logo dpmlj

Překlad

Tiskové zprávy 2016

16/22 TISKOVÁ ZPRÁVA

Dopravní podnik obdržel ocenění za podporu Aktivní zálohy Ozbrojených sil ČR

Liberec, 13. 7. 2016

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou si jako jeden ze čtyř desítek zaměstnavatelů vysloužil ocenění za podporu Aktivní zálohy Ozbrojených sil ČR a za podporu rozvoje těchto jednotek. Ocenění převzal ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar v Domě armády Praha. Mezi zaměstnance společnosti totiž patří dispečer František Dráha, který je členem aktivních záloh. 

"Žádné ozbrojené sily se neobejdou bez záloh a ani armáda České republiky není výjimkou. Vlastenectví v dnešní době opět nabývá na významu. Je na místě si uvědomit, že i zaměstnavatelé těchto příslušníků mají na obraně státu svůj podíl," uvedl náčelník Generálního štábu AČR armádní generál Josef Bečvář.

Jak sám armádní generál přiznává, nemusí být zaměstnávání členů aktivních záloh pro zaměstnavatele něčím jednoduchým. Zákonnou povinností je zaměstnance uvolňovat pro potřeby cvičení, tedy v rozsahu přibližně jednoho měsíce ročně. Pro malé zaměstnavatele to ale může být problém. Je velký rozdíl, pokud má firma desítky, či stovky zaměstnanců, či pokud jich má jen několik. 

„I díky tomu, že členem aktivních záloh je jen jeden z našich zaměstnanců, není problém s jeho uvolňováním na cvičení,“ doplnil ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar. Pan František Dráha pracuje u dopravního podniku od roku 2003. V současné době je dispečerem, zároveň je řidičem autobusu a tramvaje.

Od července navíc náleží zaměstnavatelům odměna za každé uvolnění člena aktivních záloh. Při plánovaném cvičení (v maximální délce 28 dní za rok) dostane zaměstnavatel kompenzaci ve výši 2/3 průměrné mzdy (tedy v současnosti cca 833 Kč/den) a za každé neplánované cvičení ve výši průměrné mzdy (zhruba 1 250 Kč/den).

V případě potřeby jsou jednotky aktivní zálohy na základě rozhodnutí vlády nasazeny do akce. Jejich typickými úkoly jsou pomoc při živelních pohromách a ostraha objektů důležitých pro obranu státu v případě zhoršení bezpečnostní situace. Jednotky aktivní zálohy se ve velkém rozsahu úspěšně účastnily záchranných prací při katastrofických povodních například v letech 2002, 2010 a 2013.

army1 army2

<TM>

Dopravní podnik obdržel ocenění za podporu Aktivní zálohy Ozbrojených sil ČR

Liberec, 13. 7. 2016

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou si jako jeden ze čtyř desítek zaměstnavatelů vysloužil ocenění za podporu Aktivní zálohy Ozbrojených sil ČR a za podporu rozvoje těchto jednotek. Ocenění převzal ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar v Domě armády Praha. Mezi zaměstnance společnosti totiž patří dispečer František Dráha, který je členem aktivních záloh.

"Žádné ozbrojené sily se neobejdou bez záloh a ani armáda České republiky není výjimkou. Vlastenectví v dnešní době opět nabývá na významu. Je na místě si uvědomit, že i zaměstnavatelé těchto příslušníků mají na obraně státu svůj podíl," uvedl náčelník Generálního štábu AČR armádní generál Josef Bečvář.

Jak sám armádní generál přiznává, nemusí být zaměstnávání členů aktivních záloh pro zaměstnavatele něčím jednoduchým. Zákonnou povinností je zaměstnance uvolňovat pro potřeby cvičení, tedy v rozsahu přibližně jednoho měsíce ročně. Pro malé zaměstnavatele to ale může být problém. Je velký rozdíl, pokud má firma desítky, či stovky zaměstnanců, či pokud jich má jen několik.

„I díky tomu, že členem aktivních záloh je jen jeden z našich zaměstnanců, není problém s jeho uvolňováním na cvičení,“ doplnil ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar. Pan František Dráha pracuje u dopravního podniku od roku 2003. V současné době je dispečerem, zároveň je řidičem autobusu a tramvaje.

Od července navíc náleží zaměstnavatelům odměna za každé uvolnění člena aktivních záloh. Při plánovaném cvičení (v maximální délce 28 dní za rok) dostane zaměstnavatel kompenzaci ve výši 2/3 průměrné mzdy (tedy v současnosti cca 833 Kč/den) a za každé neplánované cvičení ve výši průměrné mzdy (zhruba 1 250 Kč/den).

V případě potřeby jsou jednotky aktivní zálohy na základě rozhodnutí vlády nasazeny do akce. Jejich typickými úkoly jsou pomoc při živelních pohromách a ostraha objektů důležitých pro obranu státu v případě zhoršení bezpečnostní situace. Jednotky aktivní zálohy se ve velkém rozsahu úspěšně účastnily záchranných prací při katastrofických povodních například v letech 2002, 2010 a 2013.

16/21 TISKOVÁ ZPRÁVA

Oprava komunikace na tř. M. Horákové začne 11. července.

MHD ALE JEZDÍ PODLE AVÍZOVANÝCH objízdných JÍZDNÍCH ŘÁDŮ.

 

Liberec, dne 1. 7. 2016

 

I přesto, že některé práce na tř. Milady Horákové byly přesunuty až na 11. 7. 2016, OBJÍŽĎKOVÉ JÍZDNÍ ŘÁDY linek MHD platí tak, jak bylo k této uzavírce avizováno (platné od 1. 7. 2016).

Podle sdělení tiskového oddělení SML a vzhledem ke skutečnosti, že zahájení prací na opravě komunikace třídy Milady Horákové mělo být  velmi hlučnou činností spojenou s nasazením frézy, včetně nákladních vozidel a následně bagrů s kladivy na bourání betonu, zahájí město tyto práce až v pondělí 11. července.

Městské nařízení omezuje výkon hlučných stavebních činností ve dnech pracovního volna, což je v období od 1. 7. do 10. 7. celkem tedy 4 dny, po které by nemohly být prováděny stavební práce.

Současně je v tomto období zvýšená hustota provozu spojená se zahájením prázdnin, a proto je vhodné nechat první týden v červenci předmětnou komunikaci otevřenou,“ upřesnil Tomáš Kysela, náměstek pro technickou správu majetku města.

Po tuto dobu bude prováděno vytyčování sítí a přípravné práce, spojené s vymezením budoucího staveniště, a také diagnostika umístění stávajících inženýrských sítí.

16/19 TISKOVÁ ZPRÁVA

Tisková konference

Liberec, 31. 5. 2016

Program tiskové konference: 

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí na městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní

1/ Rozhodnutí ministerstva financí pro DPMLJ ohledně porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě v úseku Klicperova – U Lomu.
Ministerstvo financí ČR jako odvolací orgán zrušil a zastavil řízení ve věci povinnosti Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zaplatit odvod za porušení rozpočtové kázně týkající se modernizace tramvajové tratě také ve druhém prošetřovaném úseku, tentokrát v lokalitě Klicperova – U Lomu, v částce 110 592 772,- Kč. Kontrola se zabývala modernizací trati ve dvou úsecích. První v úseku Fügnerova - Mlýnská – Klicperova ve výši 80 milionů a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu v částce 110 592 772,- Kč. Celkem byla prošetřována dotace ve výši 190 milionů korun, kterou získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu Severovýchod. Obě stavby byly šetřeny samostatně a proti tomuto rozhodnutí ministerstva financí již není odvolání. „Tříleté snažení dopravního podniku nevyšlo vniveč. Námitky uplatňované minulým a současným představenstvem ve spolupráci s vedením dopravního podniku se ukázaly jako oprávněné. Vypracování různých analýz a doplnění nás vyšlo na statisíce. Dopravnímu podniku hrozilo, že bude muset vracet 190 milionů korun a k tomu by platil také penále, které by bylo ve výši sto procent částky. Před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici potřebujeme mít takzvaně čistý stůl, proto jsme rádi, že toto rozhodnutí přišlo“, oznámil dnes na tiskové konferenci ředitel DPMLJ, a.s. Bc. Luboš Wejnar.
Předseda představenstva Ing. Pavel Šulc zdůraznil, že v případě opačného rozhodnutí by měl výsledek velký vliv na další investiční akce, které se v dopravním podniku plánují.

2/ Aktuální stav opravy tramvajových kolejí městské trati ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní
Druhým bodem tiskové konference bylo ukončení rekonstrukce tramvajové trati na křižovatce ulic Žitavská, 1. Máje a Nákladní. Stavební práce se podle všeho stihnou v plánovaném termínu 44 dní a křižovatka by tak měla být průjezdná nejpozději v pondělí 6. června. I po jejím otevření budou probíhat drobné dokončovací práce. Například instalace nového LED osvětlení by měla být realizována o prázdninách, v červenci. Na „svůj čas“ si bude muset počkat i kovové části zábradlí, které nelze natírat při vysoké prašnosti v místě rekonstrukce.

„Rekonstrukce křižovatky a tramvajové trati pod vlakovým nádražím se blíží ke konci. Naštěstí nás kromě jednoho sklepení v budově Skloexportu, které vedlo až pod komunikaci, nečekaly žádné nepředvídatelné záludnosti. Věříme, že i díky tomu se rekonstrukce stihne v termínu,“ doplnil tiskovou konferenci provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.
Vedení dopravnímu podniku se omlouvá cestujícím za snížení komfortu při cestování na tradičních linkách městské trati a linky č. 11. Oprava byla nezbytná. Mimo jiné měla za cíl zvýšení bezpečnosti, komfortu přestupu, ale i zlepšení pohybů chodců v dané lokalitě. Úpravu křižovatky ocení také řidiči a ostatní účastníci silničního provozu.

nadrazi

DPMLJ, a. s.

16/20 TISKOVÁ ZPRÁVA

 TISKOVÁ KONFERENCE DPMLJ, a.s.

Liberec, 29. 6. 2016

Program tiskové konference:

1/ Bezkontaktní platby se rozšiřují i na tramvajovou linku do Jablonce nad Nisou

2/ Automatického počítání osob (APC) v tramvaji do Jablonce nad Nisou

3/ Aktuální prázdninové omezení městské dopravy (výluky, objízdné trasy)

4/ Letní jízdní řády v Liberci a Jablonci nad Nisou

5/ Nový způsob dohledávání ztrát a nálezů

6/ Různé:

-          TV obrazovky ve vozidlech MHD podpoří neziskové organizace ČR

-          „Tramvaj ještě neřekla poslední slovo“ běh po trase tramvajové linky č. 3

-          Prázdninové jízdy „Lužického motoráčku“ do vozovny a přípoj historické tramvaje

-          Jízdy historické tramvaje a autobusu na „Zubačku“ v sobotu 2. 7. 2016

-          Rozloučení s posledním „cedulákem“, tramvají T3m č. 61

7/ Diskuse

Ad 1/ Bezkontaktní platby se rozšiřují i na linku do Jablonce nad Nisou

Dopravní podnik měst Liberec a Jablonec nad Nisou představuje rozšíření služeb v oblasti dopravy spojující tato dvě severočeská města. Na tramvajové lince č. 11 mezi nimi mohou lidé Od 1. 7. 2016 zaplatit za jízdné i bezkontaktní platební kartou. Do projektu jsou rovněž zapojeny společnosti MasterCard a ČSOB.

Placení za jízdné bezkontaktní platební kartouje rychlé, bezpečné a pohodlné. Cestující nemusí dopředu shánět jízdenky v předprodejních místech či hledat na zastávce automat. Při nástupu do vozidla nemusí myslet na to, zda má dostatek drobných pro zakoupení jízdenky. Využije kartu, kterou používá pro běžné platební transakce. Po předchozích projektech DPMLJ na území Liberce se nyní rozšiřuje možnost bezkontaktních plateb za jízdné MHD do dalšího města – Jablonce nad Nisou.

„Služba je zaměřena na příležitostné cestující, kteří necestují pravidelně a nevyužívají předplatné. A samozřejmě tento produkt využijí i turisté, proto odbavovací zařízení umožňuje komunikaci prostřednictvím čtyř jazyků. Ohlas ze strany cestujících je možné dokumentovat četností používání. „Zatímco v prvních 4 měsících loňského roku bylo takto prodáno zhruba 5 000 jízdenek, letos za stejné období evidujeme již skoro 28 tisíc transakcí,“ vysvětluje Luboš Wejnar, ředitel DPMLJ.

Kromě stacionárního automatu na prodej jízdenek na terminále MHD v Liberci jsou zatím příslušným zařízením vybavena vozidla městských libereckých tramvajových linek č. 2 a 3. Bezkontaktní platba v plné míře nahrazuje klasickou papírovou jízdenku. Dopravní podnik tak ušetří na tisku jízdenek, distribuci a na odměnách externím prodejcům.

„Každé rozšíření bezkontaktních plateb v dopravě vítáme,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro ČR a SR, „toto řešení je unikátní v tom, že díky lince mezi Libercem a Jabloncem můžeme tento nový způsob plateb přinést obyvatelům dalšího města.“

„Liberec se stal prvním městem v ČR, kde cestující mohou za jízdné zaplatit bezkontaktní platební kartou přímo v prostředku MHD. Těší nás, že lidé si rychle na pozitiva této služby zvykli a využívají ji. Zároveň je pro nás důležité, že řešení přináší i benefity pro provozovatele. Do budoucna bychom chtěli nabídnout veřejnosti další užitečné návazné služby spojené s platební kartou – například parkování ve městě nebo ticketing,“ říká Jan Klepiš, manažer Rozvoje obchodu s třetími stranami ČSOB.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi.

Pro informace kontaktujte: Bára Dlabáčková, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

Ad 2/ Automatického počítání osob (APC) v tramvaji do Jablonce nad Nisou

Automatické počítání osob (APC) je systém složený z čidel, datových a napájecích kabelů, centrální jednotky a komunikačního rozhraní pro centrální software pro zpracování a prezentaci dat. Čidla jsou umisťována nad dveře vozidel, určených pro nástup a výstup cestujících. Při průchodu osob dveřmi s osazenými těmito čidly dochází k automatickému anonymnímu spočítání osob v každém směru (nástup, výstup). Systém má certifikaci pro silniční i železniční prostředí včetně referencí. Tento systém DPMLJ dodala společnost ABIRAIL CZ s.r.o.

Centrální jednotka ve vozidle řeší scénáře při nástupu a výstupu cestujících:

  • jen nástup (jednotlivec i skupina současně)
  • jen výstup (jednotlivec i skupina současně)
  • současný nástup a výstup (jednotlivec i skupina současně)

Naměřené údaje je možné použít pro:

  • přehled o reálném/skutečném průběhu směny personálu
  • porovnání počtu odbavených cestujících vůči reálně přepravovaným cestujícím
  • aktuální informace o počtu přepravovaných cestujících a personálu pro případy nehod nebo jiných mimořádných událostí – informace pro záchranné složky, kapacita pro objednání náhradní dopravy, kapacita pro objednání náhradní soupravy, atp.
  • další možnosti užití dat dle potřeb a požadavků dopravce

Automatického počítání osob (APC) v tramvaji č. 35 bude na základě povolení Drážního Úřadu Praha provozováno ve zkušebním provozu.

Ad 3/ Aktuální prázdninové omezení městské dopravy (výluky, objízdné trasy)

Městskou hromadnou dopravu zkomplikují tři dopravní omezení.

 

Městskou hromadnou dopravu v Liberci během prázdnin čekají tři dopravní omezení. Kvůli výměně kolejí na Soukenném náměstí bude na zhruba pět týdnů nahrazena tramvajová doprava v centru Liberce autobusy. Koleje mezi „Dunajem“ a nákupním centrem Forum jsou již dožilé a na hranici životnosti, dopravní podnik proto během nadcházejících prázdnin plánuje výměnu kolejí v jednom směru. Rekonstrukce by měla probíhat od 9. července do 21. srpna.

„Tramvaje tak budou jezdit pouze mezi Horním Hanychovem a Rybníčkem. Z Lidových sadů bude v provozu náhradní autobusová doprava přes terminál k Babylonu a k nádraží, kde bude přestupní stanice. Tramvaje z Jablonce nad Nisou a Vratislavic budou končit ve smyčce na terminále MHD ve Fügnerově ulici,“ shrnul technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička.

Kromě rekonstrukce tramvajové trati musí odborníci vyřešit také důvod, proč se tramvajové koleje na Soukenném náměstí propadají. Během několika let provozu se trať propadla o 10 až 30 centimetrů. „Zatím nevíme, čím by mohl být propad způsoben,“ dodal Lavička. Jednou z variant je stará kanalizace, která může vést pod náměstím a není zanesena v dokumentaci.

Na nadcházející prázdniny jsou naplánovány také další uzavírky na území Liberce, které omezí městskou hromadnou dopravu. Od 1. července do konce listopadu bude uzavřena ulice Dr. Milady Horákové mezi křižovatkami s ulicemi Melantrichova a Čechova. Ve stejném termínu se uzavře z důvodu rekonstrukce mostu také Londýnská ulice. V obou případech budou autobusy městské hromadné dopravy vedeny po nejkratších možných objízdných trasách.

Objízdné trasy ulice Dr. Milady Horákové

Linky č. 13, 20, 24, 26, 37, 39, 57 a 60jsou vedeny obousměrně objízdnou trasou ulicemi Košická a Čechova. Zastávka „Babylon" bude náhradní za zastávku „Košická". Zastávka „Melantrichova" nebude po dobu uzavírky těmito linkami obsluhována.
Linka č. 31je vedena ve směru Průmyslová zóna Jih ulicemi Košická a Nákladní. Zastávka „Babylon" bude náhradní za zastávku „Košická". Zastávka „Melantrichova" nebude linkou obsluhována.
Linka č. 33je vedena ve směru Průmyslová zóna Jih odklonem přes zastávku „Krejčího" (ve směru Zelené Údolí), „Zelené Údolí" do zastávky „Rochlice" a dále po své trase. V opačném směru je vedena linka po stejné objízdné trase až do zastávky „Ježkova" a dále po své trase. Linkou nebude obsloužena zastávka „Krejčího"(směr Dobiášova), „Dobiášova", „Horní Kopečná", „U Močálu", „Melantrichova", „Čechova" a „Mostecká".
Linka č. 90je vedena ve směru do Doubí po své trase, v opačném směru je vedena ze zastávky „Čechova" po objízdné trase ulicemi Čechova a Košická do Fügnerovy ulice. Zastávka „Babylon" bude náhradní za zastávku „Košická".

UPOZORNĚNÍ: Po dobu uzavírky je zastávka „Melantrichova" přesunuta cca 50 metrů směrem k centru a obousměrně obsluhována linkami č. 12, 23 a 90.

Objízdné trasy Londýnské ulice

Linky č. 12, 23 jsou vedeny obousměrně objízdnou trasou ulicemi Žitavská, Jungmannova, Truhlářská a U Soudu. Zastávky U Věže a Dožínková nebudou po dobu uzavírky obsluhovány, náhradní zastávka bude U Soudu. Na linkách bude platit objížďkový jízdní řád. Linky na objízdné trase nestaví.

Linky č. 28, 32 a 92 jsou vedeny po objízdné trase ulicemi Žitavská, Jungmannova, Truhlářská a U Soudu. Zastávky Sokolská most, Sokolská a Dožínková nebudou po dobu uzavírky obsluhovány, náhradní zastávka bude Nám. Dr. E. Beneše a U Soudu. V opačném směru pojedou linky po stejné objízdné trase. Na linkách bude platit objížďkový jízdní řád. Linky na objízdné trase nestaví.

Linka č. 600 je vedena objízdnou trasou ulicemi U Soudu, Jungmannova a po R35 do Globusu.

UPOZORNĚNÍ: nejbližší nástupní zastávka za zastávku Sokolská most a Sokolská bude Nám. Dr. E. Beneše, za zastávku U Věže zastávka Malé náměstí a za zastávku Dožínková zastávka Růžodol I.

Ad 4/ Letní jízdní řády v Liberci a Jablonci nad Nisou.

Dopravní podnik přechází na tradiční prázdninové jízdní řády.

 

V době letních prázdnin od 1. července do 31. srpna 2016 dochází k tradičnímu omezení provozu na některých linkách MHD v Liberci a Jablonci nad Nisou v podobném rozsahu, jako v roce 2015.

Na základě připomínek občanů z loňského a letošního roku DPMLJ zachová přes prázdniny posílené spoje linek číslo 16, 18 a 26. Stejně tak vyhoví připomínkám občanů z Harcova – Střelnice a od 1. července místo nevyužívaného spoje linky číslo 18 zavede ve 23:42 nový spoj linky číslo 19 z Rudolfova. Vznikne tak nový okružní spoj, kdy ve 23:20 pojede z terminálu Fügnerova linka číslo 18 a ve 23:42 z Rudolfova linka číslo 19.

Letní jízdní řády na linkách číslo 2, 3, 5, 11, 12, 13, 15 a 24 pak zůstanou shodné s těmi loňskými, standardně bez provozu posilových školních linek.

V Jablonci nad Nisou kromě již standardně zavedených opatření (zrušení školních linek č131, 132 a 133, linky č. 118 a omezení spojů na ostatních linkách dle značení č. „40" a „44") budou provedeny následující úpravy a omezení na těchto linkách.

MHD Liberec

Linka č. 2 a 3: Začátek platnosti prázdninového JŘ. Prodloužení intervalu mezi spoji v pracovní dny.

Linka č. 5: Začátek platnosti prázdninového jízdního řádu. Zrušení spojů v ranní a odpolední špičce v pracovní dny.

Linka č. 11: Začátek platnosti prázdninového jízdního řádu. Prodloužení provozu tramvajových souprav v pracovní dny až do 19 hodin.

Linka č. 12 a 23: Objížďkový JŘ, nová zast. Melantrichova, náhradní zast. U Soudu za U Věže, neobsloužena zast. Dožínková. Začátek platnosti prázdninového jízdního řádu. Prodloužení intervalu spojů v pracovní dny.

Linka č. 13: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Babylon za Košická, neobsloužena zast. Melantrichova. Začátek platnosti prázdninového jízdního řádu. Zrušení vybraných spojů do zastávek Škola Kateřinky a Kateřinky Lesní správa (spoje nahrazeny spoji linky č. 24 do zastávky Pavlovice křižovatka).

Linka č. 15: Začátek platnosti prázdninového JŘ. Prodloužení intervalu mezi spoji v pracovní dny.

Linka č. 16: V pracovní dny posun spoje z Fügnerovy ve 4:50 na 4:53 a zároveň zkrácen do zast. Ostašov. Zrušen spoj v pracovní dny v 5:10 z Karlova do Fügnerovy. Spoj pojede ze zast. Ostašov.

Linka č. 18: V pracovní dny zkrácení spoje v 19:10 z Fügnerovy do zast. Blanická. Zrušen spoj v pracovní dny v 19:36 z Rudolfova. V pracovní dny nový spoj v 19:46 ze zast. Blanická do Fügnerovy. Celotýdenně zrušen spoj ve 23:42 z Rudolfova do Fügnerovy. Spoj bude nahrazen spojem linky č. 19.

Linka č. 19: Celotýdenně nový spoj v pracovní dny ve 23:40 z Rudolfova do Fügnerovy.
Linka č. 24: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Babylon za Košická, neobsloužena zast. Melantrichova. Začátek platnosti prázdninového jízdního řádu. V pracovní dny přidány spoje nahrazující zrušené spoje linky č. 13.

Linka č. 20, 26, 31 a 39: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Babylon za Košická, neobsloužena zast. Melantrichova.

Linka č. 28 a 32: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Nám. Dr. E. Beneše za Sokolská a Sokolská most, neobsloužena zast. Dožínková, nová zast. U Soudu.

Linka č. 33: Objížďkový JŘ, nová zast. Zelené Údolí, neobsloužena zast. Dobiášova, Horní Kopečná, U Močálu, Melantrichova, Čechova a Mostecká.

Linka č. 37: Objížďkový JŘ

Linka č. 60: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Babylon za Košická.

Linka č. 600: Na lince bude bez náhrady zrušena zastávka NC Géčko.

Linka č. 90: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Babylon za Košická a neobsloužena zast. Melantrichova ve směru do města. Ve směru z města nová zast. Melantrichova.

Linka č. 92: Objížďkový JŘ, náhradní zast. Nám. Dr. E. Beneše. za Sokolská, neobsloužena Dožínková.
Beze změny linka č. 14, 17, 21, 22, 25, 27, 29, 30, 34, 35, 36, 38, 91, 97, 98, 99 a 500

MHD Jablonec nad Nisou

Linka č. 110: Zrušení spojů v pracovní dny úseku Pražská – Rýnovice v 13:27 (nahrazena linkou č. 112), Kokonín – AN v 15:01, spoj s odjezdem v 16.15 z Kokonína bude končit v 16:30 na AN, kde je zabezpečen přestup na linku č. 112 do Rýnovic. Zruší se spoje v úseku Rýnovice – AN s odjezdem v 13:17 a v 13:47, začínat budou v 13:30 a 14:00 na AN (z Rýnovic je možno využít linku č. 112). Spoje jedoucí z AN do Kokonína v 9:45, 12:15, 14:30, 15:30 a 16:30 pojedou přes Malé Vrkoslavice a budou končit v zastávce Kokonín, pošta. Z této zastávky budou pokračovat v 9:57, 12:27, 14:46, 15:46 a 16:46 směr AN přes Malé Vrkoslavice. Spoj s odjezdem v 5:45 z AN pojede přes Malé Vrkoslavice a v 5:54 bude ukončen v zastávce Janáčkova.

Linka č. 112: Zrušení spojů v sobotu a v neděli v úseku AN – Rýnovice – AN. Odjezd spojů v 13:05 a 16:05 v pracovní dny ze Žižkova Vrchu bude posunut na 13:20 a 16:20 hod.

Linka č. 113: V období letních prázdnin nepojede. Spoje přes Malé Vrkoslavice jsou vedeny na lince č. 110.

Linka č. 114: Zrušení spojů v pracovní dny v úseku AN – Březová a zpět v 14:06, 14:36, 15:06, 15:36, 16:06, 16:36 a 17:06 hod. (možno využít spoje linky č. 104). Spoje s odjezdy v 8:30, 9:30, 10:30 a 11:30 z AN směr Horní Proseč pojedou ze zastávky Lázně ul. Poštovní a budou obsluhovat zast. Divadlo, která se nachází v blízkosti pošty (nebude obsloužena zastávka Budovatelů). Spoj s odjezdem v 7:02 ze Sídliště Šumava bude začínat v 7:10 na AN.

Linka č. 119: Zrušení spoje v pracovní dny v úseku AN – Žižkův vrch v 16:30 hod. a v úseku Žižkův vrch – AN v 13:20 a v 16:20 (ze Žižkova vrchu je možno využít linku č. 112)

Linka č. 122: Bude v provozu víkendová rekreační linka po trase z Jabloneckých Pasek do oblasti Břízek. Spoje od Nádraží Jablonecké Paseky pojedou v 12:08, 14:08, 15:08 a 16:28 hod, zpět z Břízek pojedou v 12:45, 14:17, 15:20 a 16:37 hodin.

AD 5/ Nový způsob dohledávání ztrát a nálezů.

Nálezy najdou cestující na portálu eZtráty.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se od července zapojí do projektu eZtráty. Ten umožní cestujícím jednoduchou orientaci v nalezených předmětech v autobusech a tramvajích. Všechny nálezy budou nově umístěny na portále www.eztraty.cz, kde si cestující jednoduše vyhledají nalezené předměty v MHD. Portál využívají také další organizace a města.

„Na webu jednoduše zjistíte, zda se ztracená věc dostala ke svému majiteli. Majitel ztracené peněženky nebo třeba batohu se také ke ztracené věci může přihlásit přes web,“ řekla  Anna Betlachová, vedoucí Zákaznického centra a předprodeje DPMLJ.

Projekt eZtráty přichází také s funkcí pojmenovanou Vrátilka. To je nálepka či klíčenka, která umožní přímé vrácení věci majiteli. Jednoduchost podpoří snahu městům, firmám i ostatním lidem věci vracet. Nálezce pouze opíše RC kód z Vrátilky na web a věc se ohlásí sama majiteli. Díky této funkci se už nemusíte spoléhat pouze na vlastní hledání.

„Vrátilky, tedy štítky kterými si může každý pro případ ztráty označit své věci, jsou již v současné době prodeji i na zákaznickém centru dopravního podniku. Sada osmnácti samolepek s originálními kódy stojí 80 korun.

Kromě libereckého dopravního podniku je do projektu eZtráty zapojen například také Ski areál Ještěd nebo Krajská nemocnice Liberec.

Ztráty jsou na DPMLJ evidovány a uloženy v zákaznickém centru. Od začátku letošního roku zde evidují celkem 519 nalezených věcí.

Ad 6/ Různé:

TV obrazovky ve vozidlech MHD podpoří neziskové organizace v České republice.

První seriál o neziskových organizacích v městské dopravě.

Seriál vyzývající k podpoře vybraných nadací dárcovskou DMS v hodnotě 30,- Kč bude vysílán v největší síti obrazovek ve veřejné hromadné dopravě od 1. července do konce října 2016. Celkem na 462 obrazovkách v dopravních prostředcích poběží tematické video s mediální osobností, jenž je tváří určité nadace, které upozorní na konkrétní příběh.

Do projektu s názvem „Podpoř mě“ vstoupilo DPMLJ společně s dalšími osmi dopravními společnostmi svým vysíláním na instalovaných obrazovkách společnosti BUS TV umístěných v autobusech, tramvajích a trolejbusech. DPMLJ již na svých obrazovkách ve vozidlech odvysílal několik soutěží a soutěžních hádanek, které se těšily zájmu cestujících.

Nadační projekt je první svého druhu – oslovuje cestující MHD. V jednom z vozidel MHD v Liberci bude zároveň instalována zapečetěná sběrná kasička, která nabídne možnost projekt podpořit finanční hotovostí i bez dárcovské DMS.

Dopravní podnik má ve svých vozidlech instalováno 30 televizních obrazovek.

 „Tramvaj ještě neřekla poslední slovo“ běh po trase tramvajové linky č. 3

Jedinečná příležitost vyběhnout s tramvají na trase z Lidových sadů do Horního Hanychova je možné v sobotu 2. 7. 2016 v 14:00 hod.

Parta nadšenců se 3. 8. 2015 postavila při svém I. závodě na jednu startovní čáru společně s tramvají pravidelné linky č. 3 na trati Horní Hanychov – Lidové sady. Tramvaji trvá jízda

z Horního Hanychova do Lidových sadů celých 26 minut. Nejrychlejší z běžců, organizátor sobotního závodu Jan Schulhof – organizátor závodu, zvládl tuto vzdálenost za 24 minut a 20 sekund. Druhý nejlepší běžec byl vloni Martin Staněk. Svedl těsný souboj s tramvají a „doběhli“ do cíle takřka ve shodném čase. Odezva akce byla veliká na poli sportovním i mediálním.  Jen na Facebooku v tuto chvíli sleduje událost přes 2 000 lidí.

Za podpory Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce letos odstartuje II. ročník tohoto netradičního běžeckého závodu. Dopravní podnik vypraví na závod speciální spoj. Tramvají, proti které se poběží, budou moci jet fanoušci, a tím být „u toho“.  Přáním všech zúčastněných je, aby se akce stala tradiční záležitostí, která bude patřit ke koloritu města Liberec a bude medializovat zábavnou formou městskou dopravu v centru města.

Start závodu je ve 14.00 hodin na zastávce MHD v Lidových sadech (13:15 – výjezd tramvaje z vozovny a nástup prvních fanoušků a závodníků do tramvaje v ulici Tatranská, 13:45 – sraz všech účastníků na konečné stanici v Lidových sadech), 14:00 – start závodu – Lidové sady, 14:25 – cíl + focení – Horní Hanychov).

Závod probíhá za běžného silničního provozu. Účastníci závodu se řídí zákonem o provozu na pozemních komunikacích (Zákon č. 361/2000 Sb.). DPMLJ není organizátorem závodu.

Prázdninové jízdy „Lužického motoráčku“ do vozovny a přípoj historické tramvaje

Stalo se již tradicí, že každý prázdninový pátek zajíždí s turisty historický „Lužický motoráček“ společnosti KŽC po vlečce až do liberecké vozovny. Z vozovny pak jako přípoj vyjíždí historická tramvaj, letos z důvodu plánované výluky to bude vůz T2R č. 17 a pojede do Horního Hanychova a zpět.

Jízdy historické tramvaje a autobusu na „Zubačku“ v sobotu 2.7.2016

Historická tramvajová souprava motorového vozu 6MT č. 117 a vleku „Plecháč“ č. 44 pojede v sobotu 2. 7. 2016 do Jablonce nad Nisou, kde je zajištěn přestup do historického autobusu Škoda 706 RTO do Tanvaldu na akci na „Zubačce“. Mezi Tanvaldem, Kořenovem a Harrachovem budou v provozu historické vlaky a v rámci místní akce „Den Zubačky s párou“ bude veřejnosti představena rekonstruovaná výtopna v Kořenově. Pořadatelem jízd historických tramvají a autobusu je spolek Boveraclub, hlavním partnerem akcí se stal Liberecký kraj.

Rozloučení s posledním „cedulákem“, tramvají T3m č. 61

Pro fandy tramvajové dopravy bude v sobotu 2. 7. 2016 uspořádána rozlučková jízda s tramvají T3m č. 61, která již do běžného provozu nezasáhne. Jedná se o poslední vůz této řady, který mimo jiné nebyl vybaven elektronickými panely pro zobrazení linky, na rozdíl od všech ostatních libereckých tramvají a autobusů. Poslední „cedulák“ vyjede na zvláštní jízdu pro fotografy z liberecké vozovny ve 13:00.

<tm>

16/18 TISKOVÁ ZPRÁVA

Anna Kulovaná a Martin Sochor provezli v rámci Muzejní noci stovky cestujících v retro
autobusech a historických tramvajích

Semily / Liberec, 24. května 2016 – BusLine a.s. a DPMLJ, a.s. ve spolupráci se spolkem Boveraclub na akci „Muzejní noc pod Ještědem“ dne 20. května svezly v rámci vyhlídkových retro jízd z Liberce do Jablonce nad Nisou i zpět a po Liberci stovky cestujících. V roli průvodčích se představili herečka Anna Kulovaná a herec a mim Martin Sochor. Oba dva v historických autobusech a tramvaji cestující nejen pobavili, ale také jim na památku za dobrovolné jízdné předali pamětní jízdenku, nebo se s nimi vyfotili.

„Akce „Muzejní noc pod Ještědem“ se BusLine zúčastnil již po čtvrté a jsme rádi, že díky tomu jsme mohli veřejnosti představit historické autobusy, které patří mezi sběratelské klenoty naší společnosti. Veterány využíváme především k vyhlídkovým jízdám v rámci pořádání různých akcí pro veřejnost, objednat si jeho služby ale může i jednotlivec. Jeden z vozů se objevil i v oblíbeném českém seriálu „Vyprávěj“. Návštěvníci akce měli možnost zavzpomínat na historii cestování společně s herečkou Annou Kulovanou a dále hercem a mimem Martinem Sochorem, kteří se představili v roli průvodčích,“ uvedl výkonný ředitel společnosti BusLine a.s., Ing. Radek Chobot.

„S historickými tramvajemi dopravního podniku každoročně při Muzejní noci vyjíždějí členové spolku Boveraclub, kteří zajišťují nejen obsluhu vozidel v dobových uniformách, ale o tramvaje v průběhu roku i pečují. Během večera se na zvláštní historické lince vystřídaly tři historické motorové vozy s jedním vlečným, historické jízdy finančně podpořil Liberecký kraj“, informoval Ing. Tomáš Krebs, předseda spolku. „Dopravu ve městě zajišťují tento večer i tradiční linky MHD, které jsme vždy připraveni posílit. Vidíme, že Muzejní noc se těší stále většímu zájmu a jedná se skutečně o jeden z nejhezčích kulturních večerů jak v Liberci, tak v Jablonci nad Nisou“, pochválil akci ředitel DPMLJ, a.s. Bc. Luboš Wejnar.

Vyhlídkové jízdy zajistily i dva historické autobusy, ŠKODA RTO 706 a ŠL 11 Turist, oba vozy z roku 1972. Autobusy jezdily proti sobě z Liberce a Jablonce nad Nisou, první jízda startovala v 17:20 od Severočeského muzea a pokračovala k Muzeu skla
a bižuterie, odkud v ten samý čas odjížděl druhý veterán. Až do 23:20 se mohli cestující vždy po hodině díky retro jízdám pohybovat mezi libereckým a jabloneckým kulturním programem. Letos nově se zastávkou ve Vratislavicích nad Nisou
u Automuzea, ve kterém si mohli prohlédnout nádherné veterány osobních automobilů. Pro všechny návštěvníky byl v Liberci i Jablonci nad Nisou připraven bohatý program, a to v Severočeském muzeu Liberec, Oblastní galerii Liberec, iQlandii Liberec, Automuzeu Vratislavice nad Nisou, Domě Jany a Josefa Scheybalových a Muzeu skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou.

„Mně se staré věci líbí, takže včetně mého kolegy Martina i autobusu, je vše naprostá paráda. Sama nemám řidičské oprávnění, řídit prostě nechci, ale kvůli starým vozům bych si ten řidičák snad i udělala“, uvedla s úsměvem Anna Kulovaná.

„Vracím se do dětských let. Pamatuji si, že jsem jako malý kluk jezdíval těmito starými autobusy na zájezdy do Rumunska. Zájezdy každoročně pořádal můj dědeček z Železného Brodu a jelo se tam 3 dny, opravdu celoživotní zážitek. Bylo to úžasné a v té době vlastně i vrchol cestovatelských možností“, vtipně doplnil Martin Sochor.

Technická specifikace historických autobusů:

ŠKODA RTO 706 MTZ

rok výroby: 1972                                              výrobce: LIAZ Rýnovice

motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3         převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem,

počet rychlostí: 5 + 1                                       karoserie: celokovová

pneumatiky: 11.00-20                                       počet náprav: 2 – 1 zadní

celkové rozměry – délka: 10 810 mm                šířka: 2 500 mm

výška: 2 980 mm                                             hmotnost – celková: 14 400 kg

provozní: 8 700 kg                                           počet míst: 41 + 2 k sezení

maximální rychlost: 75 km/hod.

ŠL11-1307 Turist 

rok výroby: 1972                                              výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto

karoserie: druh samonosná ocelová                  počet míst: 47 – 47 k sezení

celkové rozměry: délka 11 170 mm                   šířka 2 500 mm

výška 3 120 mm                                              rozvor: 5 500 mm

hmotnost – celková: 13 765 kg                         pohotovostní: 9 220 kg

užitečná: 4 465 kg                                            obsluhy: 80 kg

počet náprav: 2 – 1                                          kola a pneumatiky, zadní zdvojená, 10 x 20 R

brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová, parkovací pružinová, zpomalovací výfuková

maximální rychlost: 100 km/hod.

Historické tramvaje - popis:

MOTOROVÝ VŮZ „BOVERA“ Č. 78 – 1000 mm

Vyroben vagónkou Ringhoffer v roce 1929 pro pouliční dráhu v Ústí nad Labem. Výzbroj dodala firma Brown  -  Boveri. Protože byl tento typ určen pro provoz na příměstských tratích do okolních obcí, byl interiér vybaven netradičně koženými sedáky a stolečky pod okny. V roce 1965 byl přestavěn na kolejový brus a v této podobě se v roce 1969 dostal do Liberce. V letech 1987 - 2000 proběhla jeho celková oprava do podoby provozu na konci 40. let 20. století.

Obsaditelnost: 20 míst k sezení, 34 ke stání.

MOTOROVÝ VŮZ 6MT Č. 117 – 1000 mm

Vyroben vagónkou v České Lípě roku 1953 pro pouliční dráhu v  Jablonci nad Nisou. Zde byl v provozu na trati  Rychnov  -  Jablonec  - Janov, od roku 1955 i do Liberce. Do liberecké provozovny byl předán roku 1957, z osobní dopravy vyřazen roku 1971, kdy byl převeden mezi služební vozy. V roce 1979 byl předán do Technického muzea v Brně, ze kterého se vrátil zpět do Liberce v březnu 2001. Po renovaci byl v září 2011 uveden do provozu ve stavu po vyrobení. Obsaditelnost: 22 míst k sezení, 38 ke stání.

VLEČNÝ VŮZ „PLECHÁČ“ Č. 44 – 1000 mm

Vlečný vůz č. 44 vyrobila pro Jablonecké elektrické dráhy v roce 1932 firma Ringhoffer v Praze. Do provozu na trati z Rychnova do Janova byl zařazen v roce 1936. Po roce 1955 se stala jeho hlavním působištěm linka mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem.  V roce 1967 byl vůz předán do Liberce, kde byl v roce 1973 vyřazen z osobní dopravy. V roce 1979 byl předán Technickému muzeu v Brně. Do Liberce se vrátil v roce 2009, kdy byla zahájena jeho rekonstrukce. Obsaditelnost: 20 míst k sezení, 25 ke stání.

MOTOROVÝ VŮZ TATRA T2R Č. 17 – 1435 mm

Původně vůz T2 č. 640 DP města Ostravy, který byl v místních Ústředních dílnách na přelomu let 1985/86 rekonstruován na typ T2R dosazením elektrické výzbroje a řady jiných prvků (např. okna, sedačky) z typu T3. V letech 1995/96 bylo z Ostravy do Liberce zakoupeno osm tramvají T2R, devátý vůz, č. 640, byl jako služební dodán v roce 1998. Pro malé využití byl od roku 2006 odstaven a nakonec vybrán jako muzejní vůz T2R a opraven do podoby z poloviny 90. let. Obsaditelnost: 25 míst k sezení, 75 ke stání.