z důvodu pokládky povrchů uzavření Broumovské ulice v plném rozsahu a uvedené autobusové linky budou zcela odkloněny. Linka č. 25 pojede přes sídliště Rochlice, všechny dotčené autobusové linky budou v provozu v pozměněné trase dle zvláštních jízdních řádů, které budou běžným způsobem vyvěšeny. Provoz v původním rozsahu bude obnoven od září.
Cestujícím se omlouváme za způsobené komplikace.

DPMLJ, a. s.

14/29 TISKOVÁ ZPRÁVA

Liberec, 28.7.2014

BENÁTSKOU ZVLÁDALA OBSLOUŽIT ZVLÁŠTNÍ AUTOBUSOVÁ LINKA DPMLJ

V průběhu festivalu, od čtvrtka 24. do neděle 27. července 2014, byla zřízena speciální kyvadlová doprava z centra města Liberce, značená číslem 81. Odjezdové místo autobusů bylo, tak jako před rokem, na Terminálu MHD ve Fügnerově ulici a trasa linky byla vedena po ose Terminál MHD – Na Rybníčku – Nádraží - areál Vesec a zpět.
Zvýšená návštěvnost lokality ve Vesci otestovala nejen některé další linky MHD, ale i řidiče a dispečery. Poptávka po přepravě byla nepřetržitě monitorována posílenou dispečerskou službou, která zajistila v případě potřeby operativní posílení vybraných spojů.
Autobusy byly vypravovány převážně v intervalu 15 minut, v sobotu byl však v odpoledních hodinách interval zkrácen na sedm minut z důvodu velkého počtu návštěvníků.
Již ve čtvrtek musela jezdit linka č. 81 z důvodu neprůjezdnosti ulice Košická a rychlostní komunikace (průtahu) po odklonové trase. V pátek a v sobotu bylo na zajištění odvozu návštěvníků z festivalu nasazeno až 13 autobusů, které se opakovaně vracely do Vesce.

Pro návštěvníky akce bylo během konání festivalu vypraveno přes 500 spojů. V nejvytíženějších časech zajišťovali dispečeři nástup návštěvníků z festivalu do více autobusů najednou. Aby mohli návštěvníci bezpečně nastoupit do autobusů a nedošlo k zastavení odvozu cestujících z důvodu neprůjezdnosti komunikace, musela být dokonce v neděli zastavena automobilová doprava na parkoviště ve Vesci.

Na zajištění přepravy návštěvníků autobusy bylo během konání celého festivalu povoláno několik desítek řidičů autobusů, z nichž většina pracuje jako řidič na vedlejší pracovní poměr nebo se podílejí na fungování dopravního podniku v běžné dny z kanceláří. Vzhledem ke složité průjezdnosti mezi automobily a pěšími návštěvníky odvedli svoji práci profesionálně.

DPMLJ, a. s.

14/28 TISKOVÁ ZPRÁVA

Liberec, dne 23. července 2014

Čtyři historické tramvajové vozy Boveraclubu svezly účastníky soutěže MISS a MISTER DEAF WORLD a EUROPE 2014

 DSC02622 EMR 1976 

Tramvajovou vozovnu dopravního podniku prozářila mezinárodní návštěva 80ti sluchově postižených dívek a chlapců, účastníků soutěže MISS a MISTER DEAF WORLD a EUROPE 2014, se svými tlumočníky do znakového jazyka.

Pro krásky a krasavce ze 47 zemí světa byla připravena zajímavá prezentace dopravního podniku a města Liberce, a to hned ze čtyř tramvajových vozidel Boveraclubu. Kolona historických vozidel provezla účastníky odpoledním městem do Lidových sadů a zpět do vozovny. Je to vůbec poprvé v historii, kdy vyjely v koloně najednou - historická Bovera číslo 78, tramvaj 6MT, T2 a T3M. Největší úspěch sklízela tramvaj T3M, která byla upravena jako „diskotramvaj“. I přes svůj handicap neslyšící mladí lidé protančili velkou část připravené projížďky, hudbu milují a vnímají její vibrace.

 EMR 1779 EMR 1859

„Dlouho jsme nevítali tak srdečnou a milou návštěvu“, komentoval událost ředitel společnosti Luboš Wejnar, který se s některými zaměstnanci a členy Boveraclubu stal průvodcem v přistavených vozech. Věnovat se této mezinárodní skupině nebylo nic jednoduchého, neboť povídání o historii a současnosti města a dopravy bylo překládáno do znakového jazyka a jeho mezinárodní varianty.

Neformálního a velmi srdečného uvítání se zúčastnil také náměstek Jiří Šolc, který vyzdvihl krásu města Liberce, jeho historie a krásu účastníků soutěže.

 EMR 1751 IMG 20140723 143734 ss 

S rukami nad hlavou, symbolizujícími potlesk, pozdrav, poděkování, návštěva odjela zpět do Prahy, kde bude pokračovat její pobyt v hostitelské zemi této soutěže, v České republice.

 EMR 1979 EMR 1673

DPMLJ, a. s.

14/27 TISKOVÁ ZPRÁVA

Dne 23. července 2014

Historická tramvaj „Bovera“ opět v provozu!

Ve čtvrtek 3. července 2014 se po úspěšném absolvování elektrorevize a brzdových zkoušek opět po téměř třech letech zařadil do parku libereckých provozních historických tramvají nejstarší vůz zdejší sbírky, motorová tramvaj číslo 78, známá pod jménem „Bovera“.

Tyto tramvaje GTM4 představovaly ve své době v  rámci vozového parku československých provozů s metrovým rozchodem naprostou špičku. Pro elektrické dráhy v Ústí nad Labem vyrobila vagónka Ringhoffer v Praze-Smíchově celkem osmnáct těchto vozů, elektrickou výzbroj dodala čs. pobočka firmy Brown-Boveri & Cie, sídlící v Drásově u Brna, konečná montáž probíhala přímo v Ústí. V roce 1929 bylo uvedeno do provozu deset vozů (ev. č. 71 až 80, od roku 1954 přeznačeny na 81 až 90), o rok později zbylých osm (ev. č. 91 až 98). Naše tramvaj číslo 78 absolvovala tzv. Technicko-policejní zkoušku na trati do Vaňova přesně před osmdesáti pěti lety dne 7. června 1929. Tramvaje jezdily v Ústí zejména mezi Bukovem a Krásným Březnem, do Chabařovic a od roku 1936 i přes Labe na Střekov.

Tyto vozy se vyznačovaly koncepcí se samostatnými podvozky s masivními plechovými postranicemi, do kterých byly nápravy s ložisky SKF zavěšeny systémem Peckham. Dřevěná vozová na ocelovém rámu byla opatřena plechovými bočnicemi. S ohledem na provoz po příměstských tratích byl interiér vozů proveden velmi luxusně. V oddílu pro cestující se nacházela kožená sedadla kombinovaného uspořádání, pod okny sklápěcí stolečky a na oknech rolety.

Provoz těchto tramvají v osobní dopravě byl ukončen v roce 1966 v souvislosti se zrušením linky přes čtvrť Klíše. Několik vozů bylo poté ještě přeřazeno mezi služební. Jejich užívání skončilo v polovině roku 1970, kdy byl ústecký tramvajový provoz zcela zrušen. Několik skříní těchto vozů bylo později upraveno na zahradní chaty, většina vozů však byla zlikvidována.

Štěstí měl vůz číslo 78 (v roce 1954 přeznačený na číslo 88), který byl v roce 1965 přestaven na kolejový brus. V roce 1969 byl pro nepotřebnost předán do Liberce, ve kterém jezdil v oranžovém nátěru a s číslem 122 (od roku 1973 jako 107) do konce 80. let. V roce 90. výročí provozu libereckých tramvají, tj. roku 1987, obdržel původní červenobílý nátěr a číslo 88. V následujících letech probíhala jeho renovace do provozního stavu po 2. sv. válce, která zahrnovala mimo jiné demontáž brousícího zařízení a výrobu zcela nového interiéru, neboť původní se nedochoval. Ve dnech 19. a 20. června 1999 se „Bovera“ podívala zpět do Ústí nad Labem, které si připomínalo sté výročí své MHD. Dne 25. září téhož roku, tedy před 15 lety, vyjela poprvé vlastní silou. V únoru následujícího roku se zúčastnila dalšího stého výročí, tentokrát v sousedním Jablonci nad Nisou. Po dokončení interiéru byl zahájen provoz s cestujícími, zprvu na lince X, později číslo 1, Lidové sady – Viadukt, výjimečně se podívala i do Jablonce nad Nisou. Tehdy získala „Bovera“ zpět i své původní číslo 78.

Zájem o jízdy s vozem se v dalších letech zvyšoval, což přinášelo i opotřebování některých mechanických částí tramvaje, takže po deseti letech provozu, po zprovoznění druhé historické tramvaje typu 6MT č. 117, bylo přistoupeno k opravě. Po vyvázání podvozku byla provedena oprava odpružení vozu a došlo k obnově profilu kol. Interiér tramvaje prošel také opravou, při které byly nepůvodní tapety v meziokenních částech nahrazeny linoleem. Oprava vozu byla završena kompletní elektrorevizí a brzdovými zkouškami 3. července. První objednanou jízdu absolvovala „Bovera“ už dva dny poté, v sobotu 5. července.

Oprava tramvaje vyšla na 350 000 Kč, přičemž 200 000 Kč poskytl DPMLJ, a.s. a zbývající částku Boveraclub, z.s. za využití Dotačních fondů Libereckého kraje.           

Veřejnost bude mít možnost se tramvají z roku 1929 svézt 13. září při Dnech evropského dědictví v Liberci a o týden později v rámci Oslav Ještědu a Dne otevřených dveří ve vozovně DPMLJ, a.s.

2014-07-22 na zkusebni jizde v Lidovych Sadech 22014-07-03 brzdove zkousky2014-06-17 podvozek a skrin MV 78 po oprave

14/26 Tisková zpráva

Dne 10. července 2014

Dalšího snížení energetických nákladů dosáhl Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou při nákupu energií pro rok 2015 na komoditní burze Kladno.

S cílem co nejvíce snížit provozní náklady, sleduje DPMLJ již od roku 2011 vývoj ceny silové elektřiny na energetické burze. Důkazem správnosti tohoto kroku byly a jsou úspory, kterými dopravní podnik snižuje vliv meziročních změn v cenách elektrické energie a souvisejících nákladů. Prostřednictvím Komoditní burzy Kladno se tak DPMLJ podařilo v roce 2013 nakoupit elektrickou energii za 1 300 Kč/MWh, v letošním roce společnost nakupuje 1 MWh za 1 023 Kč. Dalším průlomem v této otázce je následující rok 2015. Nejenže DPMLJ bude nakupovat elektrickou energii pod mezní hranici 1 tisíc Kč, konkrétně za 989 Kč/MWh, ale poprvé cenu energie DPMLJ soutěžil společně s dalším subjektem, s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem a.s. Z uvedených cen vyplývá, že při spotřebě cca 8 000 MWh za rok jsou meziroční úspory v řádech statisíců.
Od rozhodnutí vstoupit na energetickou burzu sleduje management společnosti DPMLJ vývoj ceny tak, aby byl pro nákup silové elektřiny zvolen takový okamžik, kdy se úroveň ceny blíží předpokládanému ročnímu minimu. A protože je nákup na komoditní burze zákonem povolená forma realizace veřejné zakázky, lze konstatovat, že otázka snižování nákladů na elektrickou energii patří v DPMLJ k jedné z nejefektivnějších.
„Energie na komoditní burze nakupujeme za celou městskou společnost. Dohromady jsme tak ušetřili náklady ve výši několik desítek milionů ročně. Samozřejmě, že i pro náš dopravní podnik jsou tyto sdružené nákupy energií velice výhodné,“ říká na nakupování na burze liberecký statutární náměstek pro ekonomiku, Mgr. Jiří Šolc.
„A pokud se ohlédneme za uplynulými třemi roky, je efekt našich nákupů velmi markantní. Dalo by se říci, že na položce, kterou DPMLJ může ovlivnit, dosáhla teoretická úspora několika miliónů Kč,“ potvrdil předchozí slova ředitel společnosti, Bc. Luboš Wejnar.
Rozhodnutím obchodovat na energetické burze udělalo vedení společnosti jeden z velmi významných kroků ke stabilizaci finančních toků společnosti.

DPMLJ, a. s.

 

14/25 - TISKOVÁ ZPRÁVA

Liberec, dne 2. července 2014

Unikátní soutěž pro cestující MHD v Liberci nastartuje už v červenci

DPMLJ ve spolupráci se společností BUS TV nabízí svým cestujícím MHD velkou prázdninovou soutěž. Soutěžící mohou tipovat odpovědi na otázky, které jsou vysílány pouze na LCD obrazovkách přímo ve vozidlech MHD. Soutěž o zajímavé ceny navíc poslouží ke zvýšení povědomí o netradičních českých místech.

Soutěž probíhá na LCD obrazovkách v autobusech a tramvajích MHD v Liberci. Cestující měli možnost již v dubnu letošního roku si své cestování krátit tréninkem mozku právě na LCD obrazovkách, kde se promítala cvičení podporující rozvoj mozkové činnosti.
Prázdninová soutěž je považována za největší soutěž pro zákazníky městské hromadné dopravy v historii. Nejenže cestující mohou soutěžit o hodnotné ceny, ale také se mohou dozvědět nové informace o různých zajímavostech v České republice. Zkrátka si mohou několik desítek minut svého času ve vozidle zpříjemnit unikátní palubní zábavou

„Do soutěže se současně s DPMLJ zapojily dopravní podniky v Hradci Králové, Chomutově a Jirkově, Mladé Boleslavi, Mostě a Litvínově, Olomouci, Pardubicích, Plzni, Teplicích, Ústí nad Labem a Zlíně. O dalších městech se stále jedná,“ říká jednatel společnosti Bus TV Richard Prajsler.

„Společnost Bus TV přišla s nápadem, který oslovil. Jsme potěšeni, že také DPMLJ se mohlo do prázdninového projektu zapojit,“ dodává Luboš Wejnar, ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

Čtyři kola, čtyři soutěžní otázky, tisíce cen
Celá soutěž bude složena ze čtyř otázek, které se budou střídat po 14 dnech. Pro vyšší férovost se může každý soutěžící zapojit do soutěže na každou otázku pouze jednou.
Na soutěžící čekají tisíce časopisů a dárků. Unikátnost soutěže je také v tom, že každý účastník soutěže získá 2 časopisy od vydavatelství RF HOBBY a poukázku od NATURHOUSE. Hrajeme o mnoho skvělých a hodnotných cen od atraktivních partnerů. Například o rodinné poukázky do iQlandia Liberec a Aquapalace Praha v hodnotě 1 699 korun, hubnoucí kúry v NATURHOUSE v hodnotě 3 500 korun či poukázky na konzumaci do Středověké krčmy Dětenice v hodnotě 1 000 korun a na vstupné do TEPfaktoru. Celková hodnota všech cen, které čekají na své výherce, činí přes 160 tisíc korun.

<tm>

14/24 - TISKOVÁ ZPRÁVA

Liberec, 27. června 2014

Změny jízdních řádů na linkách MHD v Liberci od 29. 6. 2014

DPMLJ připravil nové jízdní řády tzv. prázdninové, které vejdou v platnost v neděli 29. 6. 2014. Na některých linkách dojde k omezení dopravy nebo posunutí času odjezdu. Nové spoje budou zavedeny na základě požadavků cestujících a dopravních průzkumů. Prázdninové jízdní řády tak reagují na menší počet přepravovaných osob zejména v dopravních špičkách, kdy snížení počtu cestujících ovlivňují dovolené a školní prázdniny.

Od 29. 6. 2014 budou na linkách MHD v Liberci provedeny následující úpravy a omezení:

Nové letní jízdní řády:

Na linkách č. 2, 3, X5, X11, 12, 13, 15 a 24 začnou od 29.6.2014 jako každý rok platit prázdninové jízdní řády.
Na lince č. 19 bude zaveden nový spoj v 8:10 z Fügnerovy do zastávky Harcov Střelnice a v 8:25 ze zastávky Harcov Střelnice do Fügnerovy.
Na lince č. 30 bude posunut spoj ze Stráže nad Nisou do Fügnerovy z 14:10 na 14:20 a z 14:50 na 14:55 hod. V opačném směru z Fügnerovy bude posunut ze 14:30 na 14:35 hod.
Ukončení objížďkových jízdních řádů linek č. 31, 33, 34, 35 a 500 od 29.6.2014
Od 29.6.2014 skončí pro autobusy MHD uzavírka mostu v ulici České mládeže.

Na dotčených linkách budou platit jízdní řády platné před uzavírkou a to následovně:

Na lince č. 31 jízdní řád s platností od 1. 7. 2013
Na lince č. 33 jízdní řád s platností od 1. 7. 2013
Na lince č. 34 jízdní řád s platností od 1. 9. 2013
Na lince č. 35 jízdní řád s platností od 1. 7. 2013
Na lince č. 500 jízdní řád s platností od 1. 10. 2012

<tm>